tu
door tukkertje Mar 31, 2012 om 14:14
Computers & telefonie

Eerder/iPad

Ik heb nu een Apple iPad met daarop de nodige leesboeken. Als ik nu een ereader aanschaf kan ik die boeken dan van de iPad op de ereader overzetten?

37989 11 Rapporteer

freya
door freya - Mar 31, 2012 om 14:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tukkertje schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 14:14]Ik heb nu een Apple iPad met daarop de nodige leesboeken. Als ik nu een ereader aanschaf kan ik die boeken dan van de iPad op de ereader overzetten?
Als het om epubs gaat die je via iTunes hebt aangeschaft, dan gaat dat niet 'zomaar'. Maarre....je kunt die epubs toch ook op je iPad lezen?

m.vr.gr. Freya

tu
door tukkertje - Mar 31, 2012 om 14:36
176 Antwoorden / 159 Vragen

De boeken zijn door iemand vanaf zijn computer op mijn iPad gezet. Die wil ik dan graag vanaf mijn iPad ook overzetten op de ereader.

freya
door freya - Mar 31, 2012 om 14:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@tukkertje:

Dat gaat niet zomaar. Wellicht zijn er programmaatjes te vinden waarmee je epubs van een iPad naar de computer kunt overbrengen (zelf nooit geprobeerd), maar dat is toch een hoop gedoe. Kun je die persoon niet gewoon om de bronbestanden vragen? En waarom niet lezen met iBooks (kun je gratis uit de AppStore halen)?

Freya

la
door laurens2011 - May 3, 2012 om 16:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Nee kan inderdaad zomaar niet. Boeken worden op je Ipad gedownload via iTunes en eenmaal in dat systeem kom je er niet zo gemakkelijk meer uit. Maar er zijn heel veel boeken te downloaden op internet, dus je zou een nieuwe bieb aan kunnen leggen op je ereader. Ben het met je eens dat veel lezen op een Ipad niet prettig is. Ik heb zelf een tablet en een Sony ereader en lees boeken uitsluitend op mijn ereader, waar ik super tevreden over ben. De tablet gebruik ik voornamelijk voor prentenboeken voor de kleinkinderen, dat is met een ereader juist geen succes. In combinatie met Calibre, een gratis programma wat je kunt downloaden op je computer om de boeken te beheren kun je heel gemakkelijk boeken op je ereader plaatsen of weer verwijderen, catalogiseren, voorzien van korte inhouden of hoe je het maar hebben wilt. Binnenkort ben ik in de US en koop een back up ereader (veel goedkoper dan in NL) want ik moet er niet aan denken mijn reader te moeten missen!

la
door laurens2011 - May 3, 2012 om 16:23
5 Antwoorden / 3 Vragen

Bedenk trouwens dat je inderdaad de boeken van de persoon die jou die boeken heeft geleverd met een geheugenstick even over kunt nemen en op je eigen computer zetten en vervolgens in calibre plaatsen. Vandaaruit kun je ze moeiteloos op je ereader zetten.

jo
door jorisw - May 3, 2012 om 16:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tukkertje schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 14:36]De boeken zijn door iemand vanaf zijn computer op mijn iPad gezet. Die wil ik dan graag vanaf mijn iPad ook overzetten op de ereader.

Als je jouw iPad aansluit op je PC kan je met iTunes een backup maken. Als het gewone ePub of PDF boeken zijn kan je ze vanuit iTunes naar een folder slepen en daarvandaan op de e-reader zetten.

hereistom
door hereistom - Jun 1, 2012 om 19:07
743 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap het niet? Je kan de iPad toch ook als eReader gebruiken!
Ik lees ook al mijn eBoeken op de iPad en dat werkt perfect met de App iBooks.
En er zijn ook diverse andere Apps om bijv. strips en tijdschriften te lezen op de iPad.

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad; www.iPadforum.tk

ch
door christdegouw - Jun 19, 2013 om 21:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem herken ik. Van een iPad lezen in de zon is geen pretje. Dus graag een oplossing voor boeken in de iPad bibliotheek naar een e reader.

zw
door zwaardvis - Jun 19, 2013 om 22:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De iPad is inderdaad een heel povere boek-ereader vanwege het lichtuitstralende TFT scherm. Vermoeiend voor de ogen en onbruikbaar buiten in de zon. Een echte ereader met E-ink is veel beter omdat deze geen lichtuitstraalt maar werkt als een echt gedrukt boek. Dus ook buiten te gebruiken.

Ik neem aan dat de boeken illegale kopieen zijn, dus zonder beveiliging? Je kunt dit overigens ook downloaden her en der.

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2013 om 23:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=christdegouw schreef op woensdag 19 jun 2013, 21:49]Het probleem herken ik. Van een iPad lezen in de zon is geen pretje. Dus graag een oplossing voor boeken in de iPad bibliotheek naar een e reader.

Dat is toch helemaal geen probleem? Sluit uw I-pad aan op de computer, via I-tunes kan het dan op de computer gezet worden, en dan van de computer op de E reader via bijvoorbeeld Calibre.

Het scherm van een I-pad buiten in de zon leest inderdaad niet prettig. Sony is dan veel beter.

hereistom
door hereistom - Jun 20, 2013 om 00:28
743 Antwoorden / 1 Vragen

Als je graag met je iPad in de zon zit kun je ook een scherm protector aanschaffen (Anti Glare Screen) daarmee kun je prima lezen in de zon, o.a. hier verkrijgbaar, geschikt voor iPad 2, 3 en 4;

MOSHI iVisor Anti Glare

Je hebt ze ook in folie, die zijn een stuk goedkoper, maar die moet je erop plakken.