blue star
door blue star Dec 24, 2012 om 20:33
Computers & telefonie

Foto's sorteren

met Windows 7 wil ik graag mijn jpg foto's sorteren van plaats verwisselen voorbeeld ik wil nummer 88 naar of tussen nummer 19 plaatsen dit lijkt onmogenlijk bij Windows 7 ook bij Windows 8 kan dat niet legde ze mij uit vanmiddag,weet iemand de juiste oplossing of heeft iemand wel ervaring hiermee,of met een foto programma, alvast bedankt.

7974 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2012 om 20:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo blue star,

En als je de foto een ander nummer geeft / van naam verandert?

Als je nr.88 ná nr.19 wilt plaatsen verander 88 dan in nr. 19a
Als je je foto's laat sorteren op nummer dan moet het goed komen.

Suc6

blue star
door blue star - Dec 24, 2012 om 20:59
20 Antwoorden / 7 Vragen

dat is een mogelijkheid,nadien moet je alle foto's steeds opnieuw benoemen,moeilijk en intensief bij meer dan 1000 stuks,en je moet rekening houden met Dordrecht, Maastricht, Waalwijk , Volendam, daar kan ik uiteraard weer aparte mappen van maken.maar ik zie liever Windows XP daarmee kan het wel.maar ik wil naar Windows 7 vandaar mijn vraag.

poltol
door poltol - Dec 24, 2012 om 23:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet eens kijken of PICASA iets voor u is.
Daar kunt u handig sorteren en herbenoemen.

http://picasa.google.nl/intl/nl/

http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/picasa_fotobeheerprogramma.html

Sorry, maar ik ben nog steeds de ikoontjes kwijt en kan dus geen werkende link aanbieden.
U moet die dan zelf maar even kopieeren naar het adresvak rechtsboven.

Vr.gr. poltol

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 25, 2012 om 09:15
7246 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo blue star,
misschien hebt u hier iets aan.
Vr gr. sjoppie.

blue star
door blue star - Dec 25, 2012 om 11:10
20 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt sjoppie voor de bijlage ,deze heb ik al doorgelopen ook dat werkt bij mij niet als ik de instellingen wijzig kan ik nog steeds niet met de foto's schuiven of onderling wisselen,het enigste wat ik kan is vanuit Extra-map opties-weergave-selectievakjes gebruiken om...en aanvinken.
de aangevinkte foto's een andere naam geven bv 3a-4a-5a ,ga nu adobe photoshop elements 11 proberen.nog bedankt voor de reactie en nog een hele fijne kerst gewenst

freya
door freya - Dec 25, 2012 om 12:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo blue star,

Je zal in het verleden met Windows XP dan ook wel één of ander programma gebruikt hebben, want ook met Windows XP kun je niet 'zomaar' met foto's schuiven om de volgorde te veranderen. Ook met Windows XP heb je alleen maar de 'standaard' sorteervolgorders als: 'op naam', 'op datum', enz.

En op een tablet kan het nóg lastiger zijn. Op b.v. een iPad wordt weer gekeken naar de datum/tijd waarop de foto is genomen en dan helpt het aanpassen van de naam dus ook niet.....

m.vr.gr. Freya

blue star
door blue star - Dec 25, 2012 om 14:08
20 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Freya ik heb bij Windows XP nog nooit een instelling veranderd, daar kun je ze met heel veel tegelijk naar boven brengen of van plaats wisselen waar je maar wilt en klaar is kees ,geef ze wel allemaal een nieuwe naam anders vallen ze weer terug bij het afsluiten.

gsm
door gsm - Dec 26, 2012 om 13:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In de Windows mappen worden bestanden altijd ergens op gesorteerd.
Je kunt een foto daardoor niet zomaar zelf een plaats tussen de andere foto's toekennen.

Met een programma als Picasa krijg of maak je albums van de foto's die in de Windows mappen staan. In de Picasa albums bestaat wel de mogelijkheid om je foto's onderling te rangschikken en te bewerken, zonder dat er aan de oorspronkelijke foto's iets veranderd.
Overigens kun je de foto's ook binnen het Picasa album, indien gewenst, sorteren op bepaalde criteria.

Binnen het Picasa menu Extra, Mappenbeheer, selecteer je de Windows mappen die je wilt scannen om ze in albums te tonen. Bedenk wel, dat de originele foto's altijd in de Windows mappen opgeslagen moeten blijven en eventueel alleen met behulp van Picasa verplaatst mogen worden naar andere Windows mappen. ALs je foto's buiten Picasa om gaat verplaatsen, dan kan de database met de albums van Picasa in de war geraken.

blue star
door blue star - Dec 26, 2012 om 16:39
20 Antwoorden / 7 Vragen

Beste gsm,
bedankt voor de reactie,ik weet dat ik de foto's in Picasa kan verschuiven ,maar ik vindt nergens iets hoe ik geselecteerde map moet opslaan,(wel hoe je deze kan branden en/of uploaden) want deze map wil ik dan naar een andere externe schijf verplaatsen.als ik weet hoe dat moet ben ik blij en kan ik Picasa 3 hiervoor blijven gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Dec 26, 2012 om 20:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bkue star,

.....want deze map wil ik dan naar een andere externe schijf verplaatsen.....

Je kunt de map toch aanklikken en kiezen voor kopiëren naar .....???

Suc6

blue star
door blue star - Dec 26, 2012 om 21:36
20 Antwoorden / 7 Vragen

Beste edrick3,
gsm heeft mij op het idee gebracht om nog eens in Picasa te snuffelen,daar vondt ik de oplossing voor te werken in Windows 7, in het midden onderaan staat exporteren als de photo's/afbeeldingen zijn gesorteerd vanuit de/een map word er automatisch opnieuw genummerd daar waar je de map hebt gedeponeerd.Iets wat moeilijke uitleg, maar heel veel mensen zullen hier wat mee kunnen,kortom zeg ik met Picasa 3 kan je jou dierbare foto's rangschikken,verwisselen,andere volgorde geven en OPSLAAN zie Picasa midden onder exporteren !
beste edrick3 nog bedankt voor de reactie, het probleem in hierbij opgelost,iedereen die mij hielp bedankt.

blue star
door blue star - Dec 26, 2012 om 21:50
20 Antwoorden / 7 Vragen

Beste freya
ik kan wel in XP verwisselen en schuiven hoe en waar je maar wilt,dat kan niet in Windows 7 en ook niet in Windows 8.
Je kunt wel met Picasa 3 dit doen :gsm heeft mij op het idee gebracht om nog eens in Picasa te snuffelen,daar vondt ik de oplossing voor te werken in Windows 7, in het midden onderaan staat exporteren als de photo's/afbeeldingen zijn gesorteerd vanuit de/een map word er automatisch opnieuw genummerd daar waar je de map hebt gedeponeerd.Iets wat moeilijke uitleg, maar heel veel mensen zullen hier wat mee kunnen,kortom zeg ik met Picasa 3 kan je jou dierbare foto's rangschikken,verwisselen,andere volgorde geven en OPSLAAN zie Picasa midden onder exporteren !
Ik Kopiëerde dit van de andere persoon. mochten andere mensen dit niet begrijpen dan graag blue star mailen voor een complete uitleg.
freya , hartelijk dank voor het reageren gelukkig ben ik, dank zij jullie hulp eruit.

sweeterlake
door sweeterlake - Dec 27, 2012 om 02:42
468 Antwoorden / 16 Vragen

Je .jpg fotobenaming herbenoemen anders lukt het niet.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2012 om 10:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@blue star,

Mooi dat het gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.