thomik
door thomik Jan 30, 2008 om 14:48
Computers & telefonie

Eigenschappen voor beeldscherm.

Indien men met de rechtermuisknop op het bureau blad klikt krijgt men eigenschappen voor beeldscherm met daarin de volgende tabbladen:

Thema's - Bureaublad - Schermbeveiliging - vormgeving - Instellingen.

Nu is bij mij het rare dat de tab Bureaublad tussen de tabs weg is en ik dus niet meer mijn bureaublad kan aanpassen. Ook op een foto klikken met klikken op als bureaublad achtergrond gebruiken werkt niet.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn??

924 5 Rapporteer

door 4711 - Jan 30, 2008 om 15:20
885 Antwoorden / 2 Vragen

Via Configuratie scherm zou je er ook moeten komen en dan aanpassen, en of het dan op deze makkelijke manier weer werkt?
Ik weet dat niet, maar anders ga je naar systeem herstel naar de laatste datum waarop het nog goed werkte en zet je dit terug!

Succes.

gsm
door gsm - Jan 30, 2008 om 16:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Let op:
Onderstaande wijzigt iets aan het register.
maak voor alle zekerheid eerst een herstelpunt!

Ga naar deze webpagina en klik in regel 285, rechter helft op Restore all display tabs:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

GSM

thomik
door thomik - Jan 30, 2008 om 17:08
5 Antwoorden / 11 Vragen

Inderdaad is de tab bureau blad terug echter er zit geen beweging in oftewel hij doet niks en er staan allerlei vreemde dingen in zoals b.v. aanmelden. Wil ook niet scrollen.

Heb hem maar eerst weer terug gezet.

gsm
door gsm - Jan 31, 2008 om 17:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een en ander werd vermoedelijk veroorzaakt door een virus of door een fout bij het cleanen met een cleaner programma.

Probeer nog deze wijziging in het register (wel eerst weer een herstelpunt maken!):

    * Klik Start, Uitvoeren and type regedit.exe
    * Ga hier heen:

        HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

    <  * Je kunt deze key (Explorer) nog backuppen. >
    <  Via R-muisknop en Exporteren. >

    * Dubbel klik ClassicShell waarde
       (als Explorer en ClassicShellbestaat) en vul hier het cijfer 0 in
    * Herhaal dit voor:

        HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

    * Hertstart de PC en kijk of het werkt.

Voor Windows XP Professional Edition, kun je nog met de Group Policy Editor dit instellen:

    * Klik Start, Uitvoeren and type gpedit.msc
    * Ga naar:

        User Configuration | Administrative Templates | Windows components | Windows Explorer

    * Dubbel klikken op Turn on classic shell (Classic shell inschakelen) en zet het op Not Configured (Niet geconfigureerd)
    * Verlaat de Group Policy Editor

hier vind je nog meer aanwijzingen (in het Engels).

GSM

gsm
door gsm - Jan 31, 2008 om 20:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt ook nog regel 128 uit Kelly's corner proberen:

 Restore Desktop en Screensaver tabs

Waarschuwing: Eerst herstelpunt zelf maken!

GSM