kanty
door kanty May 21, 2014 om 00:16
Computers & telefonie

Foto's plaatsen op de pc

Hallo hoop dat jullie mij weer eens kunnen helpen.
Vorige week foto's op de pc gezet/ Vandaag wilde ik dat weer doen maar krijg niks in beeld als ik het kaartje in de pc doe. Wat gaat er fpot?
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie tips.
Vr gr Kanty.

4754 24 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 21, 2014 om 07:33
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kanty,
misschien is het kaartje niet goed geplaatst (maar dat zou je wel gemerkt hebben) of het kaartje is gewist.
Het zou ook kunnen dat je op het kaartje moet klikken als je dat erin hebt gestopt vóór je de computer hebt aangezet. Open mijn computer en klik dan op de juiste letter van de schijf.

Vr. gr. sjoppie.

gr
door grabijn39 - May 21, 2014 om 11:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook nog zij dat het kaartje defect is of dat de map waar in de foto'd staan verborgen is en dan kan de pc deze ook niet lezen

Vr.gr. grabijn39

po
door polleke1949 - May 21, 2014 om 11:59
9 Antwoorden / 0 Vragen

Reageert windows wel op het insteken?
Als je zeker weet dat er niets op het kaatje staat, zou je het opnieuw kunnen formatteren.
Als er wél iets op staat, zou je met een sd recover programma kunnen proberen te kijken of er in kunt komen.
Succes.

mathijs_b
door mathijs_b - May 21, 2014 om 12:04
641 Antwoorden / 77 Vragen

Probeer het kaartje op een andere PC/laptop/tablet.
Als het kaartje dan nog niet leesbaar is, is er een serieus probleem mee.
Probeer dan een data-herstel programma. Ik gebruik EASEUS Data Recovery daarvoor.
LET OP: Als de PC e.d. vraagt om het kaartje te formatteren, DOE DAT NOOIT!!! Alles is dan definitief weg.
Als je de data gered hebt, kun je het kaartje LANGZAAM nieuw formatteren met b.v. SDFormatter.
(dus niet quick of snelformatteren). Formatteren kan wel een tijdje duren.
Komt er dan nog ooit een probleem, gooi het kaartje dan gerust weg. Dan is het écht kapot.

be
door beech - May 21, 2014 om 12:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het kaartje de vorige keer netjes verwijderd ?
En als je je camera met kaartje aansluit, is er dan wel verbinding ?

kanty
door kanty - May 21, 2014 om 12:35
284 Antwoorden / 69 Vragen

Allemaal bedankt voor het mee denken. Wat is het geval. Deed dus weer het kaartje in de pc en drukte onderaan op het kaartje verkenner. Wat schetst mijn verbazing, de foto's staan er al op.Deze pc doet wat ie zelf wil dus. Hahaha. Maar ben helemaal blij dat het weer lukt.
Vr gr Kanty.

domantwoord
door domantwoord - May 21, 2014 om 12:42
192 Antwoorden / 0 Vragen

ja hoor... en sinterklaas en de paashaas bestaan ook....
ik ben voorstander van een verplicht soort pc rijbewijs :-)

audb
door audb - May 21, 2014 om 13:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een losse kaartlezer zoals een Transcend USB 3.0 Cardreader (Past ook op usb 2) deze kost zo €15 maar is heel wat beter dan een interne.

Mocht je echter een externe kaartlezer gebruiken dan kan het zijn dat de kabel kapot is gegaan.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 21, 2014 om 13:06
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag kanty,

Je hebt al verschillende goede adviezen gekregen.

Toch wil ik eenieder die dit leest op het hart drukken dat er altijd van belangrijke databestanden, zoals foto's, correspondentie, belastingaangifte en dergelijke, kopieën gemaakt dienen te worden!
Daarbij geldt de stelregel: "ÉÉN KOPIE = GEEN KOPIE!"

Zie ook "DE WET VAN MURPHY: If anything can go wrong, it will!"
Of in goed Engels: "Àls iets mis kàn gaan, dan gáát het ook (een keer) mis".
Je weet nooit wanneer!
Deze wet wordt ook "De wet van behoud van ellende" genoemd.

Volgens Edsel Murphy geldt ook de stelregel: hoe groter de belangrijkheid van iets, (b.v. een databestand) hoe groter de kans dat er iets mis mee gaat.

Daarom mijn advies:
Houd bij belangrijke bestanden die vaak veranderd worden het "grootvader, vader, zoon" systeem aan. Bij dat systeem sla je steeds een informatiedrager in die reeks over bij kopiëren. Beschrijf dus eerst de grootvader, bij de volgende belangrijke wijziging/aanvulling beschrijf je de vader als kopie. Waarbij de zoon het normaal gebruikte bestand op harde schijf kan zijn. Vader en grootvader dus de kopieën.
Het kost een paar extra informatiedragers maar die zijn gelukkig niet zo duur meer. Een extra stick van 32 GB voor € 13,00 (deze week bij de EXPERT-winkels) kan je werkelijk een hoop ellende en tijd besparen.

Hardware ERrorMAN. (sinds 1968 ervaring met informatiedragers)
Zo ben

kanty
door kanty - May 21, 2014 om 13:19
284 Antwoorden / 69 Vragen

Je hebt helemaal gelijk. Je mag er niet aan denken dat je foto's ineens helemaal zijn verdwenen.
Hele goede tip. Fijne dag nog verder.
audb maar de foto's staan wel al op de pc. Iemand hier dan een verklaring voor?
Vr gr Kanty.

tenormin
door tenormin - May 21, 2014 om 13:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kanty schreef op woensdag 21 mei 2014, 13:19]

Iemand hier dan een verklaring voor?
Vr gr Kanty.

Je hebt kennelijk een 'zelfdenkende' p.c. ?

kanty
door kanty - May 21, 2014 om 13:37
284 Antwoorden / 69 Vragen

Tenormin dat idee had ik ook al.?

gerbera
door gerbera - May 21, 2014 om 16:12
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de kaart in de lezer steekt verschijnt er een scherm "automatisch afspelen". Hierin staat ook de optie "afbeeldingen naar de computer kopiëren en afspelen". Als deze functie is aangeklikt worden de foto's automatisch naar de pc overgezet. Als je met Windows verkenner werkt en er geen foto's meer op het kaartje staan heb je deze, waarschijnlijk onbewust, met ingedrukte rechter muisknop naar de pc verplaatst. Ga er maar van uit, een computer is een dom apparaat en doet alleen datgene wat zijn bediener wil.

endemion
door endemion - May 21, 2014 om 16:14
237 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik je een of andere album software? Dat lijkt me het enige / de meest voor de hand liggende optie dat automatisch downloaden van de foto's op zo'n kaartje zou kunnen verklaren.

Kan natuurlijk ook dat iemand anders ff je probleem voor je gefixt heeft of ben je echt de enige die er iets mee heeft kunnen doen?

Trouwens mocht die nog eens weg blijven bij het inpluggen check schijfbeheer (start » zoek » diskmgmt.msc). Kan zijn dat die eens geen schijfletter krijgt toegewezen, dat kun je daar dan handmatig toewijzen. Gebruik ook niet dat veilig verwijderen gebeuren dan kan het voorkomen dat je opnieuw moet opstarten voordat usb zaken weer werken.

kanty
door kanty - May 21, 2014 om 16:22
284 Antwoorden / 69 Vragen

Gerbera en Endemion bedankt voor jullie antwoorden. Dus het is niet zo dat ik een pc met een eigen willetje heb? hahaha Jammer.
Ik ben de enigste die toegang heeft op mijn pc.
Of de kaboutertjes moeten er aan zitten terwijl ik slaap. hahaha
Vr gr Kanty.

keessie1
door keessie1 - May 21, 2014 om 16:55
138 Antwoorden / 9 Vragen

Via apparaten beheer kaartlezer verwijderen en opnieuw installeren met Windows of bij behorende drivers.
Bij mij kan ik het kaartje 1x inlezen met de originele drivers en met de universele driver van Windows werkt het
Wel perfect.

Suc6

Groetjes keessie

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 21, 2014 om 17:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hrdwerrorman
32 GB zijn nog geen 6k foto's, schiet niet echt op.

pk49
door pk49 - May 21, 2014 om 18:05
243 Antwoorden / 2 Vragen

nog iets over flashgeheugens : als medewerker van een schoolmediatheek en dus grootgebruiker van flashgeheugens,heb ik ondertussen een la vol niet meer uitleesbare flashgeheugens,SD card's en USB sticks.Zelfs SDHC's van smartphone's.Om onverklaarbare reden ineens opgehouden en niet meer leesbaar.En meestal van de goedkope merken.Nooit die van Sandisk,maar vaak van Verbatin en merken van gelijkwaardige kwaliteit.Vaak is goedkoop duurkoop bij dit soort geheugens.Maar ik heb USB sticks van de Action die maar blijven werken.

diumenge
door diumenge - May 21, 2014 om 18:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=domantwoord schreef op woensdag 21 mei 2014, 12:42]ja hoor... en sinterklaas en de paashaas bestaan ook....
ik ben voorstander van een verplicht soort pc rijbewijs :-)Dat heb je zelf dan kennelijk ook nodig, want het is goed mogelijk dat er software op de PC data die automatisch de foto's verplaatst vanaf een geheugenkaart.

kanty
door kanty - May 21, 2014 om 19:00
284 Antwoorden / 69 Vragen

pk 49 Wij hebben ook een usb stick v.d action. Laat je niet in de steek.
Vr gr Kanty.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 23, 2014 om 01:03
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ lekkerisdat:

Ben jij dan kanty? Want daar adresseerde ik mijn reactie aan en daar had ik al een reactie van.
Of verzamel je sterren met losse, niet ter zake doende antwoorden? Weet jij veel hoeveel opslagruimte kanty nodig heeft? Ik weet wel wat er op 32 GB kan.
Bemoei je niet met zaken die je niet aangaan.

@ kanty:

Overigens zag ik vandaag een advertentie van € 9,xx voor 32GB.
We gaan de goede kant op....
Verbatim is een handelsmerk, geen eigen productie. Soms goed, soms niet, al naar gelang waar en wat ze inkopen. Dat was in de floppy-/ diskette-/cassettebandjestijd al zo. Meteen op garantie aanspreken als je inferieure waar treft.
H.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 23, 2014 om 13:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 23 mei 2014, 01:03]Of verzamel je sterren met losse, niet ter zake doende antwoorden?
? ? ? ?

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 23 mei 2014, 01:03]Overigens zag ik vandaag een advertentie van € 9,xx voor 32GB.
We gaan de goede kant op....
Verbatim is een handelsmerk, geen eigen productie. Soms goed, soms niet, al naar gelang waar en wat ze inkopen. Dat was in de floppy-/ diskette-/cassettebandjestijd al zo. Meteen op garantie aanspreken als je inferieure waar treft.

Nuff said.

viejo
door viejo - May 24, 2014 om 15:48
63 Antwoorden / 4 Vragen

... Een beetje verbaasd ?
Het scherm dat komt wanneer je je SD kaart inde PC steekt heeft na de vraag wat te doen ook de optie 'deze actie altijd doen' .
Misschien heeft de vrager gewoon een goede PC met goedwerkende software.

domantwoord
door domantwoord - May 24, 2014 om 19:07
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=viejo schreef op zaterdag 24 mei 2014, 15:48]... Een beetje verbaasd ?
Het scherm dat komt wanneer je je SD kaart inde PC steekt heeft na de vraag wat te doen ook de optie 'deze actie altijd doen' .
Misschien heeft de vrager gewoon een goede PC met goedwerkende software.

Een goede pc gebruiker laat dit soort dingen niet afhangen van toeval, geluk en pc's "met een eigen willetje" maar willen minstens weten waar en hoe hun spulletjes bewaard cq opgeslagen worden.
Dat is toch niet iets om aan het toeval over te laten lijkt mij??
Dus toch.......een PC rijbewijs !!! Bij het niet kunnen overleggen mag je dan alleen een nintendo kopen ... :-D !!