be
door bertie_1 Sep 19, 2008 om 15:30
Computers & telefonie

Firewall + registercleaner

Mijn vraag is: Is de firewall van Windows XP veilig genoeg of zijn er betere?
Is het wel nodig om een registercleaner te gebruiken? Ik heb namelijk op diverse internetfora gelezen dat hierover heel verschillend wordt gedacht.

161 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 19, 2008 om 15:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik een registercleaner alleen in geval van problemen.
Als je een registercleaner gebruikt, let dan ook zelf goed op en volg de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzingen die op internet vaak wel te vinden zijn. Maak steeds eerst zelf een herstelpunt voordat je gaat cleanen. In Vista moet dat  bij Beveiliging van de Computer.
Let na het cleanen goed op of alle programma's en functies nog goed functioneren. Gooi geen ongebruikte bestandsextensies weg. Misschien heb je die later toch nog nodig.

De Windows firewall let wel goed op bij alle internetverkeer dat van buiten af geïnitieerd wordt. Bij Vista is het ook wel mogelijk het op de PC geïnitieerde verkeer enigszins te beperken.
Zodra er echter eenmaal malware op de PC is gekomen is de Windows firewall (zeker met de standaard instellingen) zo lek als een mandje.

Een goed alternatief is dan de gratis PC-tools firewall of de gratis Comodo firewall, vooral versie 3. Ook de firewall van Sunbelt (Kerio) is prima. Installeer in alle gevallen nooit meer dan één van deze firewalls en zet de Windows firewall uit.
Deze firewalls verhinderen veel beter dat foute programma's ongewenste
acties kunnen ondernemen, zoals het binnenhalen van nieuwe virussen en
spyware.

Opmerking:
Internetsecurity pakketten, zoals van Norton, Kaspersky en al die andere merken omvatten ook al een externe firewall.
In dat geval dus niet nog eentje erbij installeren!

GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2008 om 16:44
16888 Antwoorden / 202 Vragen

hallo, ik laat tenminste 1 maal per week een registercleaner werken (ccleaner en ook de advanced windows cleaner, zij het iets minder vaak.) Ik heb er tot nu toe nog nimmer problemen mee gehad. dagelijks bij het starten laat ik ook nog de Registry Repair uitvoeren welke met een kleine truc ook gratis is.

het houd de zaak goed schoon

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2008 om 16:44
16888 Antwoorden / 202 Vragen

vinkje

edwardus
door edwardus - Sep 20, 2008 om 00:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

GSM, gebruik jij eigenlijk nog de Defense+ van Comodo Firewall? Ik overweeg dit te laten vallen en in plaats daarvan ThreatFire te installeren. Verder is het een heel goed programma.