hi
door hippo Jul 6, 2010 om 09:28
Computers & telefonie

E-mail

Hoe kan het dat ik e-mail binnen krijg die totaal NIET voor mij bestemd is. Deze e-mail is gericht aan een persoon die ik helemaal niet ken en zelfs bij een andere provider zit.

712 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 6, 2010 om 09:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat staat er in de email header als geadresseerde? (To:... )
en wat kun je opmaken uit de aflever-historie (dat is het rijtje mailservers dat het bericht doorstuurt voordat het bij jou annkomt, eveneens zie header)

Let op: in de header staat privacy-gevoeilige informatie; als je besluit het hier te posten, maskeer dan wel de email-adressen.

freya
door freya - Jul 6, 2010 om 10:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hippo,

Dat zal dan ongetwijfeld 'spam' zijn en wordt dus aan velen tegelijk verstuurd. En om misverstanden te voorkomen, als jij het mailtje in je mailbox vindt, dan staat jouw e-mailadres ook in de verzendlijst. Het is echt onmogelijk dat een mailtje 'zomaar' in iemand anders zijn mailbox terechtkomt.
Waarom jij jouw e-mailadres dan niet in het Aan: veld ziet staan? Heel simpel. Er bestaat ook nog zoiets als het BCC: veld. (BCC staat voor Blind Carbon Copy) Alle geadresseerden in dat veld blijven verborgen voor alle andere geadresseerden. Jouw e-mailadres staat dus in dat veld.

En als het inderdaad 'spam' is, steek er geen energie in en gooi het gewoon weg.

m.vr.gr. Freya

hi
door hippo - Jul 6, 2010 om 10:09
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ontving het in mijn "Ongewenste e-mail " en 99.9 % van wat daar in komt wordt ongeopend verwijderd. Ik was alleen benieuwd hoe het mogenlijk was.
Hartelijk bedankt.

edwardus
door edwardus - Jul 6, 2010 om 16:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oh, maar als dat zo is, dan is het niet vreemd, want headers van spam berichten zijn altijd vervalst, de naam die daar staat kan volkomen willekeurig zijn.