wielenriet
door wielenriet Jan 20, 2008 om 10:53
Computers & telefonie

Foto's branden in Windows Vista

Wij zijn al een hele tijd bezig om foto's te kunnen branden van een computer naar een CD. De Cd kan na branden wel gelezen worden in XP maar niet in dezelfde computer met het besturingssysteem Windows Vista. De software die gebruikt wordt is Roxio.

Het probleem volgens de leverancier van de PC is dat het opgeslagen bestandsformaat niet correct is. Als de CD in Windows XP geopend wordt dan hebben de bestanden geen extensie. Vreemd? Als de foto's in een andere computer met XP worden gebrand kan de CD later wel gelezen worden in Windows Vista computer.

Wie weet wat het probleem nu echt is en wat voor een oplossing kan hiervoor worden gevonden?

394 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 20, 2008 om 11:52
1918 Antwoorden / 10 Vragen

waarom twijfelt u aan de raad van de leverancier ? Die zal juist zijn.

Onder welk bestantype heeft u de plaatjes staan ? laat het eens weten

Mijn advies is : gebruik nero ( desnoods een demo versie ) om te testen of het aan het prgramma ligt. Nero is mij nooit met iets in de steek gelaten om wat te branden dan ook

groetjes , labswans

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2008 om 12:53
16897 Antwoorden / 202 Vragen

In wek bestandsformaat slaat u op?

Mogelijk is de aanleiding wel dat u klaarblikjkelijk zowel Vista als XP op dezelfde PC heeft en dat kan onbekende problemen veroorzaken die ook een leverancier niet kent.

gsm
door gsm - Jan 20, 2008 om 13:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt op een verkeerde instelling van Roxio.

Probeer de foto's eens gewoon naar de DVD brander te kopiëren, zonder gebruikmaking van Roxio en brandt ze dan met behulp van Vista zelf.

GSM

poltol
door poltol - Jan 20, 2008 om 14:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wij werken hier met een PC [=XP SP2] en een laptop [=Vista] en alle foto's zijn uitwisselbaar via het  WIFI net of m.b.v. een CD / DVD. U moet wel even kijken of ROXIO wel goed gekoppeld is voor het lezen van uw JPG bestanden. Wij gebruiken ROXIO niet. Want Roxio geeft steeds problemen met Vista. Ze werken niet goed samen. Op beide, de PC en de laptop gebruiken wij gewoon de brand en opslag programma's van Windows Microsoft. Het werkt perfect.

Succes, poltol

wielenriet
door wielenriet - Jan 20, 2008 om 14:37
19 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de leverancier kan de gebrande CD gewoon in een computer met besturingssysteem Windows XP worden gelezen. Alleen kan de computer met Windows Vista waarmee de CD met foto's gebrand is zelf niet lezen. Dit is ook het probleem bij de leverancier. Hij heeft ook van alles geprobeerd. Volgens de leverancier moeten wij maar de helpdesk van Packard Bell bellen. Wij zullen overmorgen in de Windows Vista PC kijken naar het bestandsformaat kijken. De foto's zijn vanuit de camera (Traveler) ingelezen (op de computer gezet). Het blijft vreemd dat XP wel kan lezen en Vista niet. Dinsdag zal ik verder kijken en de helpdesk bellen. Is er trouwens een programma waarmee het bestandsformaat eventueel geconverteerd kan worden? Volgens de leverancier moeten het JPEG-bestanden zijn???

wielenriet
door wielenriet - Jan 20, 2008 om 14:46
19 Antwoorden / 6 Vragen

Wij denken dat het inderdaad aan het werken van Roxio in Vista ligt. Aanstaande dinsdag zullen wij de helpdesk van Packard Bell bellen en hun het probleem voorleggen. In ieder geval hebben wij al een dag van alles uitgeprobeerd om een oplossing voor het probleem te vinden. Kunnen de foto's via een andere applicatie gebrand worden? Wij zullen ook bij het inlezen vanuit de camera naar de PC kijken of Vista een ander bestandsformaat toekent dan XP. De computers hebben wij a.s. dinsdag weer ter beschikking.

labswans
door labswans - Jan 20, 2008 om 14:57
1918 Antwoorden / 10 Vragen

zucht ..... ik wil graag weten welk bestandstype de bestanden zijn. Dat is toch niet zo moeilijk ?

groetjes ,labswans

waarom nu even antwoorden welk bestandstype het is ?

poltol
door poltol - Jan 20, 2008 om 15:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet op VISTA bij de fotogalerij zijn. Daar exporteert u eerst de foto's, vanuit de camera, naar toe. Uit de fotogalerij kunt u zo branden. Sorteren en met rechts klikken, en kopieeren naar de CD. De rest wijst zich vanzelf.

Succes, poltol

jurrien_1
door jurrien_1 - Jan 21, 2008 om 06:04
77 Antwoorden / 0 Vragen

Roxio is ook onnodig in Windows Vista, gewoon werken vanuit het eigen brandprogamma dat zit ingebouwd in FOTOGALERIJ. Mijn voorganger beschreef prima hoe.

jurrien_1
door jurrien_1 - Jan 21, 2008 om 06:08
77 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergat te zeggen dat ik zelf al 11 maanden met Vista Premium werk en via Fotogalerij honderen foto's van oa vakantie op DVD/CD heb gebrand vanuit Vista zelf via bovenstaande methode

wielenriet
door wielenriet - Jan 23, 2008 om 19:45
19 Antwoorden / 6 Vragen

De foto's hebben het JPG.formaat. Op de PC staat alleen Windows Vista. Wij hebben na.v. de ontvangen reacties op onze vraag verschillende mogelijkheden geprobeerd om te branden. Via Windows fotogalerie, via Windows Verkenner enz. Het lukt allemaal niet. De computer is maar enkele maanden oud. Ondertussen hebben wij Packard Bell (helpdesk) gebeld. Zij kunnen het probleem niet thuis brengen. Geadviseerd wordt om maar een backup naar een externe harde schijf te maken van de belangrijke bestanden op de PC en daarna opnieuw opstarten en de fabrieksinstellingen terug zetten. Op F11 toets blijven klikken dan komen wij in betreffend menu terecht. Dit gaat ons echter te ver en wij hebben te weinig verstand van het computersysteem.

WielenRiet