mw
door mw Feb 11, 2005 om 17:25
Computers & telefonie

DVD/CD-rom in externe behuizing.

Ik heb een externe behuizing voor een harde schijf.

Kan ik daar ook een DVD of CD-rom speler in plaatsen?

1209 5 Rapporteer

bl
door blaaaaaaat - Feb 11, 2005 om 17:40
3 Antwoorden / 2 Vragen

In je harde schijf kun je geen DVD of CD-Rom plaatsen, of je hebt wel een hele speciale.

Je kan wel een DVD of een CD-Rom kopen en die in je computer zetten. die zou het dan wel gewoon doen.

ch
door chrisz - Feb 12, 2005 om 02:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, een harde schijf voor een desktop is tegenwoordig 3,5" en voor een laptop 2,5". De ruimte die een DVD/CD speler cq brander nodig heeft is een 5,25" Bay. Je zult hier dus een apparte behuizing voor moeten hebben.

mw
door mw - Feb 12, 2005 om 09:44
12 Antwoorden / 20 Vragen

Ik het het toch even geprobeerd en het werkt wel!

Het past misschien niet, maar mijn laptop herkent de DVD-rom speler als een USB DVD-rom speler.

ne
door netfreakd - Feb 15, 2005 om 03:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een behuizing is met een gewone IDE naar usb converter (platte
brede stekker dubbele rij boven elkaar naar een stukje electronica met
aan de uitgang een usb-uit) dan kun je er alle IDE hardware (mits niet
te oud) op aansluiten, je kunt de behuizing alleen niet meer dicht
maken (en er kan natuurlijk enigzinds snelheids verlies optreden door
de beperkte snelheid van usb/usb2.0) Maar je pc/laptop zal het wel
herkennen

mrx
door mrx - Feb 18, 2005 om 23:15
27 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkhied er bestaan ook 5,25 externen behuizingen waar 3,5 inch harde schijven in passen zo kun je ze voor meerder apparaten gebruiken.