maykemeijer
door maykemeijer Dec 6, 2008 om 13:16
Computers & telefonie

Ervaringen met Dell

Ik overweeg om een andere computer te kopen, en iemand adviseerde mij Dell. Het lijkt me echter zo onhandig dat het bedrijf alleen een internetwinkel heeft.

Wie heeft ervaringen met Dell? En hoe waren die ervaringen?

3393 5 Rapporteer

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 13:51
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jarenlang verschillende Dell computers gehad, nooit problemen mee gehad. Ook in mijn werk hadden we een aantal Dells.

Dat er geen winkel is waar je fysiek naartoe kunt lijkt wellicht lastig, maar hoeft het niet te zijn. Eén telefoontje en ze komen langs of je kunt de apparatuur opsturen ter reparatie. Doen de meeste dozenschuivende grootwinkelketens ook, alleen lever je daar eerst zelf de apparatuur af. Tsja, is een keuze.

Als je prijs stelt op persoonlijk contact met de verkopende partij, als je het prettiger vindt om zelf bij de verkoper binnen te kunnen stappen, dan kun je net zo goed of misschien zelfs beter een andere computer bij een lokale computerboer kopen. Het hoeft niet per sé Dell te zijn, toch?

poltol
door poltol - Dec 6, 2008 om 15:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik werk nu op mijn derde Dell PC nooit geen problemen gehad. Op al mijn vragen, on-line of via mail of via chat, is altijd vakkundig en begrijpelijk gereageerd. Ook onze laptop is een Dell. Maar als u echt fisiek in een winkel wil gaan kopen, kies dan voor een lokale computerwinkel. Natuurlijk wel één die goed bekend staat. Zij verlenen meestal uitgebreide service, zoals overzetten oud naar nieuw en inrichten/opbouwen PC. De prijs is meestal, bij dezelfde specificaties [die u dan wel bij Dell kunt opzoeken en uitprinten] gelijk of iets goedkoper. Daarbij komt nog dat u niet allerlei, min of meer, overbodige software pakketten meegeleverd krijgt. U kunt zelf kiezen, of over laten zetten, wat voor virus programma en brand programma u erop wilt hebben.

Succes, poltol

birdies
door birdies - Dec 6, 2008 om 15:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Werk al zo'n 15 jaar met Dell p.c.'s en qua service geen problemen ondervonden. Ze doen wel vervelend met garantie als je zelf onderdelen hebt verwisseld en dan problemen krijgt (ook als aangetoond wordt dat dit niets met de nieuwe  onderdelen te maken heeft).

Dit jaar ging mijn 1,5 jaar oude monitor kapot, binnen 2 dagen werd een nieuwe LCD geleverd.

Adviseer je echter wel alleen te kopen als je een creditcard hebt (of werken ze ondertussen ook met Ideal???); heb het ooit 1x gewoon overgeboekt, het duurde al zo'n 6 - 8 weken voordat ze de betaling verwerkt hadden.

Betalingen met creditcard worden meteen verwerkt en dan kunnen ze ook snel leveren.

Transportkosten zijn wel hoog, 89,- euro. Ik wacht meestal op de aanbieding dat het transport gratis is.

he
door hermanvdb - Dec 6, 2008 om 16:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel privé als zakelijk gebruik ik Dell. Inmiddels denk ik meer dan 50 pc's, laptops en servers bij Dell gekocht. Altijd prima geholpen en efficient geleverd.
Minder goede ervaringen:
Eén keer een slechte laptop gehad welke kostenloos door een monteur van Dell bij mij aan huis is gerepareerd.
Eén keer een laptop privé besteld waarbij de vervoerder het tot drie keer aan toe heeft laten afweten. Toen als compensatie geen afleveringskosten hoeven te betalen en een draadloze webcam cadeau gekregen!

zinook
door zinook - Dec 6, 2008 om 20:03
261 Antwoorden / 7 Vragen

We hebben verschillende merken laptops gehad, maar die van Dell die werkt nog steeds! Het is er wel een van 10 jaar oud, maar draaien doet ie.......terwijl bij ons in het bedrijf van andere merken de laptops gauw versleten waren. Dus zeker de investering waard.