ho
door hoek Dec 15, 2005 om 11:28
Computers & telefonie

Explorer en Outlook Express problemen

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen ondervind ik problemen bij het opstarten van Outlook Express en bij het gebruik van Internet Explorer.

Ik haal via Outlook Express de post van twee accounts op – Hotmail en HetNet. Na het opstarten van OE probeert het programma de post op te halen maar blijft in die bewerking “hangen”. Het programma start niet volledig op en ik kan niet bij de knoppen om instellingen e.d. te checken. Het ophalen van de post via de homepages van zowel Hotmail als HetNet verloopt vlekkenloos.

Volgende probleem: mijn browser, Internet Explorer, loopt regelmatig vast. Na het aanklikken van een link opent de browser een nieuw venster dat vervolgens wit blijft. Soms krijg ik een venster met de aanduiding Explorer prompt. Vervolgens verschijnt er een nieuw venster dat wordt aangeduid met script prompt waarin een witte invoerregel met een ? .. De laatste omschrijving is tamelijk vaag maar veel beter kan ik het niet uitleggen. In het geval van vastlopen van de browser is afsluiten van de browser de enige optie.

Van beide programma’s gebruik ik de laatste versies en alle tot nu toe beschikbare updates zijn geinstalleerd.

Uiteraard heb ik al een en ander geprobeerd om dit probleem op te verhelpen. Zoals uitvoerig scannen met o.a.  SpyBot, Error Nuker, Microsoft AntiSpy ware en AVG Antivirus. Tevens heb ik diverse malen de Windows schijfcontrole laten draaien zonder resultaat. Daarna heb ik systeemherstel proberen uit te voeren maar kreeg – om het even welk herstelpunt ik koos - de melding dat systeemherstel niet mogelijk was. Tot slot heb ik geprobeerd, wederom zonder succes, om beide programma’s te verwijderen en opnieuw te installeren. Als de programma’s via de optie Windows onderdelen toevoegen/verwijderen zijn verwijderd en ik daarna probeer om de software opnieuw te installeren (via een download of de Windows cd-rom) krijg ik de melding dat er reeds een nieuwere versie van het programma aanwezig is.

Voor mezelf ben ik zo’n beetje aan het eind van het rijtje mogelijke oplossingen (wat met mijn computerverstand overigens niets zegt) en ben benieuwd of iemand hier me verder kan helpen voordat ik Windows opnieuw ga installeren.

Bij voorbaat bedankt voor de reacties.

Hans

2765 33 Rapporteer

freya
door freya - Dec 15, 2005 om 12:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Hans,

Wellicht dat er één of meerdere systeembestanden verdwenen dan wel beschadigd zijn. Je kunt deze laten controleren door een 'System File Check' uit te voeren. Dit doe je met het commando: Start -> Uitvoeren -> vul in: sfc /scannow -> knop: <Ok>. Als de windows bronbestanden zich niet op de harde schijf bevinden kan er om de windows CD gevraagd worden.

m.vr.gr. Freya

ho
door hoek - Dec 15, 2005 om 12:27
8 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb je advies gelijk opgevolgd maar helaas...

Ik zou nog wel graag van je vernemen hoe die scannow routine dient te verlopen. Ik heb namelijk 't idee dat het bij niet ging zoals het behoort te. gaan. Na dat de computer om de cd-rom gevraags had en deze ingelezen was gaf de computer aan dat het de verkeerde cd-rom was. Er schijnt een XP Professional nodig te zijn terwijl ik XP Home gebruik - uiteraard legaal en geinstalleerd vanaf de cd-rom die wordt ingevoerd tbv scannow.

Als ik annuleren aanklik loopt de voortgangsbalk wel op en ook wordt het cd-romstation met de XP cd diverse malen benaderd en gebruikt. De voortgangsbalk loopt door tot het eind en daarna verdwijnt het schermpje.

Klopt voorgaande een beetje (buiten dat Pro / Home gedoe) met hoe de routine dient te verlopen?

m. vr. gr.

Hans

freya
door freya - Dec 15, 2005 om 12:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad vreemd dat er om een andere CD-rom gevraagd wordt. De scannow routine controleert alle essentiële systeem bestanden en als deze op de harde schijf ontbreken of beschadigd zijn worden ze van CD-rom weer teruggezet. Het feit dat om de CD-rom gevraagd wordt geeft eigenlijk al aan dat er kennelijk toch iets mis is. Wanneer alles namelijk in orde zou zijn, zou de routine alles nalopen en normaal weer afsluiten zonder om de CD-rom te vragen. Zal eens rondkijken of er nog iets te vinden is. Freya

hoffie1965
door hoffie1965 - Dec 15, 2005 om 12:47
126 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder je hotmail account eens uit Outlook, Outlook loopt heel vaak vast op hotmail accounts...

ho
door hoek - Dec 15, 2005 om 13:00
8 Antwoorden / 7 Vragen

Haloo Hoffie,

Dat is het probleem juist. Doordat Outlook niet helemaal opstart is het niet mogelijk om instellingen e.d. te wijzigen.

Toch bedankt.

Groet

Hans

freya
door freya - Dec 15, 2005 om 13:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Er van uit gaande dat je XP Home op de PC hebt staan en dat je een XP Home CD hebt kunnen er eigenlijk twee mogelijkheden zijn waarom die versie controle misgaat. Of er staat in het register een verwijzing van de bronbestanden naar een map op de harde schijf die er niet is, of de verwijzing staat naar een verkeerde driveletter. Dit laatste kan gebeuren wanneer er na de installatie van windows er bv. een harde schijf is bijgeplaatst waardoor de oorspronkelijke driveletter van de CD-rom niet meer dezelfde is.

Stel dat de driveletter van de CD-rom speler E: is, ga dan als volgt te werk.

Start de registereditor via Start -> Uitvoeren -> vul in: regedit -> knop: <Ok>.  Ga in het linker venster naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup en kies in het rechter scherm SourcePath. Als het goed is staat daar de verwijzing naar de bronbestanden. (in dit geval zou het dan E: moeten zijn) Controleer of deze juist is en wijzig die anders. Sluit de registereditor af, start de PC opnieuw op en probeer de sfc /scannow opnieuw.

Freya

ho
door hoek - Dec 15, 2005 om 13:29
8 Antwoorden / 7 Vragen

Freya,

Gedaan en niets hoeven veranderen. Verwijzing stond / staat naar E

Hans

freya
door freya - Dec 15, 2005 om 13:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En die E: is ook de CD-rom speler waar je de CD in hebt zitten? Niet per ongeluk in de DVD-brander gestopt?

Heb je die XP-home versie zelf vanaf die CD geïnstalleerd, of was die al geïnstalleerd en heb je die CD er bij gekregen?

Freya

ho
door hoek - Dec 15, 2005 om 22:55
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb Windows vanaf die drive (met dezelfde cd-rom als die ik nu gebrui) ik zelf geinstalleerd.

Hans

freya
door freya - Dec 15, 2005 om 23:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, dan zie ik verder ook geen andere oplossing meer. Wellicht dat een nieuwe installatie dan toch het beste is. Vergeet in ieder geval niet om eerst al je belangrijke data op CD of DVD te zetten.

succes, Freya

ho
door hoek - Dec 16, 2005 om 09:14
8 Antwoorden / 7 Vragen

Jammer dat 't niet gelukt is maar toch bedankt. En ik ben natuurlijk weer iets wijzer geworden dus is niet alle moeite voor niets geweest.

Nogmaals bedankt

Hans

je
door jeetjuh - Dec 16, 2005 om 09:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het hotmail account ook verwijderen ZONDER Outlook op te starten:

Rechtermuisknop op het Outlook Icoon op je bureaublad, ga naar Eigenschappen, Emailaccounts, View or change existing E-mail account. Selecteer je hotmail account en klik op remove.

Klik hierna op Finish!

martinsr
door martinsr - Dec 16, 2005 om 16:50
13 Antwoorden / 10 Vragen

Hans,

Wanneer we er hier nietr uitkomen stel je vraag ook is op

www.beginnersweb.nl

suc 6

Martin

vr1944
door vr1944 - Dec 16, 2005 om 17:12
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Start -> Uitvoeren -> vul in: sfc /scannow -> knop: <Ok

Deze opdracht werkt enkel voor het herstellen van XP pro.Heb je systeem herstel al eens geprobeerd.Het importeren van hotmail in outlook expres wordt niet meer ondersteunt door XP.Probeer outlook een op te starten in veilige modus .Als oe in deze modus wel opstart kan je je PC ook eens laten scannen door hitman pro ( www.hitmanpro2.nl )Ik heb het vermoeden dat het veroorzaakt wordt door een trojaans paard of spyware.Een virusscan is ook een optie.Ander zit er niets anders op om een herstel installatie uit te voeren.Vergeet dan niet een backup te maken van je data

he
door hermank_1 - Dec 16, 2005 om 17:33
3 Antwoorden / 0 Vragen
he
door hermank_1 - Dec 16, 2005 om 17:39
3 Antwoorden / 0 Vragen
ej
door ejhogenbirk - Dec 16, 2005 om 17:59
7 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Hans,

Waarschijnlijk heb ik hier een ( tijdelijke ) oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt door acrobat reader. ook al gebruik je deze niet en wil je tekst bekijken in je hotmail. Hieronder een stukje tekst van mij welke ik als tip naar de redactie van het blad tips en trucs heb gezonden.

Beste redactie,

Het volgende is mij overkomen.

Ik kreeg telkens bij het afsluiten van mijn pc de foumelding acrobat iehelper  iexplorer.exe toepassingsfout, instructie op 0x7c9105f8 verwijst naar geheugen op 0x02210010   de lees of schrijfbewerking ( "read" ) op het geheugen is mislukt. ( later ook meldingen met andere nummers )

Mijn eerste gedachye was: zou mijn geheugen kapot zijn, maar alles functioneerde volgens mij naar wens.

Ik ben op internet gaan zoeken en heb gekeken op enkele forums naar de oplossingen.

Daar werden diverse oplossingen gegeven waaronder het register clean programma ( moeilijk voor iemand die daar geen ballen verstand van heeft. )

Ik ben dit ook gaan proberen maar zonder resultaat.

Vervolgens stuitte ik op een registerprogramma JV16 powertool.

Dit zag er gebruikersvriendelijkeruit en nadat ik de handleiding ( helaas alleen engels had gedownload ) kreeg ik ook enig inzicht in hoe het register er uitziet. Deze handleiding laat dit namelijk zeer mooi zien.

Nadat ik via dit programma diverse fouten had laten fixxen was mijn probleem inderdaad verholpen. Echter voor korte tijd, het kwam weer terug, en moest ik verder zoeken.

Ik kreeg het idee om eens in Adobe zelf te gaan kijken en via de taakbalk bovenaan --> optie help en dan kiezen voor detecteren en repareren.

Adobe gaat dan zelf dingen doen. Ook heb ik even de nieuwste updates die in deze rij stonden opgehaald.

Ik heb nu al een tijdje geen melding meer gehad, zodat het lijkt dat dit het probleem was. Mogelijk een tip voor mensen met vergelijkbare meldingen.

Ik heb zelf adobe versie 7, die je gratis kan downloaden.

Af en toe komt de melding terug, dan ga ik even weer repareren en dan kan ik weer even een tijd vooruit. Helemaal kom ik niet van het probleem af. maar het is tot nu toe het beste wat er aan oplossingen beschikbaar was.

succes.

vr1944
door vr1944 - Dec 16, 2005 om 18:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nog een tipje:ga naar configuratiescherm>gebruikersaccount klik op het gast icoon schakel gast account in Start de computer opnieuw en ga dan naar dast account.Klik nu op oe Als dit werkt moet u via de wizzard u account van outlook opnieuw instellen.Is ook een tip om te voorkomen dat er buiten u om iets op uw PC geinstallerd wordt dus een veiliger manier om lang online te zijn

vr1944
door vr1944 - Dec 16, 2005 om 18:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De meeste fout meldingen worden veroorzaakt omdat u een verouderde window XP versie gebruikt zonder SP1 en/of SP2.

gk
door gkesler - Dec 16, 2005 om 19:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hans,

Heb je ook al geprobeerd om de pc op te starten via de veilige modus en van daaruit Outlook Express op te starten? Wellicht kun je dan wel die wijzigingen aanbrengen! Anders kun je ook eens je vraag posten bij www.helpmij.nl Van harte aanbevolen!

Veel succes, Guido

do
door doortje50 - Dec 16, 2005 om 19:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb explorer en outlook links laten liggen omdat ik hetzelfde probleem had en gebruik nu Mozilla Firefox en voor de e-mails
Mozilla Thunderbird en deze werken stukken beter en zijn op de koop toe nog sneller ook.

lv
door lvos51 - Dec 16, 2005 om 20:09
2 Antwoorden / 0 Vragen
lv
door lvos51 - Dec 16, 2005 om 20:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet Servicepack 2 verwijderen, dan pas kan je via je installatie cd iets doen. SP 2 is nl systeemveranderend. Dus verwijder sp 2 via configuratiescherm. Daarna start je op via cd en kies je voor upgrade. suc6.

pe
door peter57 - Dec 16, 2005 om 20:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

dit probleem heb ik ook gehad met de outlook. ben naar de leverancier gegaan met de computer(in mijn geval paradidget in eindhoven) en het probleem was in 5 minuten verholpen. het had te maken met de lan-instelling

bu
door buijtwin - Dec 17, 2005 om 02:58
11 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geen oplossing vind kun je ook overgaan op Incredimail XE. Is gratis en werkt perfect. Zowel outlook Express als Incredimail XE NIET als standaard emailprogramma instellen en Incredimail XE b.v. elke 10 minuten de mail laten controleren. Hotmail is prima op te halen. Bijgaande link is de download van de Nederlandse versie. http://www.incredimail.com/dutch/download.asp

ad
door adourlein - Dec 17, 2005 om 12:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel eens geprobeerd om de virusscanner uit te schakelen of opnieuw te installeren. dat heplt wel eens. Ook een alternatief is om een registercleaner te gebruiken om het register te rapareren. Regcleaner bijvoorbeeld of Regseeker. Beiden te vinden via google.

Succes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2005 om 14:09
16883 Antwoorden / 202 Vragen

e-mail ophalen van hotmail.com behoeft geen enkel probleem te geven indien gebruik wordt gemaakt van WEBMAIL, dus niet via outlook of outlook expresse.

Simpelweg inloggen op je hotmail account   xxxxx@hotmail.com rechtstreeks via internet dus niet via outlook.

Met groet,

Gerrit Altena

lo
door looisje - Dec 17, 2005 om 16:31
6 Antwoorden / 1 Vragen
lo
door looisje - Dec 17, 2005 om 16:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb die problemen gehad. Ik heb nu een andere explorer geinstalleerd en heb nergens meer problemen mee.
Het is het proberen waard. Ik maak nu genruik van Mozilla Firefox. Minder gevoelig voor virussen en zeer gebruiksvriendelijk! Ook zeer snel te downloaden!

Succes
Irene

ar
door ariet - Dec 17, 2005 om 16:40
58 Antwoorden / 13 Vragen

Hans al geprobeerd om bij het opstarten F8 te gebruiken? Intoetsen vlak nadat het overzicht van het BIOS is gepasseerd. Je krijgt dan de mogelijkheid voor de veilige modus en o.a. om de laatste goed werkende Windows op te starten. Misschien werkt het.

Als je SFC gaat gebruiken moet je eerst de Windows CD plaatsen. Het venster voor instal uiteraard afsluiten en vervolgens via uitvoeren=>cmd=>sfc naar sfc /scannow. Mijn ervaring met de home editie is dat het zo goed werkt.

Suc6, Ariet

fg
door fgwilbrink - Dec 20, 2005 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hans,

ik heb dezelfde problemen gehad als jij en het werd veroorzaakt door een fire-wall. Ik heb deze vervangen door een andere en hiermee waren mijn problemen over. Probeer het ook eens!

Vriendelijke groeten,

Frans

ho
door hoek - Dec 22, 2005 om 09:42
8 Antwoorden / 7 Vragen

Ik wil nog even iedereen bedanken voor de adviezen en goede raad mbt tot mijn vraag. Voor een ieder die nieuwsgierig is: ik heb een nieuwe installatie moeten uitvoeren - vandaar ook de lange stilte aan deze zijde.

Ik heb een aantal adviezen op kunnen volgen (vnl die van Freya) tot dat ik SP2 verwijderde. Nadat ik dat gedaan had kon ik niets meer met de computer en moest dus opnieuw installeren. Alles werkt nu weer zoals het twee jaar lang gedaan heeft. Ik ga er vanuit dat het ondanks al mijn voorzorgsmaatregelen toch iets "virusachtigs" geweest is.

Groeten

Hans

br
door brigges - Dec 27, 2005 om 10:05
11 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Hans,

Heb je bij zo'n probleem weleens overwogen gewoon Windows opnieuw te installeren? Wel even al je data op een andere partitie zetten of externe harddisk. Dan is alles lekker weer up to date.