hfrantzen
door hfrantzen Mar 9, 2013 om 15:19
Computers & telefonie

Email binnenhalen in het buitenland via wifi Samsung tablet Galaxynote 10.1

Beste lezers, ik heb een tablet Galaxynote 10.0 en wil graag vanuit het verre buitenland mijn email binnenhalen via een WiFi spot op mijn Casema emailadres, dus niet via de webmail. Ik heb mijn emailadres op mijn notebook staan en thuis haalt hij wel mijn email via de WiFi binnen. Ik was in Duitsland bij een WiFi spot en daar kreeg ik de melding ' kan casema niet vinden" alle reacties zijn welkom. mvg. Hans

1646 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij logisch u kunt Casema thuis alleen via uw eigen casema modem ontvangen. Ook al gebruik u ook thuis de wifi.
In het buitenland kunt u geen contact maken met uw modem en dus ook niet via Casema uw mail binnen halen. Om die reden is de webmail ontwikkeld.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hfrantzen,

Als je in het buitenland je mail wilt bekijken etc., dan zul je dat toch echt via webmail moeten doen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervang casema het adres van de mailserver eens voor ziggo.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 16:20: Ik begrijp de vraag niet helemaal. Heet je wifi verbinding thuis soms 'casema'?

Je kan met je tablet overal te wereld gewoon je mail ophalen op dezelfde manier als je thuis doet (in tegenstelling tot wat in de vorige reacties beweerd wordt), maar je moet je dan wel gebruik maken van de lokale wifi verbinding. Dus als je bijvoorbeeld in een hotel zit dan moet je weten hoe de wifi verbinding heet en wat het wachtwoord is. De eerste keer moet je dan verbinding maken met die wifi verbinding en het wachtwoord invoeren, daarna zal het tablet automatisch verbinding maken. Net als thuis met de casema verbinding.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Heet je wifi verbinding thuis soms 'casema'?

Je kan met je tablet overal te wereld gewoon je mail ophalen op dezelfde manier als je thuis doet (in tegenstelling tot wat in de vorige reacties beweerd wordt), maar je moet je dan wel gebruik maken van de lokale wifi verbinding. Dus als je bijvoorbeeld in een hotel zit dan moet je weten hoe de wifi verbinding heet en wat het wachtwoord is. De eerste keer moet je dan verbinding maken met die wifi verbinding en het wachtwoord invoeren, daarna zal het tablet automatisch verbinding maken. Net als thuis met de casema verbinding.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat diumenge zegt is correct, het ontvangen van mail op deze wijze moet gewoon kunnen in het buitenland.
Echter het verzenden er van gaat niet meteen. Je dient hier voor de SMTP server aan te passen aan de provider waar je mee verbinding maakt.

- Je hebt dan mail willen versturen (ipv ontvangen) of je hebt geen toegang tot het netwerk (of e-mail is niet toegestaan).

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan toch op je galaxy note je email account van Casema zetten, daarmee moet je dan via WIFI gewoon berichten kunnen sturen en ontvangen

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hakeni2

Wel ontvangen maar niet versturen.