mizzmo
door mizzmo Dec 10, 2008 om 13:13
Computers & telefonie

Explorer

beste fanatici,

Buiten dat mn laptop erg traag is, krijg ik ook dagelijks de melding van windows explorer, dat die niet reageert en opnieuw gaat opstarten, voor dat dit gebeurt wordt de pagina eerst een soort van transparant/wit ????  weet niet precies hoe het uit te leggen, maar wellicht dat iemand snapt wat ik bedoel!

Glimlach Mizzmo

277 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mizzmo
ik hoopte het nooit te hoeven zeggen maar toch:

eerst maar eens een herstelpuntje terugzetten?

- vervolgens spyware/adware checken
- wordt er geprobeerd een niet bestaande netwerkverbinding opnieuw op te bouwen
- hoe reageert het machientje in veilgemodus?

suc6

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey webkasper,

euhhmm herstelpuntje?

de beveiligde modus staat nu uitgeschakeld, en t gaat iets sneller nu.

spyware gecheckt met, spybot, cc cleaner op er los gelaten en regcleaner.. alles in orde!

Geen idee of er een niet bestaande netwerk netwerk verbinding wordt opgebouwd..

glimlach mizzmo

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, herstelpuntje is een herstelpunt uit systeembeheer

Ga via start naar bureau-accessoires en vervolgens naar systeemherstel

Kies dan "Eeen eerdere status van deze computer herstellen"

Laat een stand terugzetten van een datum waarop dit probleem niet voorkwam.
Dat zou kunnen helpen.

Welke veilige modus heb uitgeschakeld? Volgens mij heb je iets anders gedaan dan wat ik bedoelde.

Mijn idee was om te zien of windowsexplorer in veilige modus, te starten door die modus te kiezen uit het menu wat je krijgt als je bij de machinestart op F8 blijft drukken (leunen)

Maar uit het verhaal maak ik nu ook op dat de verkenner/explorer het weer een beetje normaal doet?

webkaZperl

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

na (leunen) toevoegen: .. een beetje normaal doet.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde transparant wit wat je krijgt , nadat je bij Start op Uitschakelen hebt geklikt? Zorg dat je niet teveel op je arme laptop zet. Wanneer dat toch gebeurd is, verwijder dan de programma's die je niet echt nodig hebt.

Grijns GSM

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Zorg dat je niet teveel op je arme laptop zet. --

Zijn het uitputtingsverschijnselen ? Laptop burn-out ?!  ;-)

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel staat er niet op , alleen het hoognodige... wellicht een winterdip!

Ik bedoel de veilige modus die in de taakbalk staat.

grijnzende glimlach Mizzmo

ve
door verwijderd - Dec 10, 2008 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

liever de veilige modus die bij het opstarten van de PC met F8 gestart kan worden..

waarschijnlijk heb je nu de firewall of een virusprogramma uitgeschakeld (onwenselijk)

ve
door verwijderd - Dec 12, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Mizzmo, ik snap heel goed wat je bedoelt. Dat schijnt zo te horen in Vista, de mijne (nog warm uit de fabriek) deed dat ook. Maar er is goed nieuws: XP doet het een stuk beter op dezelfde hardware. :)

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thnx Edwardus,  maar wat kost t om xp er op te zetten en kan ik dat zelf,  heb al meer gehoord dat xp beter is, zou hij dan ook sneller gaan?

Glimlach

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut dat-ie daarmee sneller loopt. De kosten kunnen variëren. Bij mijn laptop kreeg ik kosteloos een downgrade naar XP (op verzoek), bij sommigen zit er een kostprijs aan vast, weer anderen hebben zelf nog een schijfje XP liggen.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wordt helemaal gestoord van windows, telkens als dat scherm wit wordt staat er dat ik moet up daten, als ik dat doe begint hij met 5 updates die belangrijk zijn.. als het klaar is krijg ik de melding:  updates installeren niet gelukt, 5 updates mislukt. code 57a  door windows update is een onbekende fout geconstateerd.

Heb dit al 5 keer geprobeerd, en telkes het zelfde verhaal...heeelp!!!

glimlach...

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd! Nooit meer Microsoft Internet Explorer! Vanaf vandaag gaat u een tevreden gebruiker worden van

Firefox

;-)

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Psst, die vervangt Explorer niet hoor.
De vraag gaat over Windows Explorer (de motor van Windows dus).

ve
door verwijderd - Dec 19, 2008 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb t weer geprobeerd met FF, maar mijn god dan is hij zooo super traag!!     Maar ik had nog steeds graag een antwoord op het update verhaal!!

glimlach mizzmo

ve
door verwijderd - Dec 25, 2008 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi dat heb ik ook gehad .

Tbeste is firefox te nemen i.p.v. explorer die werkt beter en je hebt geen witte pagina,s meer .

succes

ve
door verwijderd - Dec 25, 2008 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja heb t weer geprobeerd met FF,  maar niet te geloven hoe traag hij dan!  dus er weer afgegooid.

Ik had toch graag antwoord op mn update verhaal van hierboven.

Glimlach Mizzmo