rompslomp
door rompslomp Jun 2, 2014 om 12:33
Computers & telefonie

Film en muziek streamen van pc naar multimedia tv

Hoe kan ik vanaf mijn (draadloze) computer, foto's, video's en muziek naar mijn tv met wifi direct, streamen. Is daar een bepaald (liefst gratis) programma voor en hoe weet ik dat het ook werkt.

9139 39 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 2, 2014 om 12:59
937 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is volledig afhankelijk van uw TV.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 13:04
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 2 jun 2014, 12:59]Dat is volledig afhankelijk van uw TV.

Waar van afhankelijk exact...? Heeft wifi direct...zit op internet...

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 2, 2014 om 13:10
937 Antwoorden / 2 Vragen

Je tv moet de functie voor streaming ondersteunen, als je geen bestanden op je netwerk kan zoeken dan kun je op die TV niet streamen.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 13:20
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 2 jun 2014, 13:10]Je tv moet de functie voor streaming ondersteunen, als je geen bestanden op je netwerk kan zoeken dan kun je op die TV niet streamen.

Ik heb m net dus weet dat nog niet. Maar met wifi direct is koppeling toch heel eenvoudig

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 2, 2014 om 17:21
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sta je open voor suggesties (lees; een oplossing op een andere manier)?

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 17:33
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 2 jun 2014, 17:21]Sta je open voor suggesties (lees; een oplossing op een andere manier)?

Lijkt me wel... ;-)

diumenge
door diumenge - Jun 2, 2014 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je überhaupt al in de handleiding gekeken hoe het moet?

En verder is het ook wel handig om te vermelden om wat voor draadloze computer het gaat (tablet, laptop, windows, android, ipad etc) en om welk type TV.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 17:39
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 2 jun 2014, 17:37]Heb je überhaupt al in de handleiding gekeken hoe het moet?

En verder is het ook wel handig om te vermelden om wat voor draadloze computer het gaat (tablet, laptop, windows, android, ipad etc) en om welk type TV.

Er zit een manual bij maar daar staat niets over het verdere gebruik van de tv in, alleen de functies die de tv heeft (Samsung UE40F5700 LED tv)
Desktop Windows

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 2, 2014 om 17:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 17:33]Lijkt me wel... ;-)Mooi :-).

Bij het streamen heb je 2 apparaten aanstaan, dat is niet nodig. Zet de bestanden op een externe schijf (zonder voeding) steek deze in de TV en kijken maar.

aurora1
door aurora1 - Jun 2, 2014 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staan er geen aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing van de tv?
Misschien heeft u nog iets aan deze klik hier site.

ro
door ron530 - Jun 2, 2014 om 17:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Volgens de specificaties moet het kunnen. Download de volledige handleiding op de web site van Samsung, want u heeft nu een snelstart handleiding in bezit. Registreer de tv ook meteen dat is altijd handig. Wellicht is er voor de tv een extra stukje software ontwikkeld in de vorm van een mediamanager. Installeer deze op uw laptop en dan kunt u aan de gang.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 18:14
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 2 jun 2014, 17:42][quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 17:33]Lijkt me wel... ;-)Mooi :-).

Bij het streamen heb je 2 apparaten aanstaan, dat is niet nodig. Zet de bestanden op een externe schijf (zonder voeding) steek deze in de TV en kijken maar.

Dat met de externe drive werkt.. alleen moest deze toch aan de stroom worden 'gehangen'. Daarná herkende de tc de 'usb' stream wel.

ro
door ron530 - Jun 2, 2014 om 18:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Usb staat los van wifi. De tv moet in het thuisnetwerk worden opgenomen om vanaf een andere pc te kunnen streamen. Wellicht heeft u een draadloze router, u moet dan tv via menu, netwerk aanmelden op die router. De smartfuncties zoals internet gaan dan ook werken. In mediaplayer zit een mediacenter ingebouwd die gebruikt kan worden op te kunnen streamen.

pi
door pieterwolters - Jun 2, 2014 om 18:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als de TV een fatsoenlijk media player heeft kan je verbinden met een folder op de PC die je open hebt gezet voor sharing.

endemion
door endemion - Jun 2, 2014 om 19:28
237 Antwoorden / 3 Vragen

Moet het perse via wifi direct?
Lijkt me vrij lomp als de TV en computer in kwestie toch al met je thuisnetwerk verbonden zijn of is dit niet het geval?

Voor een Samsung TV kan ik je Serviio aanraden. Dit is een DLNA server. Welke geen irritante footprint heeft zoals de samsung eigen DLNA software welke tig onnodige bestanden aan maakt. En werkt ook een stuk fijner dan de in WMP verwerkte DLNA server welke weer alleen via de win bibliotheken werkt.

Serviio zet je dus op de computer waar de te streamen data op staat. Vervolgens stel je in waar je toegang tot wilt hebben via serviio. En dan kun je met elk apparaat dat DLNA ondersteund en verbonden is met je thuisnetwerk de inhoud bekijken. Dus bv ook met je smartphone (daarmee kun je zelfs aangeven dat je dit op dat apparaat wilt laten afspelen).

p.s. Onder de "Presentation" tab kun je het beste alles disablelen behalve per categorie "Display category" en per categorie bij "Folders" » "Display content only".
De "Last added" optie voor video is ook wel erg handig dus die zou ik ook aan zetten "Display category". Hierbij hoort ook de setting "Number of items in dynamic categories" welke standaard vrij laag staat, heb 'm zelf op 50 gezet.

endemion
door endemion - Jun 2, 2014 om 19:31
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 18:14][quote=lekkerisdat schreef op maandag 2 jun 2014, 17:42][quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 17:33]Lijkt me wel... ;-)Mooi :-).

Bij het streamen heb je 2 apparaten aanstaan, dat is niet nodig. Zet de bestanden op een externe schijf (zonder voeding) steek deze in de TV en kijken maar.

Dat met de externe drive werkt.. alleen moest deze toch aan de stroom worden 'gehangen'. Daarná herkende de tc de 'usb' stream wel.
Lomp dat gesleep met ext HD, zoals ik al aangaf kan gewoon via je netwerk.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 19:59
31 Antwoorden / 11 Vragen

@endemion

Zal wel nog even moeten.. want ik heb het nog niet voor elkaar om te streamen vanaf mijn pc...heb toch al eea geprobeerd.. Heb ook in de uitgebreide handleiding nog geen mogelijkheid kunnen vinden..al zou het wel moeten kunnen lukken...volgens anderen....

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 20:03
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 2 jun 2014, 17:52]Volgens de specificaties moet het kunnen. Download de volledige handleiding op de web site van Samsung, want u heeft nu een snelstart handleiding in bezit. Registreer de tv ook meteen dat is altijd handig. Wellicht is er voor de tv een extra stukje software ontwikkeld in de vorm van een mediamanager. Installeer deze op uw laptop en dan kunt u aan de gang.

De specificaties zeggen me nu nog even niets.. ik denk ook dat het zou moeten lukken maar ik heb het nu nog even niet gevonden. TV is geregistreerd maar heb nog niets van een extra stukje software voor de pc gezien. De tv is software is iig geüpdate tijdens de installatie.

br
door brui0929 - Jun 2, 2014 om 20:10
635 Antwoorden / 10 Vragen

Dit kan met XBMC player

ph
door philip36 - Jun 2, 2014 om 20:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien iets voor vaderdag...... Een (simpele) NAS.
Je hebt deze al voor ongeveer € 120, 2TB disk.
Hiermee media files simpelweg af te spelen via wifi.

rompslomp
door rompslomp - Jun 2, 2014 om 20:51
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 2 jun 2014, 18:46]Usb staat los van wifi. De tv moet in het thuisnetwerk worden opgenomen om vanaf een andere pc te kunnen streamen. Wellicht heeft u een draadloze router, u moet dan tv via menu, netwerk aanmelden op die router. De smartfuncties zoals internet gaan dan ook werken. In mediaplayer zit een mediacenter ingebouwd die gebruikt kan worden op te kunnen streamen.

Tijdens de ingebruikstelling van de tv is, denk ik, nee weet ik wel zeker, het draadloze deel óp de tv, geactiveerd want de smartfuncties werken gewoon..

endemion
door endemion - Jun 2, 2014 om 23:00
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 19:59]@endemion

Zal wel nog even moeten.. want ik heb het nog niet voor elkaar om te streamen vanaf mijn pc...heb toch al eea geprobeerd.. Heb ook in de uitgebreide handleiding nog geen mogelijkheid kunnen vinden..al zou het wel moeten kunnen lukken...volgens anderen....
Heb je ook mijn bericht onder aan pagina 1 gelezen?

pe
door pebk - Jun 2, 2014 om 23:37
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 12:33]Hoe kan ik vanaf mijn (draadloze) computer, foto's, video's en muziek naar mijn tv met wifi direct, streamen. Is daar een bepaald (liefst gratis) programma voor en hoe weet ik dat het ook werkt.

Ik gebruik PS3 media server om via vanaf mijn Windows PC naar mijn Panasonic TV (deels via wifi) te streamen. Ook met HD content gaat het meestal goed. Af en toe de service herstarten als de PC in de slaapstand is geweest.
Gratis software, geen ingewikkelde bediening. De standaard instellingen zijn goed voor de meeste content. Wel even bij het tabje "Navigation/Share settings" bij 'Shared folders' je directory met films toevoegen.

endemion
door endemion - Jun 2, 2014 om 23:51
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pebk schreef op maandag 2 jun 2014, 23:37][quote=rompslomp schreef op maandag 2 jun 2014, 12:33]Hoe kan ik vanaf mijn (draadloze) computer, foto's, video's en muziek naar mijn tv met wifi direct, streamen. Is daar een bepaald (liefst gratis) programma voor en hoe weet ik dat het ook werkt.

Ik gebruik PS3 media server om via vanaf mijn Windows PC naar mijn Panasonic TV (deels via wifi) te streamen. Ook met HD content gaat het meestal goed. Af en toe de service herstarten als de PC in de slaapstand is geweest.
Gratis software, geen ingewikkelde bediening. De standaard instellingen zijn goed voor de meeste content. Wel even bij het tabje "Navigation/Share settings" bij 'Shared folders' je directory met films toevoegen.

Die gebruikte ik eerst ook maar serviio werk beter en vooral sneller bij grote hoeveelheden bestanden.

rompslomp
door rompslomp - Jun 4, 2014 om 09:19
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=endemion schreef op maandag 2 jun 2014, 23:00 Heb je ook mijn bericht onder aan pagina 1 gelezen?]

Ja heb ik gelezen... ben er mee aan het experimenteren..gaat soms wel maar soms ook niet helemaal goed.. maar dat kan aan mij liggen hoor..ben soms wel es wat té ongeduldig ;-)

za
door zapperp - Jun 4, 2014 om 11:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo. installeer Nero Mediahome 4 en je kan zo streamen naar je tv

jeanleeke
door jeanleeke - Jun 4, 2014 om 11:57
24 Antwoorden / 0 Vragen

zie eens op Youtube....staan video's van op...

rompslomp
door rompslomp - Jun 4, 2014 om 12:15
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=jeanleeke schreef op woensdag 4 jun 2014, 11:57]zie eens op Youtube....staan video's van op...

Welke video's? Welke programma's/software?

labren
door labren - Jun 4, 2014 om 12:35
862 Antwoorden / 0 Vragen

waarom zet je niet alles op een stick en steek je die in je tv , zo doe ik het altijd !!

audb
door audb - Jun 4, 2014 om 13:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het was even zoeken maar hier vind u de oplossing

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40F5570SSXZG
Helaas is dit alleen voor de pc/laptop (*)
Maar ik zie net ook dat er een nieuwe firmware voor de tv zelf is uitgebracht en het is heel erg verstandig om die te installeren!.
Nou hoor ik al meteen hier brullen van "het is een nieuwe tv en daar staat deze al op" maar nee dat is helaas niet waar deze is namelijk twee dagen geleden uitgebracht.

* Heeft u een android tablet of een ipad voor beiden moet u in de applicatie even opzoek gaan naar samsung dan vind u de software die u zoekt.

rompslomp
door rompslomp - Jun 4, 2014 om 14:04
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 4 jun 2014, 13:08]Het was even zoeken maar hier vind u de oplossing

Ik ga hier zeker naar kijken....Thanks

ro
door ron530 - Jun 4, 2014 om 14:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Pc sharemanager is de noodzakelijke download om de tv met de pc e.d. te laten communiceren. Samsung biedt het programma gratis aan.
Op mijn Philips tv en blu rayspeler gebruik ik twonky media manager om films en muziek te streamen, geloof me als je het éénmaal doorhebt dan brandt je zelfs geen dvd's meer want je streamt ze in digitale kwaliteit naar de tv.

pk49
door pk49 - Jun 4, 2014 om 14:47
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik gebruik sinds kort een Chromecast dongel(mijn tv heeft geen Wifi ontvangst).Geschikt voor Andriod,Apple IOS en Windows.Even een app'je installeren op je media voorziener,laptop.ipad of PC.Het werkt via je eigen WIFI.Speelt alle gestreamde media af op je TV.Er treedt een lichte vertraging op bij de signaal overdracht,maar dat is niet storend.Je sluit de dongel op een HDMI input van je TV.Sinds kort is de Chromecast ook in Nederland te koop.

endemion
door endemion - Jun 4, 2014 om 16:42
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb even wat screenshots gemaakt van Serviio en hoe ik dat ingesteld heb. Dat kun je overnemen. op een paar systeem specifieke zaken na dan zoals de Library » Shared Folders zullen natuurlijk anders zijn voor jou en de Transcoding locatie, de standaard locatie is in principe prima maar ik wou m'n relatief kleine C partitie daar niet mee belasten. Transcoderen doet ie trouwens als een bestand niet door je TV zelf ondersteund wordt zodat die toch afgespeeld kan worden. Moet ik wel bij zeggen dat dit niet altijd werkt want zo eb ik bv een aantal divx bestanden die de TV eigenlijk gewoon zou moeten kunnen afspelen maar wat toch niet gaat om de een of andere reden en dan gaat ie dus ook niet transcoderen.

Hier heb ik de screenshots naar geupload.
http://www41.zippyshare.com/v/22386788/file.html

rompslomp
door rompslomp - Jun 4, 2014 om 17:59
31 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 4 jun 2014, 16:42]Hier heb ik de screenshots naar geupload.

Heb ze gedownload en ga hier zeker mee aan de slag.. Super deze uitleg...dankjewel

rompslomp
door rompslomp - Jun 12, 2014 om 13:27
31 Antwoorden / 11 Vragen

@dirck
@endemion

Beide héél erg bedankt voor zover.. ik ga eea nader beschouwen en lezen... Super!!

dirck
door dirck - Jun 12, 2014 om 13:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Met Samsung AllShare of Samsung Link kun je dit heel gemakkelijk doen.

Op mijn Samsung TV zat eerst een app die de naam AllShare had en tegenwoordig heet die app nu Samsung Link.

Op mijn computer en laptop heb ik Samsung AllShare geïnstalleerd en zodoende kan ik heel gemakkelijk foto's en video's bekijken op de TV vanaf mijn computer.

Lees dit maar eens door:

dirck
door dirck - Jun 12, 2014 om 13:28
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is de productpagina van jouw TV waar je alles kunt vinden over het gebruik en dergelijke.

In de handleiding op pagina 135 staat het trouwens ook allemaal beschreven.
Handleiding Samsung UE40F5700AW

135: Externe opslagapparaten in het netwerk gebruiken
136: Verbindingen met DLNA-apparaten toestaan
136:

Verder kom ik ook nog Samsung PC Share Manager tegen.
Zo te zien is dit hetzelfde als AllShare wat op mijn computer staat.
Over "Samsung PC Share Manager" staat een Youtube filmpje van Samsung Nederland: Samsung PC Share Manager: Installeren en configureren

endemion
door endemion - Jun 12, 2014 om 13:28
237 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zo'n beetje elke gangbare DLNA server uitgeprobeerd.

Dat begon met allshare nu samsung link. Zojuist nog even voor de goede orde de laatste versie ervan uitgeprobeerd. En ja hoor die maakt nog steeds voor elk bestandje dat je toevoegt aan de bibliotheek een extra bestand aan in de map waar dat bestand zich bevind (een .mta bestand). Dit geeft een ontzettende rotzooi op je HD. De nieuwe web interface die het programma nu kent lijkt me vrij waardeloos trouwens en waarschijnlijk nu niet bepaald privacy veilig met dat cloud gedoe er doorheen gemengd.

Daarna heb ik een tijd Mezzmo uitgeprobeerd. Misschien wel de beste DLNA (en makkelijkste in gebruikt) server die het geeft maar helaas niet gratis.

PMS ook een tijd gebuikt, werkt wel aardig maar bij grote hoeveelheden erg traag.

Serviio, hoewel de interface niet geweldig is ofwel nu niet bepaald overzichtelijk werkt deze verder wel het beste. Doet wat die moet doen, geen extra bestanden, en lekker vlot. Moet wel bij gezegd worden dat het me wat moeite heeft gekost om de juiste weergave instellingen te vinden maar die heb ik hier eerder precies doorgegeven.

Ergens tussendoor ook nog WMP's eigen DLNA functie geprobeerd maar die is weinig flexibel, uiteindelijk ook helemaal uitgeschakeld via de geavanceerde opties in het netwerk center.

Daarnaast ook nog andere DLNA servers hier en daar geprobeerd zoals die in Vuze, twonkey, fuppes ed. Maar dit soort servers stellen doorgaans weinig voor.