fr
door frankellen Jul 20, 2009 om 11:31
Computers & telefonie

Filmpjes op internet niet goed afspelen

hallo,

ik kan filmpjes (op internet) niet goed afspelen op mijn nieuwe computer. De filmpjes stopt steeds na een paar seconde en gaat dan weer verder en stopt dan weer voor een paar seconde. vaak staat er dan buffering.

kan iemand mij helpen??

alvast bedankt.

6184 22 Rapporteer

dirck
door dirck - Jul 20, 2009 om 11:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk heb je een te trage internetverbinding.

Kun je ook zeggen welke snelheid je internetverbinding heeft?

En om welke filmpjes gaat het? (website)

En kon je de filmpjes wel goed op je oude computer afspelen?

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2009 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Zoiets is zeer irriterend. De juiste oplossing weet ik zo 1, 2, 3 niet, maar je kunt het filmpje even op pauze zetten, wachten tot het (blauwe) balkje dat onderin meeloopt (bijna) bij het eind is en dan op afspelen drukken. Het filmpje speelt dan achter elkaar af.

Suc6

fr
door frankellen - Jul 20, 2009 om 13:20
9 Antwoorden / 20 Vragen

we hebben power internet van upc.

op onze oude computer konden wij ook niet goed filmpje bekijken.

hopelijk kunt u ons verder helpen.

alvast bedankt

kenwel2
door kenwel2 - Jul 20, 2009 om 13:30
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo frankellen: Doe met de onderstaande link even een test, je kunt zien wat uw download en upload snelheid is, laat je de uitkomst even hier weten, dan kunnen anderen er mogelijk wat meer mee, betreffende uw probleem(pje)

http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Succes verder,

Henri

fr
door frankellen - Jul 20, 2009 om 14:25
9 Antwoorden / 20 Vragen

mijn download snelheid is 0.25mbps en upload snelheid is 0.06 mbps.

groeten

kenwel2
door kenwel2 - Jul 20, 2009 om 17:10
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo frankellen: Uw internet verbinding is veel te traag, om fatsoenlijk een filmpje te kunnen afspelen van het internet, een nieuwe computer lost hier niets op, een verbinding van 0,25 mbps download, en een upload van 0,06, tja, daar kun je echt niet veel mee..

Ik weet niet waarvoor u betaald, welke snelheid moet u volgens uw provider geleverd krijgen?

Denk dat het probleem bij u in de huisinstallatie moet worden gezocht overigens...sluit om te beginnen eens een computer rechtstreeks aan op het modem, en kijk nog dan nog eens naar de snelheid.

Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Jul 20, 2009 om 17:14
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Heb zelf even de speedtest van upc gedaan, ter vergelijking: Heb 8,55 mbps download, en 0,88 mbps upload....

Nogmaals:uw internet verbinding is het probleem hier.

Groeten, Henri

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2009 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Komt de snelheid wel engiszins overeen met de snelheid die u volgens uw abo zou moeten hebben? Ik zie bij UPC meerdere power abo's staan.

dirck
door dirck - Jul 20, 2009 om 19:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt inderdaad een heel lage snelheid.
Als ik op www.upc.nl kijk, dan is de langzaamste internetverbinding 5 Mbps en dit is snel genoeg om alle streaming video's zonder bufferen te bekijken.

Even een vergelijking: bij 5 Mb/s (5000 Kb/s) heb je een downloadsnelheid van ca. 0.55 MB/s (550 KB/s)

Jij hebt 0,25 Mbps (250 Kb/s) dit wil zeggen dat je met ongeveer 27 KB/s kunt downloaden. Dit is natuurlijk veel en veels te langzaam.

Op het Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!

Ook op Chelloo.com staat een stukje te lezen over de snelheid van UPC

chelloo.com/Problemen met Fiber Power snelheden

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Jul 20, 2009 om 19:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ging iets niet goed met de link, http:// vergeten.

Hierbij de goede link: upc.gebruikers.eu/forum

kenwel2
door kenwel2 - Jul 20, 2009 om 19:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

frankellen: Goed, gaan we verder: heeft u in uw straat ook buren die een internet verbinding hebben van upc, vraag dan eens om te kijken, of hun internetverbinding wel voldoet, aan wat er aan snelheid geleverd zou moeten worden, hebben namelijk meerder mensen in uw straat, of meerdere straten zelfs, een slechte internet snelheid: Bel dan de storingsdienst van upc, en vraag ze te controleren, of de internetverbinding wel oke is,oplossingen: te denken valt o.a aan: Eindversterker (retourmodule defekt!)  groepsversterker (retourmodule defekt) of, als het daar niet aan ligt, het zg. wijkcentrum, de grote kast in de wijk bij u, ook daar kan het e.e.a mis gaan...(ongeveer 3500 abonnees!) En als laatste: Het LC, lokaal centrum, ook daar kan een storing zitten: ongeveer 10.000 abonnees...maarrr...dan regent het klachten bij upc hoor!

De allereerste stap die u zelf dient te zetten, heb aL eerder vermeld: sluit EEN pc, rechtstreeks met een utp kabel (rj45 stekkerte) aan op het modem, kijk dan nog eens naar je snelheid, dmv. de door mij gegeven link.

Heeft u verder wel goed beeld op uw tv? Geen sneeuwerig beeld? Buren geen last van storing? Allemaal zaken die erg belangrijk kunnen zijn, om tot een oplossing te komen, en alvorens de storingsdienst te gaan bellen, verzeker u ervan, dat de huisinstallatie bij u in orde is, een defecte splitter, of een kerntje van de coax die niet goed zit in uw binnenhuisinstallatie, kan dit probleem namelijk alveroorzaken. Zoek eerst uit, wat en waar er iets fout (kan) gaan bij u, gaat er niets fout bij u? Dan aan de bel trekken bij upc.

heel verhaal, nietwaar.... ;-)

Succes, Henri (en dat (her) ken ik wel 1's.. :-)

me
door meisie - Jul 22, 2009 om 11:43
141 Antwoorden / 169 Vragen

Ook ik heb problemen met videofilmpjes (die van you tube doen het wel goed overigens). Ik krijg een soort negatiefbeeld met allerlei kleure: groen,geel,rood,blauw, Heb wel geluid.

grrag ook een oplossing hiervoor.

alarm1233
door alarm1233 - Jul 22, 2009 om 11:50
74 Antwoorden / 4 Vragen

heb ook hetzelfde gehad, de oplossing lag bij de hand, gewoon mijn pc het geheugen was te klein en als dusdanig duurde het even voor ik alles kon  kijken en bleef haperene omdat je geheugen te klein is , heb oplossing gevonden , heb een multimedia computer laten bouwen en heb geen probs meer was amper 400 euries kwijt en heb intern geheugen iets van 2 giga en topsnelheid proccesor  van 3.6 gigaherts, dus heel snel en kan alles  kijken zoals je het op tv ziet zonder haperingen , als je geheugenkaart het niet aankan  dan kan je niks kijken e en ook je internetsnelheid doet wel degelijk ertoe , ik heb 18mps downloads en up iets van een 2 mb , dus kies een ander provider en betaal iets meer en weet dat je goed zit of blijf klungelen met die goedkopere en dan heb je niks , ze beloven  veel maar je krijgt wat je betaald , ik heb telfort , internet en bellen  voor nog geen 30 euro en 20 mbs download , heb een film binnen 10 min binnen

ma
door marijke1966 - Jul 22, 2009 om 13:52
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben dit probleem en hebben surfen en bellen van het net. Maar het ligt bij ons niet aan de verbinding. Wij hebben er iemand bij gehad, die ontzettend veel verstand van computers heeft en wat blijkt. Wij hebben draadloos internet en die is beveiligd met een wachtwoord, maar toch heeft een hacker dit via een trotjen hors (ik schrijf dit waarschijnlijk fout) dit weten te kraken en heeft ons wachtwoord en ip adressen ed. veranderd. Diegene beheerst nu compleet onze computer en ondanks dat ik hem helemaal heb leeggehaald en windows er opnieuw heb opgezet, blijft dit probleem. Maar gelukkig weet degene die onze computer onderhoud hoe hij dit moet oplossen en gaat dit voor ons doen en daarna stappen we over op Ziggo (via de kabel), maar wij merken het wanneer diegene bezig is op onze pc want dan valt bij mij de verbinding steeds weg. En daarom is onze verbinding ook heel traag. Dat kan bij u ook het geval zijn.

edwardus
door edwardus - Jul 22, 2009 om 21:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Eerst VLC Player proberen. Gaat het daar ook niet mee, dan is er wat aan de hand met de netwerkverbinding.

holpen
door holpen - Jul 23, 2009 om 01:53
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marijke,
Ik weet niet hoeveel verstand die kennis van computers heeft, maar het is een verhaal dat nergens op slaat. Er worden allerlei dingen door elkaar gehaald.

Ten eerste: een Trojan is een soortement van virus-programmaatje. Een dergelijk programmaatje verstopt zich op je pc en kan allerlei rare dingen met je pc uithalen. Uiteindelijk kan het soms zelfs je hele systeem zo ontregelen dat het niet meer correct kan werken.

Het veranderen van de ip-nummers komt uitermate vreemd over. Je modem krijgt een publiek ip-nummer toegekend van de provider. Je computers krijgen meestal een intern ip-nummer toegekend door je modem (zit ook een zogenaamde dhcp-server in). In sommige gevallen kan het handig zijn dit op je pc handmatig in te stellen, maar meestal voldoen de automatische instellingen uitstekend. Een Trojan die ip-nummers verandert? Hebben ze echt helemaal niets aan.... lijkt me een sterk verhaal.

Grote vraag bij jou moet zijn: hoe krijg je steeds weer dezelfde trojan binnen? Is het geen rootkit-virus? Is je virusdetectie up-to-date? Etc. etc.

Nogmaals: ik vind het een nogal wazig verhaal en wat betreft het overstappen: dat zal je niet helpen met de beschreven problemen...

he
door hengel1962 - Jul 24, 2009 om 08:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook VLC media player downloaden. Deze speelt prima alles af.

eva44
door eva44 - Aug 1, 2009 om 11:21
8 Antwoorden / 4 Vragen

hallo mensen.

Wat me opvalt is dat hier zowel geschreven wordt over mbps (kleine letter dus) én Mbps, gewoon door elkaar.

Dat is toch niet hetzelfde?

Waar staat die hoofdletter M dan voor en die kleine m?

Ik neem aan dat al de snelheid genoemd wordt met een hoofdleeter M, die sneller is dan die met de kleine letter m....

Hartelijke groet, marcella douma

edwardus
door edwardus - Aug 1, 2009 om 11:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Die kleine letter m is meestal foutief klein geschreven omdat er Megabits per seconde (Mbps of Mb/s) wordt bedoeld. Mega is miljoen (ongeveer) en wordt afgekort met M. De kleine letter m betekent eigenlijk milli en dat betekent 1/1000. Als je dus mbps schrijft, dan staat er eigenlijk millibits per seconde en dat is een factor 1 miljard trager, dus dat bedoelt men vast niet.

eva44
door eva44 - Aug 1, 2009 om 11:34
8 Antwoorden / 4 Vragen

hallo edwardus.

Nou, da's een snelle reaktie!

Bedankt!

En duidelijk.

Maar dat het werwarrend is, dat ben je toch wel met me eens?

(Sloridigheidjes ?)

Of valt de échte pc-freak daar misschien wel niet meer over  :)

dirck
door dirck - Aug 1, 2009 om 11:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

b = bit
B = Byte

Mb = MegaBits
MB = MegaBytes

Schrijf je het aan elkaar, dan maakt het niet uit hoe je het schrijft.
Megabits, megaBits, MegaBits of megabits, dit blijft hetzelfde, maar doe je alleen de letters, dan maakt het wel een heleboel uit hoe je het er neerzet, Mb, mB, MB of mb, dit zijn allevier verschillende betekenissen.

fr
door frankellen - Aug 3, 2009 om 11:00
9 Antwoorden / 20 Vragen

hallo,

Ik wil iedereen even bedankt voor de hulp.

ik kan weer filmpjes bekijken.

ik heb een mailtje gestuurd naar upc met de vraag hoe het zit met onze download en uploadsnelheid.

paar dagen later merkte ik dat de computer stuk sneller is dus weer de speedtest gedaan. nu is de downloadsnelheid 15,58 en uploadsnelheid 1,46 dus een stuk sneller

upc als wat verandert hebben met onze download en uploadsnelheid en is alleen jammer dat upc geen contact heeft opgenomen met ons. maar ik ben natuurlijk blij dat ik gewoon filmpje kan bekijken.

groeten.