welkom03
door welkom03 Sep 12, 2017 om 12:43
Computers & telefonie

Epson catridge bij vullen

ik heb een printer epson xp-445 maar weet niet hoe de catridger moet bij vullen ik zie nergens een opening  mocht iemand het weten hoor ik het graag

6934 22 Rapporteer

welkom03
door welkom03 - Sep 12, 2017 om 12:51
23 Antwoorden / 13 Vragen

wie kan mij helpen bij het vinden van het bijvullen cartridge epson xp-445

panter22
door panter22 - Sep 12, 2017 om 12:52
6599 Antwoorden / Vragen

Een cartridge is niet gemaakt om bij te vullen.
Het is de bedoeling dat je steeds weer nieuwe koopt. Winst voor Epson.
Kijk op internet voor een alternatief merk. Misschien kun je ze bij de A.C. Tion kopen.

reflecs
door reflecs - Sep 12, 2017 om 13:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er zit geen handleiding bij?
Het is misschien het beste te bellen, of te mailen, met de winkel waar u het gekocht heeft.
Of als dat mogelijk is langs te gaan met de cartridge.

anduril
door anduril Sep 13, 2017 om 12:18
167 Antwoorden / 1 Vragen

Geen printer en nooit gehoord van een cartridge?  Die zijn niet om bij te vullen.

reflecs
door reflecs Sep 13, 2017 om 12:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Lees de overige antwoorden eens. Niet dat ik het zou doen. Vraagsteller had het ook beter niet kunnen kopen, vandaar het advies om hulp te vragen bij het verkooppunt.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 12, 2017 om 13:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Heb er zelf geen verstand van maar dit voor u gevonden, misschien kunt u op de afbeelding de vulgaatjes herkennen, zal wel veelal hetzelfde zijn.
KLIK

ge
door george321 - Sep 12, 2017 om 13:42
390 Antwoorden / 1 Vragen

Mogelijk dat er een chip inzit die blijft melden dat de cartridge leeg is, al heeft u hem gevuld. U zou in dàt geval ook de chip moeten resetten met een apparaatje. Dus gewoon een replacement kopen.

Ge
door Genee - Sep 12, 2017 om 13:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf gaatje boren, chip resetten, zou er niet graag aan beginnen.
Wanneer u persé wilt navullen, er zijn navulbare cartridge sets te koop, kijk wel eerst welke u moet hebben voor uw printer.
Lees eens de info
https://www.consumentenbond.nl/printer/dure-merkcartridge-beter

marita5
door marita5 - Sep 12, 2017 om 15:22
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Welkom03 ,

Misschien heeft u hier iets aan , bekijk eens dit filmpje is voor Epson xp ( zijn 2 filmpjes )  , maar wat èèn gehannes als u zelf een gaatje moet maken , tegen die tijd had ik al nieuwe cartridges gekocht ;-)) klik op de rode regel .

https://www.youtube.com/watch?v=8ThtnZOdFI4

jo
door jorisw - Sep 12, 2017 om 16:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet aan beginnen. De kostenvoordelen staan niet in verhouding tot de ellende. Gewoon merkvreemde cartridges kopen, als je geen originele cartridges wilt kopen.

ko
door koningsjpc - Sep 13, 2017 om 11:55
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ga eens kijken bij de Action. Daar zijn ze spotgoedkoop. Zelf navullen: niet doen. Ik heb het 1 keer gedaan bij HP cartridges en het heeft mij een nieuwe broek gekost. Kijk ook eens bij 123inkt, of andere webwinkels. Heb net even op de site van 123inkt gekeken en ze hebben deze op voorraad, 4maal zoveel inkt in deze cartridge en de prijs slechts het dubbele dan de originele. Dus 1maal kopen en je hebt er in feite 2 cartridges (origineel) voor niks.

trude
door trude - Sep 13, 2017 om 11:59
29 Antwoorden / 8 Vragen

Zelf bijvullen zou ik niet aan beginnen, ga hiervoor naar de speciale inktwinkels. Je kunt ook de cartridges bestellen bij uwcartridgewinkel.nl, even epson xp-445 ingeven en dan het huismerk bestellen, is goed en een stuk goedkoper dan het origineel. Het kan zijn dat de printer een goedkeuring vraagt maar gewoon doorgaan. U kunt ook op internet de gebruiksaanwijzing downloaden van uw printer als u deze niet meer hebt, hier staat uitgebreid in beschreven hoe u de cartridges kunt vervangen. Veel succes.

th
door thieu - Sep 13, 2017 om 12:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste deskjets (HP-Deskjet) hadden een cartridge waarin a.d. bovenkant een simpel gaatje zat. In die eerste cartridges zat een soort sponsje dat de inkt bevatte, waardoor de cartridge heel eenvoudig bij te vullen was door middel van een injectiespuitje met zwarte vulpeninkt. Dat kostte (toen HP) echter veel omzet, dus werd het bijvullen steeds moeilijker gemaakt.

De inkt werd er bijvoorbeeld in gewoon vloeibare vorm ingedaan zodat door het boren van een gaatje (om bij te vullen) de cartridge gewoon leegliep, met een enorme zooi als gevolg. Ook daar zijn oplossingen voor, maar de fabrikanten vonden steeds wat nieuws. In de cartridges werden b.v chips ingebouwd die het aantal afgedrukte pagina's bijhoud. Na een x aantal pagina's krijg je de melding: "cartridge leeg", ook al kun je er nog gewoon mee printen. Er zijn printers die na die melding gewoon dienst weigeren tot er een nieuwe cartridge geplaatst is.
Ik kan me daarom nog steeds ergeren aan het volkomen nodeloos afdrukken van een zogenaamde "Testpagina" (liefts een hele blz in full color) als je ook maar iets met die printer doet. Die cartridge moet gewoon zo snel mogelijk leeg.

Er zijn lang winkels geweest waar je cartridges kon laten bijvullen. Ik zie ze de laatste tijd niet zo veel meer. Maar deze zijn b.v. ook in staat bij te vullen én de chip te resetten. Verder hebben er de afgelopen jaren veel rechszaken gewoed van printerfabrikanten tegen bedrijven die alternatieve, goedkopere, cartridges aanbieden, vaak met "patentschending" als argument. Gelukkig zijn deze (meestal) verloren door de printerfabrikanten. (autofabrikanten zijn b.v. ook niet blij met het aanbod van alternatieve auto-onderdelen)
Ik denk dat door het aanbod van goedkopere cartridges er minder vraag is naar bijvullen.

Een aloude commerciële wet zegt dat het er niet om gaat wat iets kost, maar dat het er om gaat wat je er voor kunt vragen. Bij de inkjetprinters zijn de kosten per afdruk b.v. al heel lang plm 10 cent per pagina. Worden die kosten hoger dan gaan mensen naar alternatieven kijken en dat kost weer omzet.

Bottomline, navullen is steeds lastiger.
Kijk bij het kopen van een printer naar de totaalprijs. Dus kosten printer én kosten navullingen. Kijk wat je per jaar aan pagina's denkt te printen. Misschien is een laserprinter in jouw geval wel goedkoper.

jo
door jorisw - Sep 13, 2017 om 12:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[off-topic] Eigenlijk wordt het tijd dat printerfabrikanten gewoon normale prijzen voor printers gaan vragen zodat de prijs voor cartridges realistischer kunnen worden. Nu gaan de meeste printers onder de kostprijs over de toonbank en moet het geld verdient worden met inkt. Best wel raar als je er over nadenkt. Maar ja, welke fabrikant durft de eerste stap te zetten....

Ge
door Genee Sep 13, 2017 om 20:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens naar de Epson Eco Tank serie.
Flesje inhoud 70ml inkt €10.

th
door thieu - Sep 13, 2017 om 13:00
148 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jorisw
Al een heel oude discussie, en er zijn ook wel printers geweest. Alleen is zo'n printer dan natuurlijk duurder en bij het steeds goedkoper worden van laserprinters is de concurrentie uit die hoek dan te groot.
Mensen die maar af en toe een afdrukje maken kijken toch eerst naar de aanschafprijs van de printer en nemen de kosten voor af en toe een inktcartridge voor lief.

pv
door pvb - Sep 13, 2017 om 13:01
5 Antwoorden / 3 Vragen

De goedkoopste oplossing is en ik doe dat al 19 jaar
Ik koop elke keer een nieuwe printer de in de aanbieding en goedkoopste is.
Nooit meer catridge meer kopen. Echt goedkoper kan niet. Een nooit een kapotte printer.

panter22
door panter22 Sep 13, 2017 om 13:40
6599 Antwoorden / Vragen

Daar is weer een truckje op bedacht. De catridges zijn maar 20% gevuld. En nog leuker. Als je een goede printer hebt en je kunt er voor weinig geld cartridges voor kopen, dan wordt de printer niet meer door windows ondersteund. Weg printer.

adriaan2
door adriaan2 - Sep 13, 2017 om 13:17
104 Antwoorden / 0 Vragen

Verkeerde zuinigheid.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2017 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een complete set voor mijn Epson (SW445) koop ik voor 10 euro bij de Action. Droogt niet uit, vlekt niet enz. Ze hebben voor diverse modellen Epsons die sets (staat vermeld op de achterzijde van de verpakking).

hans515
door hans515 - Sep 13, 2017 om 13:35
250 Antwoorden / 117 Vragen

Niet zitten knoeien!  Voor nog géén twee tientjes koop ik een complete set alternativen en dat werkt uitstekend! Wèl het advies om de Epson niet te updaten als dat gevraagd wordt!
Succes!

joloe
door joloe - Sep 13, 2017 om 13:40
19 Antwoorden / 12 Vragen

Bij Action koop je een komplete set voor alle merken voor nog geen 10 Euro en nog de orginelen ook.

Po
door Pontiac Sep 13, 2017 om 13:49
131 Antwoorden / 5 Vragen

mijn zus lijkt op maxima en we noemen haar daarom minima ,ook erg orgineel!

theodorus1
door theodorus1 - Sep 13, 2017 om 14:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

als je inkt heb dan moet je een gaatje boren in de boven kant later dat gaatje met kaasvet dicht maken.
maar je kan beter nieuwe kopen dat geegt niet zo rotzooi.

vo
door voortah - Sep 13, 2017 om 20:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik op mijn Epson Xp 215 gewoon de cartidges van Action. Prijs € 9,95.

vu2615
door vu2615 - Sep 13, 2017 om 21:03
81 Antwoorden / 3 Vragen

In de regel moet je navulbare cartridges kopen met 4 flacons inkt. heb 1x een setje cartridges en 4 flacons van 100ml inkt gekocht (zwart en drie kleuren) incl 4 stompe injectiespuiten. Kosten alles bij elkaar ca €50. Heb een keer of 10--12 nagevuld. Navulbare cartridges zijn voorzien van een vulgaatje en autoresetchip. Kijk maar een bij 123inkt

br
door brui0929 - Sep 13, 2017 om 21:39
634 Antwoorden / 10 Vragen

Bij 123 inkt is een navalset voor deze printer te Koop.
Het komt wel voor dat de printer een cardrige die hervult is ziet als geen orginelen cardrige.
Dit is geen probleem hij print toch.
Het vullen gebeurt door het dopje van de cardrige te verwijderen en met een spuitje wordt de inkt in de cardrige gespoten.