si
door sievie Jul 9, 2007 om 15:21
Computers & telefonie

Ervaringen met Tele2 Adsl draadllos internet

geacht forum heeft een van u ervaringen met Tele2 Adsl internet waarbij je een draadloos modem krijgt.

Ik krijg een goede aanbieding daarvoor goedkoper dan Orange met llivebox en een draadloos modem erbij. Alleen kan internet niet missen en zou daarom graag weten wie en wat voor ervaringen met Tele2 zijn.

2784 5 Rapporteer

gsm
door gsm - Jul 9, 2007 om 15:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf geen tele2, maar heb wel anderen met tele2 geholpen om de zaak werkend te krijgen.

Het tele2 modem kan lastig lijken om te installeren.
Als u de aanwijzingen goed volgt en dus het boekje goed doorleest, dan moet het echter goed kunnen.
Voor de lokale vaste aansluitingen (UTP) zijn bijvoorbeeld alleen de poorten 3 en 4 toegewezen (niet port 1 en 2).
Het modem heeft wat tijd nodig om zich in te stellen op de centrale.
Hierbij gaat ook het power lampje een paar keer rood branden. Belangrijk is dat u dit proces niet onderbreekt en voldoende tijd gunt.
Met de helpdesk heb ik niet veel ervaring, maar de paar keer dat ik ze nodig had was de hulp adequaat.

Groet,
GSM

poltol
door poltol - Jul 9, 2007 om 20:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste internetter,

Ik heb TELE2 ADSL met een draadloos modem. Het werkt prima. Maar zoals GSM al zegt het installeren en instellen ging moeizaam. De helpdesk heeft mij uitstekend geholpen en na die hulp werkt het nog steeds probleemloos.

Succes, Poltol

ro
door ronaldeninge - Aug 9, 2007 om 20:08
7 Antwoorden / 2 Vragen

Op het ogenblik hopenloze ervaringen met Tele2 compleet.

Vooral wireless en de klantenservice, die weten van elkaar niet wat ze doen en mogen allerlei gegevens in de computer veranderen.

Mijn draadloos internet werkt nog steeds niet goed, duurt heel lang voordat er verbinding is. Soms denk ik dat een 56k modem sneller is.

Ik heb 2 weken geen internet gehad omdat het bij Tele2 niet goed zat. En de beloofde 20 Mb zit er ook niet in. Verder zit ik er nog een jaar aan vast (eigen keuze), maar daana ga ik wel wat anders zoeken, of in de tussentijd nog een kabel aanleggen van boven naar beneden voor een vaste verbinding. Maar dit leg ik ook nog bij Tele2 neer.

Zo dit was mijn ervaring met Tele2.

Groetjes Ronald

edwardus
door edwardus - Aug 9, 2007 om 20:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@Ronald: op 2 puntjes feedback:

  1. de kwaliteit van het draadloze signaal heeft niets met Tele2 te maken. Elke draadloze verbinding heeft z'n eigen probleempjes.

  2. door Tele2 wordt geen 20Mbit beloofd, dit is slechts het maximaal haalbare, dus als je bovenop de telefooncentrale woont. Toegegeven, er zijn zeeeeeeeeer weinig klanten te vinden die in de buurt komen van die 20Mbit, dus een beetje vette worst-gehalte zit er wel in ja.

ma
door mahabo - Oct 29, 2007 om 12:34
8 Antwoorden / 7 Vragen

log eens in op je modem

gebruikersnaam: user

wachtwoord: user

kies dan  'wireless' en haal het vinkje bij 'hide...' weg !