je
door jessicahamstra Apr 25, 2018 om 10:56
Computers & telefonie

Garantie laptop

Op 24-09-2015 heb ik een Lenovo laptop gekocht met twee jaar garantie. In augustus 2017 (dus binnen de garantie) is de laptop voor de eerste keer kapot gegaan, en heeft Lenovo het moederbord vervangen. Nadat de laptop voor de derde keer kapot is gegaan, kreeg ik bericht dat als hij nog eens kapot zou gaan ik een nieuw vervangend apparaat zou krijgen. Na een aantal dagen ging de laptop voor de vierde keer weer kapot en heb ik contact opgenomen voor een vervangend apparaat. Na een tijd wachten, kreeg ik te horen van de reparatie-afdeling dat het hoofdkantoor niet akkoord gaat met een vervangend apparaat omdat de garantietermijn verstreken is. Persoonlijk vond ik dit erg raar omdat mijn laptop gewoon tot 4x toe niet goed gerepareerd is. Het enige wat Lenovo, volgens hun, nog kon doen is de laptop nog 1 keer repareren. Momenteel is mijn laptop dus voor deze laatste reparatie bij de reparatie-afdeling, maar ik verwacht dat deze weer niet goed gerepareerd wordt en na een paar dagen weer stuk is. En ik dus op zoek moet naar een nieuwe laptop omdat Lenovo mijn laptop niet goed gerepareerd heeft. Mag Lenovo dit zomaar op deze manier oplossen? Hun reparaties zijn namelijk telkens weer niet goed uitgevoerd.

2484 4 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 25, 2018 om 11:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Naast de (juridische) mogelijkheden (die V&B-collega's beslist zullen plaatsen) ...

wil ik erop wijzen, dat u uw klacht moest plaatsen op klachtensites, zoals Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl. De betrokken bedrijven zien deze publieke meldingen niet graag, bang voor een slecht imago en lossen problemen plotseling snel op.

ACTIE>> Vandaag heeft de Consumentenbond een extra  >meldpunt<  ingericht om bij voorbeeld reparatieproblemen te kunnen aankaarten, waarbij de Bond belooft om de producent te gaan benaderen (lidmaatschap is niet verplicht). Ik vind uw klacht een prima boegbeeld voor deze nieuwe Consumentenbond-actie. Meer informatie op de CB-communitiy >HIER<

Misschien meldt u uw ervaring hiermee op uw eigen topic terug, zodat wij vaker deze actie kunnen aanbevelen (of niet)?

https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/apparaat-kapot-repareren-of-nieuwe-kopen-15793
https://www.consumentenbond.nl/acties/te-snel-kapot

Ge
door Genee - Apr 25, 2018 om 11:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u dat bericht, dat de laptop bij een volgende reparatie vervangen zou worden door een nieuw vervangend apparaat, zou ik ze daar nogmaals aan herinneren.
Neem aan dat daarin niet gesproken wordt over garantietermijn.

Wanneer deze laatste reparatie niet goed gedaan wordt zou u de Belbus van bnnvara kunnen vragen of ze voor u kunnen bemiddelen.