ko
door kopman2006a Mar 11, 2010 om 18:32
Computers & telefonie

Eigen cedee wordt niet gelezen

mischien is het een fout in vista
maar zelf gebrande cedees worden
niet gelezen door mij ComPaq desktop
cedees van tijdschriften kan de Compaq wel lezen

zelf gemaakte dvdees worden
wel gelezen
wat is hier het probleem?

7341 19 Rapporteer

erik008
door erik008 - Mar 11, 2010 om 18:35
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe maak je de CD, Met welke software?

ko
door kopman2006a - Mar 11, 2010 om 19:21
3 Antwoorden / 22 Vragen

nee het probleem is toch nog anders
hoewel het program succesvol gebrand aangeeft
blijkt bij uitvoerige controle van cedee dat er niets op staat

dit probleem heb ik nu 2 maanden
dvdees branden en lezen geen probleem

branden van cedees in vista zeer problematisch
heb in oude desktop nog brander
waarschijnlijk kan ik deze beter in nieuwe Compaq zetten

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2010 om 22:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Doet zo'n (niet?) gebrande cd het wel in een andere cd-speler?
Al eens een ander merk cd geprobeerd?
Branden op een lage(re) snelheid?
Met vr.gr.

stacey
door stacey - Mar 11, 2010 om 22:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=kopman2006a schreef op donderdag 11 mrt 2010, 19:21]dvdees branden en lezen geen probleem

branden van cedees in vista zeer problematisch
heb in oude desktop nog brander
waarschijnlijk kan ik deze beter in nieuwe Compaq zetten

Lijkt me duidelijk dat probleem dus Niet bij Brander ligt, dus de zaak gaan ombouwen lijkt me hoop gedoe en niet de oplossing............

Ik heb ooit drama gehad met branden en kon probleem niet echt vinden.......bleek de buffer(ruimte) niet goed te gaan, zou je eens kunnen uitproberen, hoewel dvd dan ook probleem zou geven lijkt me, maar laat hem eens bufferen op externe harde schijf om te testen of hang er even externe recorder aan om te testen of dat wel werkt.

Maar als je brander niet goed is brand hij niets........
welk brandprogramma gebruik je ?
Probeer eens een andere voor de cd`s

jessy1
door jessy1 - Mar 12, 2010 om 13:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu Windows 7, maar in Windows Vista heb ik altijd dvd's (zowel herschrijfbaar als eenmalig beschrijfbaar) gebrand met het gratis programma
Imgburn.
Hier zit ook een 'veify' functie op, die controleert of alles goed op de dvd is gezet.

cb.

gerardk
door gerardk - Mar 12, 2010 om 13:39
175 Antwoorden / 8 Vragen

Zou wel eens aan het afsluiten na het branden kunnen liggen, zeker na het branden van meerdere files of branden in meerdere sessies bij RW moet je CD afsluiten om het resultaat "zichtbaar" te maken.

stucadoor
door stucadoor - Mar 12, 2010 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

zijn de cd wel goed afgesloten anders kunnen ze niet gelezen worden

wr
door writers - Mar 12, 2010 om 14:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ligt niet aan de cd / dvdoid.
Het isde dvd speler die ze niet pikt.-
Het is bekend dat, hoe raar het ook klinkt, vaak de goedkoopste dvd/cd speler de meeste formaten leest. Probeer maar eens bij vrienden en kennissen.
Dus, op naar het Kruidvat

labren
door labren - Mar 12, 2010 om 14:37
862 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor een brand programma gebruik je , en hoe oud is die dvd brander, wel eens de firmware van de DVD brander geupdate???? een ander merk CD geprobeerd of die die wel brand????

labren

gallito
door gallito - Mar 12, 2010 om 14:47
479 Antwoorden / 66 Vragen

Ik heb het probleem precies andersom.
Brandt cd's in Vista met W.Media Player. Kan daarna de cd wel afspelen via de pc, maar niet via de stereoset.

door 2383838 - Mar 12, 2010 om 14:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

De cd schrijvers hebben wel een beperkte levensduur. Maar ook de kwaliteit van de lege schijven zijn van belang. Ik heb in de afgelopen jaren nogal wat LP's en singles op cd overgezet. Nu kom ik tot de conclusie dat enkele (goedkopere) merken zijn verslechterd of niet meer af te spelen zijn. Ik gebruik Nero als brandprogramma. Dat heeft daar niks mee te maken. Het ligt mijn inziens gewoon aan de cd kwaliteit. Vaak worden ze aangetast door het opplakken van papieren etiketten bedrukt met inkt. Andere ervaringen lees ik graag.

lenyenfred
door lenyenfred - Mar 12, 2010 om 15:17
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Kopman 2006a,
Heb in het verleden ook wel eens dit probleem gehad.
Ben toen over gestapt naar Nashua en geen problemen meer gehad.
Probeer ook eens een andere cd, misschien helpt het.
Niet gelijk alles gaan kopen, maar vraag in je omgeving of je wat mag proberen.
Een enkel cd-tje is niet duur.
Gaat het dan goed, dan kopen.
Gebruik zelf NERO.
Veel succes !

cr
door criticus - Mar 12, 2010 om 16:29
48 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb dat probleem ook met een compaq. komt dus blijkbaar meer voor. heb toen contact gehad met helpdesk. die zeiden natuurlijk dat probleem onbekend was. adviseerden toen e.a. andersom te doen.
dus eerst lege schijf erin dan vraagt de computer wat je wil. klik op cd branden enz. daarna lukte het bij mij wel.
groet criticus

erik008
door erik008 - Mar 12, 2010 om 16:42
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ken dit probleem wel als je een cd brand op UDF in plaats van Joliet.
Dan heeft windows een probleem om het te lezen.

er
door erky - Mar 12, 2010 om 16:55
243 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kopman 2006a,
CD's branden lukt niet en DVD's wel.

Zou het kunnen zijn dat de instellingen van het brandprogramma niet kloppen? Kijk eens bij de instellingen van het brandprogramma (welke gebruik je?) of er een vinkje staat bij "De cd afsluiten". Elk ander programma noemt het weer anders, het wordt ook wel 'write once' genoemd. Het komt er op neer dat de CD geen multisessie CD moet worden, dat soort CD's kan je pas lezen als de CD ook echt is afgesloten met een 'lead out' of iets dergelijks. Nogmaals: de termen die gebruikt worden zijn afhankelijk van het brandprogramma dat je gebruikt.

En het is inderdaad zoals hierboven al eerder is genoemd mogelijk dat de brander en de CD's die je gebruikt een slechte combinatie vormen. Een ander met cd's gebruiken (leen er eens eentje van een ander) wil wel eens helpen, net zoals op een lagere snelheid branden.

Heb je een budget brander van OptiArc, dan kan het zeker kloppen dat je problemen hebt, daar zit een erg slechte serie CD-DVD brander tussen! Die leest fabrieks CD's allemaal maar zelfgebrande af en toe.

Succes!
Erky

hobbitje
door hobbitje - Mar 12, 2010 om 17:19
3 Antwoorden / 2 Vragen

is de cd-r wel goed afgesloten ook goed gekeken of het + of - is,in nero bestaat de mogelijk heid om later af te sluiten

daanv
door daanv - Mar 12, 2010 om 17:40
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hobbitje schreef op vrijdag 12 mrt 2010, 17:19]is de cd-r wel goed afgesloten ook goed gekeken of het + of - is,in nero bestaat de mogelijk heid om later af te sluiten
+ en - heeft niets met CD te maken. Dit speelt alleen bij DVD

Bij mijn computer brand ik cd's met datagegevens. Wanneer mijn accountant de gegevens probeert uit te lezen lukt dat hem niet. Op de computer van zijn assistente lukt het echter wel. Vreemde jongens die computers :-)

se
door sevenstone - Mar 12, 2010 om 20:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik een Compaq laptop met het zelfde probleem gehad.
De cd brander brande wel, maar was na het branden niet te lezen.
Eeerder gebrande cd's werden wel gelezen

Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met driver voor de brander.
Mijn oplossing voor mijn probleem was:

Het windows vista opnieuw installeren en opgelost was mijn probleem.

Dit lijkt mij de beste oplossing.

Het brandprogramma heeft er niets mee te maken.

ko
door kopman2006a - Mar 17, 2010 om 17:03
3 Antwoorden / 22 Vragen

dank voor jullie reakties! Probleem is opgelost.

Heb de dvdbrander vervangen door een andere uit oude computer.

Toen we de brander met problemen er uithaalden en openenden
zagen we dat er een los rubbertj in zat..

hierdoor heeft de laser waarschijnlijk niet goed gewerkt.