be
door beekm389 Oct 8, 2005 om 23:45
Computers & telefonie

Emailadressen contactpersonen

Is het mogelijk om emailadressen binnen te halen van oude computer (die het niet meer doet) naar nieuwe computer en zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar. Wie kan mij hierbij helpen?

Groeten Lia.

181 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 8, 2005 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lia,

Of dit nog mogelijk is hangt af van de computer die het, zoals jij zegt 'niet meer doet'...

Wàt doet deze computer niet meer, kan je hem niet meer opstarten of zijn er andere problemen mee?

Trouwens, als de harde schijf van deze oude PC kapot is, en dus niet meer is te lezen, dan kan je het helaas vergeten.

Functioneert deze harde schijf nog wel, dan kan je hem uit de oude PC
verwijderen en even tijdelijk overzetten naar je nieuwe PC om op die
manier nog email-adressen en eventueel andere bestanden te 'redden'.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie.

de computer start niet op; ligt volgens mij niet aan de harde schijf. Maar hoe moet je die er dan uit halen?

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je denkt dat de harde schijf het inderdaad nog doet is het de moeite van het proberen waard.

Echter, aan je reactie te merken ben je zelf waarschijnlijk niet in staat om deze 'operatie' uit te voeren.

Ken je niemand met genoeg PC-kennis die dit voor je kan doen?

Het is een kwestie van de beide kasten van de PC's openmaken, uit de
oude PC de harde schijf loskoppelen en deze vervolgens in je nieuwe PC
als 'slave' aansluiten op een vrije IDE-connector.

Je hoeft de oude schijf niet helemaal in te bouwen, maar alleen
tijdelijk 'los' aan een beschikbare kabel aan te sluiten en vervolgens
de nieuwe PC weer op te starten.

Deze zal de harde schijf (indien hij dus nog werkt) herkennen en
vervolgens kan je nog de nodige bestanden e.d. naar je andere nieuwe
schijf kopiëren.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt enterprise,

Ik had op een meer simpele oplossing gehoopt, maar ik zal nagaan of iemand dit kan oplossen, want mijn technische kennis reikt inderdaad niet zover.

groeten Lia.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2005 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lia,

Het had inderdaad een stuk simpeler gekund, ware het niet dat je oude PC kapot is.

Je had het email-adresboek dan eenvoudig (via een diskette bijvoorbeeld) kunnen exporteren naar je nieuwe PC.

Maar met een 'overleden' computer kan je natuurlijk niks meer... ;-)

Als je in je familie- of kennissenkring niemand kent die dit voor je
kan doen, dan zou je het eens kunnen vragen in een plaatselijke
PC-winkel (met een eigen werkplaats) of in de winkel waar je de nieuwe
PC hebt gekocht.

Dat zal wel wat geld kosten maar ik weet natuurlijk niet hoeveel de gegevens op de oude PC je 'waard zijn'...

Groet en in ieder geval veel succes ermee,

Enterprise.