st
door stracx May 13, 2014 om 09:31
Computers & telefonie

Ervaring Telfort Glasvezel tov ADSL

Ik had het alles in 1 pakket bij Telfort en onlangs via verkoper aan de deur overgestapt naar Telfort Glasvezel. Alles zou precies het zelfde blijven en ook het bedrag. ik vind nl. glasvezel niet heel interessant maar goed met oog op de toekomst en alles bleef toch het zelfde, alleen een ander kastje voor de tv. Echter heb ik geen interactieve tv meer en is het systeem absoluut niet meer gebruiksvriendelijk. Ik ben dus niet tevreden en Telfort zegt, klopt moet je een duurder abonnement nemen dan heb je wel interactieve tv. Dus ik zeg dat wil ik niet en wil terug naar mijn oude ADSL, dan zeggen ze je hebt pech je hebt een abonnement tot volgend jaar 2015. Ik heb toch wettelijk 30 dagen retour recht? Wat kan ik hier nu aan doen? Ik wil gewoon klant blijven maar mn oude abonnement terug

722 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 13, 2014 om 12:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

U heeft geen dertig dagen retourrecht. Normaliter is dat recht ook maar 14 dagen.
Maar in deze heeft u een abonnement genomen en dat valt hier niet onder

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 13, 2014 om 17:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gelukkig heb je uiteraard gewoon zwart op wit dat alles hetzelfde zou blijven, laat dit even aan Telfort zien, komt het vast goed.

19
door 1953 - May 13, 2014 om 18:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Wel degelijk heeft u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst, nadat u schriftelijk van Telfort bericht heeft gekregen, [u]annuleren![/u]

19
door 1953 - May 13, 2014 om 18:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Wel degelijk heeft u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst, nadat u schriftelijk van Telfort bericht heeft gekregen, annuleren!

[u]Colportage![/u]

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 13, 2014 om 18:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Met een beetje geluk is er iets dat Telfort over het hoofd heeft gezien en het contract ongeldig maakt.

zoekster
door zoekster - May 13, 2014 om 19:48
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Bij colportage heb je 8 dagen bedenktijd. Maar die zijn natuurlijk allang om. En dat gaat ook niet in nadat je schriftelijk bericht hebt gekregen van Telfort.

Als er niet aan de regels van colportage is voldaan, dan kunt u het contract nietig verklaren. (zie link van @lekkerisdat, klik op het rode Telfort)

De andere manier waarop u nog onder het contract uit zou kunnen komen, is dat u zich beroept op dwaling, waarbij u aanvoert dat de colporteur u verkeerd heeft geïnformeerd. Ik vrees alleen dat wat u nu geleverd krijgt wel juist in het contract staat, maar niet juist door de colporteur is gecommuniceerd. (en daarom ook nog eens onbewijsbaar)

Soms lukt het om nog iets voor elkaar te krijgen door veel zeuren op het internet. Misschien moet u beginnen bij het forum van Telfort.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer