Dj
door Dj1ie Jan 21, 2019 om 10:37
Computers & telefonie

Fotoboek

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar software voor het maken van een fotoboek.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar software gevonden die mijn foto's automatisch bijsnijden/afsnijden.
Dit kost ontzettend veel tijd, omdat ik ze dan per foto weer op normale grootte moet uitlijnen.
Ik gebruikte eerst de software van de Hema, omdat je dan per pagina de foto's op normale grootte kon terug zetten+ per pagina de zoom van alle foto's kon terug zetten. Helaas is deze functie na de laatste update niet meer mogelijk.

Groetjes,
J. D.

8190 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2019 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Dj
door Dj1ie Jan 21, 2019 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen,

Ik heb Kruidvat, albelli en fotofabriek al geprobeerd.
En met proberen bedoel ik downloaden, alle foto's in het fotoboek krijgen, om er vervolgens achter te komen dat ik elke foto weer aan moet passen.
Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en wel het juiste programma heeft gevonden?

Groetjes.

Se
door Sebenjada - Jan 21, 2019 om 12:50
1 Antwoorden / Vragen

Probeer Albelli eens. Ik gebruik dit programma al jaren. Je kunt dan kiezen voor het automatisch vullen of handmatig jouw fotos plaatsen. Je kunt ze dan zelf bijsnijden.
Hele goede service en kwaliteit. Het programma heeft veel leuke mogelijkheden en met wat oefenen kun je het heel goed volgen.
succes ermee.

! Ook heb ze altijd leuke aanbiedingen.

edrick3
door edrick3 Jan 21, 2019 om 15:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef:

Dj
door Dj1ie 21 jan. 2019 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen,

Ik heb Kruidvat, albelli en fotofabriek al geprobeerd.
En met proberen bedoel ik downloaden, alle foto's in het fotoboek krijgen, om er vervolgens achter te komen dat ik elke foto weer aan moet passen.
Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en wel het juiste programma heeft gevonden?

Groetjes.

re
door red1 - Jan 21, 2019 om 13:10
329 Antwoorden / 1 Vragen

bij een canon printer . B.V. MG 7750 krijg je dit en andere progjes  erbij

edrick3
door edrick3 Jan 21, 2019 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

???
Wat moet TS nu met zo'n antwoord? Een printer kopen? ;-)

be
door beltesassar - Jan 21, 2019 om 13:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil behalve een papieren fotoboek ook de belevenis van de vakantie, het uitjes of het feestje vastleggen. Soms heb ik naast foto's een beschrijvinkje, een mp4-videotje of een whatsappje. Ik stop wat ik leuk vindt in www.pindat.com , voorzie foto's van ondertiteling, voeg beschrijvinkje, video, etc. toe.
Zodra ik tevreden ben bestel ik een album. Nu kun je via internet, ook op een TV-scherm, waar dan ook, alles inclusief video's bekijken. (Bij Polarsteps kun je geen video's en ondertiteling kwijt.) Dus hetzelfde werk als bij Hemafotoboek, maar nu met meer mogelijkheden.

fr
door frfglimmen - Jan 21, 2019 om 14:05
4 Antwoorden / Vragen

Ik ken dit probleem niet. Bij geen enkel fotoboekprogramma!
Maar ik doe dan ook niet aan automatisch invullen van de foto's op pagina's. Ik doe alles zelf, de fotoindeling op de pagina, de achtergronden enz. Bijsnijden of niet, allemaal in eigen hand. Maar ja, gemak dient de mens: dus als je het de software wilt laten doen, moet je genoegen nemen met wat de software doet, en al dan niet kan.

ma
door mariken777 - Jan 21, 2019 om 14:45
1 Antwoorden / Vragen

mijn echtgenoot - eigenaar van een computerbedrijf - geeft de volgende info door:

Elke fotoboekenaanbieder heeft zijn eigen software en die programma’s zijn onderling niet uitwisselbaar. Je gaat immers geen geld steken in een programma dat de concurrent ook kan gebruiken.

Gaat u het boek (in veelvoud) laten drukken bij een drukker, dan bent u onafhankelijk en kunt u een desktop publishing pakket gebruiken. Een goed en bovendien gratis (open source) pakket is Scribus. Zoek in Google naar “desktop publishing software” of “desktop publishing software gratis” voor andere pakketten.

https://www.fotoboeken.nl/ heeft een veelzijdig programma, ook off-line te gebruiken, dat veel kan als je de tijd neemt om het te doorgronden. Elke foto wordt compleet geplaatst, waarna je hem kunt schalen en/of bijsnijden en/of roteren, enzovoort.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2019 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van beltesassar: https://www.pindat.com/

Ro
door Rocky Luck - Jan 21, 2019 om 17:19
21 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg mooie fotoboeken (met alle mogelijkheden, die u nodig heeft) zijn te maken via de Albert Heijn foto servie (in samenwerking met Céwé (AH Fotoservice)). Als u daar kiest voor fotopapier, dan worden de foto's op echt fotopapier afgedrukt. U betaalt dan wel wat meer, maar de kwaliteit is een stuk beter dan die van Albelli.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje - Jan 21, 2019 om 19:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ook niet om onvermeld te laten: "De gratis Software van het Kruidvat."

edrick3
door edrick3 Jan 22, 2019 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schreef:

Dj
door Dj1ie 21 jan. 2019 om 10:49
Antwoorden / 1 Vragen

Goedemorgen,

Ik heb Kruidvat, albelli en fotofabriek al geprobeerd.
En met proberen bedoel ik downloaden, alle foto's in het fotoboek krijgen, om er vervolgens achter te komen dat ik elke foto weer aan moet passen.
Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en wel het juiste programma heeft gevonden?

Groetjes.

on
door ontevreden93 - Jan 21, 2019 om 23:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als je veel ervaring met power point hebt kan je dat ook gebruiken. Pagina maken volgens specificatie  van de internet printer.  Opslaan als pdf en opsturen naar een internet printer.

jo
door joycemildred - Jan 22, 2019 om 11:45
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al 17 mooie grote fotoboeken gemaakt bij MyPhotoFun.
Vaak kortingsacties. Altijd dag voor Koningsdag bijvoorbeeld.

Mat of glanzend of zelfs op fotopapier af te drukken.
Fijne maten en ook grote van 33 x 24 cm die ik altijd gebruik.
Boeken van zelfs 400 pagina's mogelijk!

https://www.myphotofun.nl/

Goed telefonisch bereikbaar en ook altijd snel antwoord via de mail.

Je moet je altijd wel even verdiepen in de software van welke leverancier dan ook.
Alles aan te passen.

Succes.

jo
door joycemildred - Jan 22, 2019 om 11:51
19 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb al 17 mooie grote fotoboeken gemaakt bij MyPhotoFun.
Vaak kortingsacties. Altijd dag voor Koningsdag bijvoorbeeld.

Mat of glanzend of zelfs op fotopapier af te drukken.
Fijne maten en ook grote van 33 x 24 cm die ik altijd gebruik.
Boeken van zelfs 400 pagina's mogelijk!

https://www.myphotofun.nl/

Goed telefonisch bereikbaar en ook altijd snel antwoord via de mail.

Je moet je altijd wel even verdiepen in de software van welke leverancier dan ook.
Alles aan te passen.

Succes.

mi
door miepje58 - Jan 22, 2019 om 18:30
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik werk graag met software van De Fotofabriek. Snel en erg makkelijk. Prachtige kwaliteit en niet duur.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 22, 2019 om 19:50
7194 Antwoorden / 3 Vragen

De link van @joycemildred:
https://www.myphotofun.nl/

@H
door @HENK@ - Jan 23, 2019 om 00:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

ze hebben vaak wat verschillende aanpak maar over het algemeen is met alle veel voorkomende software zoals die van o.a. hema, aldi, albert hein, lidl, kruidvat, ceewee, albelli enz. enz. enz. allemaal zowat hetzelfde mogelijk..(sommige zelfs 100% onderling uitwisselbaar!). ik denk dus dat het zaak is je eerst een beetje in de betreffende software te verdiepen alvorens te klagen.

software die automatisch (en ongevraagd)  mijn foto's versnijden heb ik nog niet meegemaakt maar het automatisch vullen is vaak wel een van de keuze mogelijkheden wat naar believe aan of af te zetten is!