schanullekuh
door schanullekuh May 11, 2012 om 15:36
Computers & telefonie

Facturen van Provider Online.

Ik heb een contrakt bij de provider Online, die ik betaal via automatische incasso. Nu is het echt het geval, dat ik geen betalingsherinnering krijg (wat volgens mij wel zo hoort), als de kosten stornering/weigering automatische incasso heeft plaatsgevonden. Van T-Mobile, waar ik een abbonement heb voor mijn mobiel, krijg ik deze wel. Online stuurt mij echter geen herinnering, maar doet er wel eventje 5 euro extra bovenop en dan heb je dat maar te betalen. T-Mobile en Online, zijn inmiddels samen gaan werken, dus ik snap niet dat ik voor eventuele achterstallige betaling voor mijn mobiel wel een herinnering krijg, of ze sturen een keurig smsje, dat ze het over 10 dagen nog wel weer proberen, of het dan wel mogelijk is, terwijl Online je daarintegen voor het blok zet. Dus mijn vraag luid: Heeft Online het recht, als ze niet hebben kunnen incasseren, zonder dat ze een betalingherinnering hebben gestuurd, zomaar extra kosten in rekening te brengen.? Alvas bij voorbaat dank.

720 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 11, 2012 om 15:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo schanulleke,

van de site:

Artikel 11 Betaling
11.1 De door de Klant verschuldigde vergoeding voor het gebruik
van de Dienst wordt maandelijks bij vooruitbetaling door
Online in rekening gebracht vanaf het moment van oplevering
van de Dienst zoals genoemd in artikel [4.1]. Dit gebeurt
door een factuur, die de Klant op de website van Online
kan downloaden via een alleen voor de Klant toegankelijke
pagina. Facturen worden niet per gewone post aan de Klant
toegezonden.
11.2 Tenzij anders overeengekomen, vindt betaling uitsluitend plaats
door middel van automatische incasso van de door de Klant
aangegeven bank- of girorekening, waarvoor de Klant Online
heeft gemachtigd.
11.3 De Klant draagt telkens zorg voor een toereikend saldo op de
voor automatische incasso bestemde bank- of girorekening.
De Klant is van rechtswege in verzuim vanaf het verstrijken
van de betalingstermijn. Online zendt na het verstrijken van
deze termijn een betalingsherinnering en geeft de Klant de
mogelijkheid om binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van
deze herinnering alsnog te betalen.
Als na het verstrijken van
de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, is Online
gerechtigd wettelijke rente en incassokosten in rekening te
brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. Tevens
is Online gerechtigd administratiekosten van € 4,50 (vier euro
vijftig) in rekening te brengen voor iedere mislukte incasso
poging.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - May 11, 2012 om 15:42
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Recentelijk heeft Tele2 de voorwaarden gewijzigd, met o.a. dat als de incasso niet in één keer lukt er automatisch een "boete" administratief wordt opgelegd. Ik verwacht dat Online een zelfde voorwaarde heeft, dit kun je in de algemene voorwaarden lezen.

"11.3 De Klant draagt telkens zorg voor een toereikend saldo op de
voor automatische incasso bestemde bank- of girorekening.
De Klant is van rechtswege in verzuim vanaf het verstrijken
van de betalingstermijn. Online zendt na het verstrijken van
deze termijn een betalingsherinnering en geeft de Klant de
mogelijkheid om binnen 14 (veertien) dagen na ontvangst van
deze herinnering alsnog te betalen. Als na het verstrijken van
de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, is Online
gerechtigd wettelijke rente en incassokosten in rekening te
brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. Tevens
is Online gerechtigd administratiekosten van € 4,50 (vier euro
vijftig) in rekening te brengen voor iedere mislukte incasso
poging."

Om je vraag te beantwoorden: Ja het mag.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2012 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

Te langzaam. ;-)

mahadma
door mahadma - May 11, 2012 om 15:53
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@edrick3,

Ik zat nog even na te denken terwijl jij in vuur en vlam staat .............

ro
door ron530 - May 11, 2012 om 16:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik ben misschien wat cynisch maar als iedereen nu even zorgt dat er zoals in de voorwaarden omschreven voldoende saldo op de rekening staat is er toch niets aan de hand. Is wel geheel off topic maar toch.

schanullekuh
door schanullekuh - May 11, 2012 om 16:38
25 Antwoorden / 12 Vragen

@edrick3 en mahadma

Ik vind het wel erg raag, dat ik bij Online geen herinnering krijg en ze er maar eventjes E 4,50 op de rest leggen en bij T-Mobile niet terwijl ik bij deze ook betaal via automatische incasso? Ik grijg altijd een smsje, dat ze het later nog eens proberen. T-Mobile geeft je nog een kans en plukt dus ook niet gouw extra geld van je rekening en Online doet dat wel en je ziet nooit een herinnering. Ik vind dit onterecht en geldplukkereien.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2012 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@schanullekuh,

Het gekke is dat er in de Voorwaarden staat dat ze wél eerst een herinnering sturen.
Die is je misschien ontgaan?
En daarna hebben ze - alweer volgens de voorwaarden - het recht om extra kosten in rekening te brengen.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - May 11, 2012 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 mei 2012, 16:41]@schanullekuh,

Het gekke is dat er in de Voorwaarden staat dat ze wél eerst een herinnering sturen.
Die is je misschien ontgaan?
En daarna hebben ze - alweer volgens de voorwaarden - het recht om extra kosten in rekening te brengen.

Met vr.gr.

Edrick, dat staat er niet. Ze rekenen voor iedere mislukte incasso 4,50 euro. Die 4,50 staat los van wel/niet herinnering.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2012 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

...Tevens is Online gerechtigd administratiekosten van € 4,50 (vier euro
vijftig) in rekening te brengen voor iedere mislukte incassopoging.
.....

Daar heb je dus helemaal gelijk in.
In plaats van daarna moet er daarnaast staan.

Bedankt voor de correctie.

Met vr.gr.

schanullekuh
door schanullekuh - May 17, 2012 om 22:35
25 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 mei 2012, 16:41]@schanullekuh,

Het gekke is dat er in de Voorwaarden staat dat ze wél eerst een herinnering sturen.
Die is je misschien ontgaan?
En daarna hebben ze - alweer volgens de voorwaarden - het recht om extra kosten in rekening te brengen.

Met vr.gr.

Zolang als ik Online als procider heb, heb ik nog nooit ook maar één herrinnering gezien. Ik krijg gewoon meteen een rekening waarbij de E 4,50 meteen in rekening wordt gebracht.