ar
door ar2nl Oct 1, 2004 om 10:28
Computers & telefonie

Fout in explorer.exe

Hey, als ik op Mijn Lokaal schijf (c, harde schijf) of Mijn Documenten indruk om ze openen krijg ik een foutmelding "Fout in Explorer.exe".

Heb reeds windows xp opnieuw gezet, zelfs de hele harde schijf geformateerd en alles erop gezet. Na een paar dagen krijg ik opnieuw dat buitengewoon vervelende foutmelding.

Wat kan ik hier aan doen?

515 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om de fout eruit te halen heb je de volledige foutmelding nodig kijk even in je logboeken te vinden via configuratiescherm > prestaties en onderhoud > systeembeheer > logboeken
geef je daarna google de foutmelding of kijk even in de knowledge base van microsoft dan vind je meestal al snel meer informatie over de foutmelding

succes

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerste oplossing: Ga met behulp van Systeemherstel terug in de tijd naar een herstelpunt met een datum waarop het systeem nog goed functioneerde. Pas op met de software die daarna geïnstalleerd was. Maak steeds zelf een herstelpunt met Systeemherstel, voordat je een nieuwe toepassing installeert. Bestel de gratis Windows XP SP2 CD en installeer SP2. Installeer Spybot S&D (zie hieronder).

Andere oplossing: Zet Windows XP er nog een keer opnieuw op en installeer verder nog geen enkele toepassing. Installeer Windows XP Service Pack 2 (SP2) en ook een goede virusscanner. Zorg dat de vernieuwde firewall van SP2 altijd aan staat. Installeer de updates van de virusscanner. Download Spybot Search & Destroy (gratis) en installeer dat. Haal ook hiervoor de updates van internet. Gebruik Immunize om de PC te beschermen tegen spyware. Installeer alleen de belangrijkste toepassingen en kijk een tijdje hoe de PC zich houdt. Installeer dan een voor een de andere toepassingen en let daarbij telkens op of er fouten geintroduceerd worden. Het beste kun je voor het installeren van een toepassing eerst zelf een herstelpunt maken met "Systeemherstel".

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je maar ook dit gaat niet: als ik systeembeheer indruk krijg ik dezelfde fout.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer,
Dan blijft inderdaad alleen Systeemherstel over (ik hoop wel dat je dit venster wél kunt openen!)
Ik begrijp dat de schone XP-installatie pas enkele dagen oud is dus neem maar gelijk het eerste herstelpunt van direct na de installatie van XP.
Lukt e.e.a. niet volg dan gelijk maar de uitstekende tips van GSM hieronder.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je maar idem voor de reactie van boven: ik kan niet eens die map openen

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerste oplossing:

Helaas weet ik niet hoe ik dit moet doen. Als ik naar Configuratie>Systeem ga en het tablad systeemherstel open zie ik geen mogelijkheid om dit te doen.

Verder heb ik Mcafee 6 (het complete internet security) en spybot en laat ik beiden practisch elke dag naar ongewenste bestanden zoeken.

Sp 2 heb ik ook geinstalleerd.

Andere oplossing: Zet Windows XP er nog een keer opnieuw op.

OOk dit gaat niet. Ik krijg dan de mededeling dat de pc een nieuw systeem reeds heeft (sp2).

ve
door verwijderd - Oct 1, 2004 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat je Systeemherstel daar niet vind klopt, want die staat daar ook niet.
Ga naar start > help en ondersteuning > kies een taak > wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel.

Lukt het niet om dit venster te openen probeer het dan via start > alle programma's > bureau-accessoires > systeemwerkset > systeemherstel.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2004 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ar2nl,

Heb je al eens in je logboeken gekeken...?
Windows 2000 en XP houden een log bij van alle toepassingen en systeemgebeurtenissen.
Deze vind je in het configuratiescherm > systeembeheer > logboeken.
Deze Explorer.exe foutmelding is een softwareprobleem dus kijk even bij Toepassing.
De fout wordt aangegeven door een rood kruisje.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2004 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad: met een systeemherstel is het probleem opgelost. Veel dank

ve
door verwijderd - Oct 15, 2004 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Enterprise,

Ik zit met hetzelfde probleem,in het logboek staan verschillende fouten;synteemherstel helpt niet;maar wat doe ik aan die fouten

die in het logboek staan ?

Ook heb ik sinds enkele dagen een zwarte boord rond mijn scherm

zodat mijn 17" monitor een 15" lijkt,wat doe ik daaraan ?

Vriendelijke groeten,

Snipper