he
door hennymaas Feb 3, 2013 om 13:21
Computers & telefonie

Films importeren vanaf Canon camcorder in Pinnacle

Ik heb een Canon Legria HF M406e filmcamera gekocht. Normaal haalde ik mijn films binnen met een 1354 kabel in Pinnacle 9. Deze kabel kan niet in de camera. Hoe kan ik de films in Pinnacle opnemen? Er zit wel een programma bij de camera maar dit werkt niet goed. Wie weet raad?

2571 17 Rapporteer

freya
door freya - Feb 3, 2013 om 13:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hennymaas,

Ik neem aan dat je niet 1354 bedoelt, maar 1394 (Firewire)? En blijkbaar zit dat niet op deze camera. Er zit wel een USB aansluiting op. Kun je niet vanuit Pinnacle rechtstreeks de filmcamera op de USB-poort uitlezen?

m.vr.gr. Freya

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2013 om 14:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit de specificaties blijkt inderdaad dat je deze camera via USB kan aansluiten (kabel zou er bij zitten), alternatief is het geheugenkaartje direct uitlezen via een kaartlezer.

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2013 om 14:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard moet het formaat waarin de opnames gemaakt worden wel door Pinnacle ondersteund worden.

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 10:47
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 3 feb 2013, 13:34]Hallo hennymaas,

Ik neem aan dat je niet 1354 bedoelt, maar 1394 (Firewire)? En blijkbaar zit dat niet op deze camera. Er zit wel een USB aansluiting op. Kun je niet vanuit Pinnacle rechtstreeks de filmcamera op de USB-poort uitlezen?

m.vr.gr. Freya

Ja, ik kan via een USB aansluiting de film in het programma opnemen wat bij de camera is geleverd, maar dat is lang niet zo goed als Pinnacle. Het is niet mogelijk vanuit Pinnacle rechtstreeks de camera uit te lezen op de USB poort. De film kan ik wel opslaan op de PC maar ook dan kan ik hem niet importeren in Pinnacle. Misschien heb ik een te vroege versie (9), vraag me af of er wel een mogelijkheid is in bv Pinnacle 16.

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 10:49
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 3 feb 2013, 14:05]Uit de specificaties blijkt inderdaad dat je deze camera via USB kan aansluiten (kabel zou er bij zitten), alternatief is het geheugenkaartje direct uitlezen via een kaartlezer. Ja, maar wat dat betreft ben ik een digibeet, weet helemaal niet hoe dat moet. Het probleem is dat Pinnacle de film ook niet van een map in de pc kan ophalen.

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 10:50
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 3 feb 2013, 14:06]Uiteraard moet het formaat waarin de opnames gemaakt worden wel door Pinnacle ondersteund worden.Nou, daar heb ik helemaal geen verstand van. Het is wel tragisch dat je een prachtige nieuwe camera hebt en er verder niets mee kan, terwijl ik fantastische films heb gemaakt in Pinnacle. Dom, dom!

it
door its me - Feb 4, 2013 om 14:38
6 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij wordt er met deze camera opgenomen met het bestands formaat AVCHD-mpeg4 ik denk dat je en nieuwere versie moet gebruiken ,ik heb roxio en die ondersteunt dit bestands formaat ,dit zal ook pinnacle wel ondersteunen alleen de nieuwere versies EN die heb ik wel voor je.

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 16:45
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=its me schreef op maandag 4 feb 2013, 14:38]Volgens mij wordt er met deze camera opgenomen met het bestands formaat AVCHD-mpeg4 ik denk dat je en nieuwere versie moet gebruiken ,ik heb roxio en die ondersteunt dit bestands formaat ,dit zal ook pinnacle wel ondersteunen alleen de nieuwere versies EN die heb ik wel voor je. AVCHD komt me bekend voor als ik naar het bestand kijk. Bedoel je dat je een nieuwere versie hebt van Pinnacle, dan wil ik die graag van je overnemen om het uit te proberen, want nr 9 is natuurlijk wel erg oud (maar het werkte nog goed).

freya
door freya - Feb 4, 2013 om 16:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hennymaas schreef op maandag 4 feb 2013, 10:47]....
De film kan ik wel opslaan op de PC maar ook dan kan ik hem niet importeren in Pinnacle. Misschien heb ik een te vroege versie (9), vraag me af of er wel een mogelijkheid is in bv Pinnacle 16.
Als importeren vanaf de harde schijf niet lukt, zal dat ongetwijfeld liggen aan het bestandsformaat. Een nieuwe(re) versie van Pinnacle is dan wel aan te raden.
Je kunt in de specificaties van Pinnacle wel opzoeken welke bestandsformaten allemaal ondersteund worden. Belangrijk is het dan wel om ook te weten welk bestandsformaat er uit je camera komt.

Freya

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 16:57
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=its me schreef op maandag 4 feb 2013, 14:38]Volgens mij wordt er met deze camera opgenomen met het bestands formaat AVCHD-mpeg4 ik denk dat je en nieuwere versie moet gebruiken ,ik heb roxio en die ondersteunt dit bestands formaat ,dit zal ook pinnacle wel ondersteunen alleen de nieuwere versies EN die heb ik wel voor je. Probeer te kijken in het bijgeleverde boekje, AVCHD komt als bestand bekend over, maar weet niet wat ik er dan mee moet doen.

freya
door freya - Feb 4, 2013 om 17:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hennymaas:

De term AVCHD zegt niet zoveel. AVCHD staat voor: Advanced Video Coding High Definition en wil alleen maar zeggen dat er in HD-kwaliteit wordt opgenomen. Het zegt dus niets over de gebruikte codec(s).
Maar zoals its_me aangeeft, gaat het wellicht om het mpeg4-formaat.

Het lijkt me gewoon het beste om eens met wat nieuws te beginnen en het dan te proberen.

Freya

he
door hennymaas - Feb 4, 2013 om 17:58
15 Antwoorden / 4 Vragen

Wil het dan wel proberen met een hogere versie van Pinnacle. Als er iemand is die mij eraan kan helpen en anders bestel ik het wel bij Pinnacle zelf. Dank allemaal !!!!

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2013 om 18:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer de gratis proefversie eens: .

Volgens de handleiding is de gebruikte videocompressie: MPEG-4 AVC/H.264. Lijkt me wel dat dat moet werken.

it
door its me - Feb 4, 2013 om 19:33
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hennymaas schreef op maandag 4 feb 2013, 17:58]Wil het dan wel proberen met een hogere versie van Pinnacle. Als er iemand is die mij eraan kan helpen en anders bestel ik het wel bij Pinnacle zelf. Dank allemaal !!!![/quote

Geef je 06 maar dan komen we er wel uit

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2013 om 19:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mocht je met 'its me' zaken gaan doen, let dan op dat je een legale versie krijgt, zeker als je er voor moet betalen.

he
door hennymaas - Feb 7, 2013 om 17:45
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=its me schreef op maandag 4 feb 2013, 19:33][quote=hennymaas schreef op maandag 4 feb 2013, 17:58]Wil het dan wel proberen met een hogere versie van Pinnacle. Als er iemand is die mij eraan kan helpen en anders bestel ik het wel bij Pinnacle zelf. Dank allemaal !!!![/quote

Geef je 06 maar dan komen we er wel uit
Dank, ik heb op de site gekeken van pinnacle om de proefversie te downloaden, lukt niet helemaal, krijg de melding dat mijn pc geen windows vista ondersteunt, ik werk in windows xp, tot volle tevredenheid trouwens. Ga nu kijken naar een andere versie.

he
door hennymaas - Feb 9, 2013 om 19:03
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 4 feb 2013, 19:37]Mocht je met 'its me' zaken gaan doen, let dan op dat je een legale versie krijgt, zeker als je er voor moet betalen.

Beste allemaal, ik heb zojuist de 30 dagen proefversie gedownload en ga dit die tijd uitproberen. Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties, heb er veel aan gehad. Mocht iemand mij willen bellen mijn nr is: 0647367372