varatje
door varatje Dec 26, 2006 om 15:00
Computers & telefonie

Foto's op cd

Even geleden vroeg ik naar een methode om foto's achter elkaar op cd  te branden, het advies van freya was om ze om te nummeren in de juiste volgorde. Dit gedaan en tot zover goed maar zodra ze in een dvd speler komen begint hij met 1 dan 10 en dan 100 daarna 101 tot 110 dan 11 tot 120 waarna foto 12 komt tot 130 etc. In verschillende dvbd spwelers geprobeerd, altijd het zelfde resultaat. De foto's staan goed op de cd want in de pc komen ze prima tevoorschijn. Heeft iemand de gouden tip. Bedankt alvast

251 5 Rapporteer

bert165
door bert165 - Dec 26, 2006 om 15:14
9 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo varatje,

Probeer eens met het nummeren te beginnen met 0001.

Bert

freya
door freya - Dec 26, 2006 om 15:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo varatje,

Wellicht dat m'n eerdere antwoord niet helemaal goed is uitgelegd. Hoewel je de foto's waarschijnlijk oplopend hebt genummerd, beschouwt windows de bestandsnamen als tekst en sorteert dus van links naar rechts op alfabet. Doordat het op die manier werkt komt dus b.v. eerst 100 en daarna pas 11, omdat de tweede 0 van de 100  nu eenmaal eerder in het alfabet komt dan die tweede 1 van de 11.
Dit los je op door er altijd nullen vóór te zetten. Dus bestandsnamen niet nummeren volgens 1naam, 2naam. 3naam t/m b.v. 50naam, maar volgens 01naam, 02naam, 03naam t/m 50naam enz.
Heb je dus met méér dan 100 foto's te maken, nummer dan volgens 001naam, 002naam, 003naam enz. Gebruik dus altijd die voorloopnullen. Op deze manier moet het lukken.

m.vr.gr. Freya

stacey
door stacey - Dec 26, 2006 om 16:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Wat ik meestal doe is alfabet nummeren,

1a, 1b tot 1z en dan 2a, 2b tot z en zo verder...............

( Met of zonder naam er achter )

werkt ook prima.

Groetjes,

varabas
door varabas - Dec 26, 2006 om 16:56
450 Antwoorden / 35 Vragen

Een handig gratis programmaatje om je foto's een andere naam en te nummeren is: Rename your files (hier klikken)

Er zijn meerdere van dit soort programmaas, maar deze werkt heel prettig

Bassie (is altijd een mooi programma)

varatje
door varatje - Dec 27, 2006 om 10:46
237 Antwoorden / 144 Vragen

bedankt allemaal ik ga ermee aan de slag gr. V