Fo
door Focus175 Dec 17, 2017 om 14:00
Computers & telefonie

Een Samsung s7 gekocht. Nu hoor ik over 3mnd geen updates meer. Mag dat zomaar?

Ik heb net een Samsung s7 voor mijn vrouw gekocht by vodafone. Nu hoor ik na 2dagen dat er over 3 maanden geen updates meer zijn. Het toetel kost 460 euro, mag het dan zomaar dat je dan zo snel geen updates meer doet. Ik voel me opgelicht door Samsung.

Ik zou verwachten dat je minimaal een jaar of twee updates zou mogen verwachten. Bij auto's moeten ook nog 10 jaar onderdelen geleverd worden. Mischien stof voor een nieuw dossier, of tijd voor wetgeving. Maar dit vondt ik te gek voor woorden. Wat kunnen we doen voor meer updates.

John Cuppens

8684 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een telefoon is geen auto en ook voor auto’s hoeven er niet tien jaar onderdelen nageleverd te kunnen worden.

En die telefoon doet het zonder updates ook.

Lees ook dit

https://www.galaxyclub.nl/2017/12/consumentenbond-galaxy-s7-updates

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 14:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet teveel achter de Consumentenbond aan lopen. CB wil een garantie voor die updates afdwingen bij Samsung, (de 1e rechtzaak hierover heeft CB al verloren) dat betekent helemaal niet dat er geen beveiligingsupdates meer komen.

Persoonlijk vind ik het regelrecht de boel opstoken wat de CB doet. En wat denk je dat er gebeurd als er veel mensen het advies van CB opvolgen en geen S7 meer kopen? Juist, grote kans dat de updates dan inderdaad sneller stoppen.

audb
door audb Dec 18, 2017 om 19:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als dat waar is zal Nederland de enige land zijn waar de S7 verkocht zou worden.

gsm
door gsm - Dec 17, 2017 om 14:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik snap ook niet waarom zoveel mensen een Samsung kopen. Het is algemeen bekend dat Samsungs nauwelijks bijgewerkt worden. Zelfs een dure Smart TV, van meer dan €1000, wordt na 3 jaar niet meer bijgewerkt, zodat diverse smartfuncties dan al niet meer goed werken.
Met een veel goedkopere Nokia telefoon (Nokia 5 of 6) was je mogelijk beter af geweest, als het om updates gaat.
Op mijn Nokia 5 kwamen bij de installatie meteen al diverse beveiligings updates voor Android 7.
Maar het kan ook zijn dat je meer waarde hecht aan een goede fotocamera, veel werkgeheugen en geheugen voor opslag, prettige ringtones, Samsung extra apps, Samsung interface, enz.
Veel langer dan 4 jaar ondersteuning moet je bij smartphones en tablets eigenlijk niet of nauwelijks verwachten.

jo
door jorisw Dec 17, 2017 om 15:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem met SmartTV's is dat de performance eisen alleen maar meer worden. 3 jaar is voor ICT een eeuwigheid, maar voor een TV niet. De beste oplossing is om het smartgedeelte extern te houden (bijvoorbeeld middels een Chromecast, Apple TV etc.). Die zijn zo goedkoop dat je die na een paar jaar gewoon kunt vervangen door een recenter exemplaar die in staat is de nieuwe requirements te kunnen volgen.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 14:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn oude (reserve) Samsung S6, uitgebracht voorjaar 2015) ontvangt nog steeds updates. Dat bepaalde apps op t.v.'s (niet alleen bij Samsung t.v.'s) niet meer werken, komt omdat de makers er van oude apps niet meer willen ondersteunen vanwege het kostenplaatje.

DOOR GSM - 17 DEC. 2017 OM 14:26
5681 ANTWOORDEN / 44 VRAGEN

Ik snap ook niet waarom zoveel mensen een Samsung kopen. Het is algemeen bekend dat Samsungs nauwelijks bijgewerkt worden. Zelfs een dure Smart TV, van meer dan €1000, wordt na 3 jaar niet meer bijgewerkt, zodat diverse smartfuncties dan al niet meer goed werken.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 14:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even voor je nagekeken: de Samsung S7 krijgt in ieder geval nog de nieuwste Androïd 8 update  https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-8-0-update-overzicht/

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2017 om 14:46
7388 Antwoorden / 14 Vragen

De klok en de klepel of te wel de halve waarheid.

In de praktijk ondersteunt Samsung haar topmodellen dus drie tot vier jaar. Al houden de updates voor het Android OS zelf na twee jaar wel zo’n beetje op, alle belangrijke onderdelen – lees: de beveiliging – worden lang daarna nog op orde gehouden. Op basis van Samsung’s trackrecord van de afgelopen jaren, verwachten wij daarom dat de Galaxy S7 in het voorjaar van 2018 gewoon de update naar Android Oreo krijgt, om daarna nog tot ver in 2019 (of langer) beveiligingsupdates te ontvangen. OT oeps dezelfde link als @tijger1, sorry maar 2x geschoten is .....
bron; klik hier

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2017 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt niet uit.:-))

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2017 om 14:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je had in dit geval misschien beter een Samsung A5 2017 kunnen kopen.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 17, 2017 om 15:34
355 Antwoorden / Vragen

Beste John Cuppens,

Bij computers, wat smartphones in wezen zijn, is het nooit vanzelfsprekend geweest dat er een update van het besturingssysteem plaats zou vinden. Als u een PC zou kopen met Windows 10, dan hebt u voortaan een PC met Windows 10. Wel komen er met regelmaat beveiligingsupdates binnen en, zoals u inmiddels van de andere forumleden hebt kunnen lezen, blijven die ook voor uw Samsung nog wel een tijdje komen. Bovendien ziet het er naar uit dat de S7 (en zelfs de S6) nog een update gaat krijgen naar de nieuwe Android 8 'Oreo'. Niets aan de hand dus. Sterker nog: na verloop van tijd zal de hardware niet meer geschikt zijn voor het nieuwste besturingssysteem en maakt het de telefoon alleen maar trager als er updates blijven komen.

Overigens heb ik eind vorig jaar bijna het dubbele betaald voor mijn S7 Edge, dus u hebt in elk geval een goede deal.

panter22
door panter22 - Dec 17, 2017 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Het toestel is van februari 2016, die updates worden dus wel 2 jaar gegeven.
Voortaan even op kieskeurig.nl kijken wanneer de het toestel op de markt kwam. Bovendien weet je dan de laagste prijs.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 17, 2017 om 18:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je krijgt ook 2 jaar updates, tenminste als je hem direct had gekocht voor toen nog € 899
Bij auto's moeten ook nog 10 jaar onderdelen geleverd worden

Dat is niet waar, als u even googled vindt u deze tekst
Navraag bij de RAI leverde het volgende op. Er is géén Europese wetgeving, dus de fabrikanten zijn nergens toe verplicht. Er is wél een algemene regel die hen verplicht om, evenals alle overige leveranciers, onderdelen te leveren zolang er een redelijk aantal exemplaren van het product in omloop zijn.

U kunt niet officielele Samsung updates draaien, die worden door developers geschreven en gaan vaak jaren langer mee, updates in sommige gevallen wel tot 4 jaar

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2017 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar een ander merk voor uw vrouw kopen?
Hetzelfde merk en model dat u ook heeft? Of heeft u ook deze versie?
Ik zou me overigens niet druk maken over dat updaten. Ik doe daar al jaren niet aan, heb mijn toestel goed beveiligd, ik kom niet op riskante sites en alle apps werken prima. Hooguit dat een pas uitgebrachte app voor bijv. een sporttoernooi misschien niet werkt.

ja
door januitgroningen - Dec 18, 2017 om 15:09
53 Antwoorden / 2 Vragen

Je zult maar een Samsung S7 edge hebben gekocht in de allereerste uurtjes van februari 2016 toen dit toestel op de markt kwam voor een prijs van 650.= en dan mag je naar ruim 2 jaar geen ondersteuning meer verwachten. Dit mag niet het beleid zijn van Samsung of het moet expliciet vermeld worden bij aankoop. Zodat men kan overwegen! Overigens zijn ondere andere de toestellen S6 en S7 waaronder de edge deze maand wel geupdated naar android 8.0.

Je moet zowieso geen televisie met Smart kopen. Althans niet op de Smart fixeren. Dit is van ondergeschikt belang. De processoren zijn dusdanig zwak, die kunnen nooit de tand des tijds doorstaan en meegaan met nieuwste technologien.  Koop zonodig een computer/laptop en sluit deze aan als een veel betere alternatief.

audb
door audb - Dec 18, 2017 om 19:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het klopt niet.

In het bericht staat dat Samsung MOGELIJK geen update`s meer uitbrengt echter is het niet altijd nodig om update`s uit te geven behalve zoals laast bekend werdt dat er in de WIFI code een fout was opgetreden en die is met een kleine update die soms automatisch is gebeurt gepatcht.

Ook bestaat het idee dat Android 8.X op alle toestellen zou kunnen en ook dat klopt niet als de beeldscherm een te lage resolutie hebben of te weinig ram /systeem geheugen van minimaal 1 Gb (= een speciale editie van Oreo die volgendjaar uitkomt) dan krijgen ze ook geen update.

Maar er zijn ook knappe hobbyisten die zelf een rom/firmware in elkaar zetten en deze aanbieden echter is er wel een hoop verstand nodig om dit op een toestel zoals een S7 te zetten al zijn er ook websites die daar hulp bij bieden maar als het mis gaat dan is het uitzoek werk om een toestel weer aan de gang te krijgen.

Een van de site`s welke Samsung rom`s aanbied is www.needrom.com maar nogmaals ter geruststelling

update`s zijn alleen nodig als het echt nodig is.

Het verschil tussen Android en de Iphone krak of water schade is dat mits de toestellen met Android 5 zijn uitgevoerd deze veel langer mee gaa.
Een ipad of Iphone gaat zo 2 a 3 jaar mee daarna is de OS gewoon verouderd.

Zelf heb ik liever een Xiaomi, wel een Chinees toestel maar kost een stuk minder en als deze in Nederland wordt gekocht dan staat er ook een Nederlandstalige Android op evt kan die "wekelijks" geupdate worden.

Ti
door Tineke5591 - Dec 19, 2017 om 08:16
4 Antwoorden / Vragen

Reden waarom wij nooit met een Samsung smartphone kopen, maar Apple. Trouwens let daarbij ook (evenals bij Samsung) dat je voldoende GB’s geheugen hebt. Anders kan hij im die reden niet eens meer een update laden.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 19:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Grappenmaker, recente Apple software draait niet eens op een wat oudere telefoon.
Je moet betalen voor ondersteuning en betaalt honderden euro's teveel voor wat je krijgt. Daarom is 85% van de markt ook Android en dus nog geen 15% ios.

Le
door LeCorbeau - Dec 22, 2017 om 15:29
38 Antwoorden / Vragen

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd, je kan je phone rooten en kan je alternatieve android versie erop zetten en daar krijg je ook updates van en niet elke update is gelijk een verbetering. Ik heb dat op mijn phone ook gedaan, geroot en alternatieve versie van android erop en werkt prima,zijn op MP genoeg mensen met kennis die dat voor je kunnen doen als je ht zelf niet aandurft. Garantie zou ik me niet druk om maken even een kopietje van rom maken op usb bewaren en kan je eventuee lterugzetten

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 22, 2017 om 19:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Slim idee, rooten en developers software erop. Vaak minder bloatware en andere zooi, en genoeg updates. Dikke plus!