br
door brandewijn Jan 14, 2023 om 20:09
Computers & telefonie

Email ontvangen lukt niet op nieuwe laptop

mijn vader heeft een nieuwe acer laptop gekocht windows 10
maar email ontvangen lukt niet wel op de oude laptop windows 7
hij kan wel verzenden

1420 8 Rapporteer

sira
door sira - Jan 14, 2023 om 20:38
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Staan de (server) instellingen hetzelfde als de oude laptop?

Werkt u met KPN of Ziggo? Bel hun maandag anders op en zij kunnen precies vertellen wat de instellingen moeten zijn.

br
door brandewijn Jan 14, 2023 om 21:09
85 Antwoorden / 34 Vragen

hij werkt met ziggo
die heb ik gebeld ze zeggen omdat het op de andere laptop wel werkt ligt het niet aan hun

sira
door sira Jan 14, 2023 om 21:18
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is gek.

Heeft u hier iets aan: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Geen-inkomende-e-mail/td-p/949069 Aanvulling: werkt uw vader misschien met outlook?

justmeagain
door justmeagain Jan 15, 2023 om 00:54
623 Antwoorden / 8 Vragen

@sira, Ziggo is gelukkig ook het gele weekend bereikbaar. Maar het probleem ligt niet bij Ziggo.

rj
door rjw - Jan 14, 2023 om 21:12
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Welke email service gebruikt hij?

br
door brui0929 - Jan 14, 2023 om 21:17
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar de site van de provider. Ga naar e-mail instellingen en neem deze over.
start een e-mail programma en vul alle gevraagde instellingen in.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2023 om 21:51
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Thecla58
door Thecla58 - Jan 14, 2023 om 21:56
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat er ergens een instellingsfout is met de imap server... zie hieronder de instellingen voor de smtp en imap. Vergeet niet om bij de inkomende mail voor imap te kiezen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Hier de instellingen voor de inkomende mail
  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Thecla58
door Thecla58 - Jan 14, 2023 om 22:04
857 Antwoorden / 3 Vragen

Dit kwam ik ook nog tegen voor als je toch mt POP-s wilt werken.

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

sira
door sira - Jan 14, 2023 om 22:25
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Als uw vader met Outlook werkt dan moet hij eerst een Basic licentie aanvragen om weer email te kunnen ontvangen. Verzenden lukt dan wel.

Dat probleem heb ik vorig jaar ook gehad. Mijn email werkte altijd perfect en ineens kon ik niets meer ontvangen en dat had met die licentie te maken.

Ik heb dat bij KPN moeten aanvragen en uw vader zal dat bij Ziggo moeten aanvragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2023 om 10:42
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerste advies is: benader de verkoper (of een andere IT specialist/service in uw omgeving) voor hulp. Ik had zelf bij de aanschaf van een nieuwe laptop en gelijktijdig ook MS Office outlook 2021 problemen met de e-mail en dat is door de verkoper opgelost. Het probleem bleek bij mij het verschil te zijn tussen POP3 en IMAP instelling en diende de instelling die na installatie was ingevoerd (IMAP) gewijzigd worden in POP3. Door de andere synchronisatie wijze bij IMAp liep door synchroniseren met ook de server van mijn provider de e-mail box daar steeds weer helemaal vol en kon er niets worden ontvangen. Na herstel naar POP3 was dat opgelost. Het lijkt mij dat dit bij uw vader ook het geval kan zijn. Mijn provider wist voor mij 5 maanden geleden (nog) geen oplossing.

Zie https://support.microsoft.com/nl-nl/office/wat-is-het-verschil-tussen-pop-en-imap  voor uitgebreide toelichting.

br
door brandewijn Jan 15, 2023 om 11:22
85 Antwoorden / 34 Vragen

ik heb een gmailadres voor hem er op gezet voor de rest ga ik van de week een poging wagen er staan genoeg ideeen op

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 15, 2023 om 15:02
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ik herhaal nog een keer en iets specifieker, doordat ik aanvankelijk de verbinding met mijn e-mail provider  op de nieuwe laptop met IMAP had ingesteld werd er ierede keer dat ik de e-mail statte gesynchroniseerd en werd al mijn e-mail op de laptop 'overgeseint' naar de server daar waardoor die gelet op het toegestane volume daar meteen )(weer) vol bleek te zij en men mij geen e-mails kon zenden. Na wijzigen van IMAP naar POP3 was het probleem verholpen. Er werd niet meer automatisch gesynchroniseerd. Op een andere wijze die synchronisatie uitzetten kon niet.

sira
door sira Jan 15, 2023 om 22:14
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik moest POP3 juist veranderen in IMAP.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2023 om 10:44
16861 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, merkwaardig. Hoe dan ook was bij mij de hoofdreden de zeer beperkte ruimte voor mijn e-mail bij mij i-net provider en met de IMAP instelling door synchroniseren die volliep. U heeft klaarblijkelijk veel meer ruimte op die externe server of veel minder e-mail via outlook. Bij mijn andere e-mail programma's zou ik dat probleem niet gehad hebben.