door wilrianne Dec 16, 2012 om 14:23
Computers & telefonie

Garantie mediamarkt vervangend model?

Mediamarkt wil geen geld teruggeven. enkel een vergelijkbare laptop. 29 september hebben we een dure laptop gekocht van lenovo. Doordat de wifi ontvangst bar slecht is, is deze nu voor de derde keer terug naar de media markt. Wij hebben geen vertrouwen meer in deze organisatie en wensen ons geld terug. Nu hebben we nog geen gebruik kunnen maken van onze laptop. Media markt wil ons een vergelijkbaar model leveren. Kunnen wij ons geld terug eisen ?

9945 26 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Dec 16, 2012 om 14:38
747 Antwoorden / 1 Vragen

Tja dat is het nadeel van zo'n dozenschuiver als de MediaMarkt, die weten niet wat het woord Service betekent!
Als je voor 'goedkoop' wilt gaan moet je achteraf ook niet zeuren, IK BEN TOCH NIET GEK ;-)

Maar goed als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het geld terug vorderen, anders trek je bij de MediaMarkt aan het kortste eind!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2012 om 14:58
16897 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo, hoewel ik een tijdje niet actief was zie ik weer 'service'problemen m.b.t. mediamarkt.

Maar voor de goede orde: geld teru, dat werkt niet meteen.
Volgens de geldende consumenten wetgeving heeft u recht op een product dat voldoet aan de verwachtingen die u er aan mag stellen. Indien dat niet het geval is, dient de leverancier dus in dit geval Mediamarkt te zorgen dat het wel goed werkt middels reparatie etc of het verstrekken van een vervanger (NIEUW).

ECHTER: is de laptop de oorzaak van de slechte WIFI ontvangst? Men moet dat in de betrokken winkel meteen zelf kunnen nagaan!

Ik zie dat deze Chinese fabrikant eerst in juni jl. is begonnen met leveren in Nederland.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2012 om 14:59
16897 Antwoorden / 202 Vragen

ps. het gegeven dat Mediamarkt u een vervangend artikel wil geven is dus wettelijk geheel juist!
Ik moet mijn opmerking over slechte service daarom corrigeren.

wi
door wilrianne - Dec 16, 2012 om 15:09
11 Antwoorden / 6 Vragen

ter info:

het wifi probleem wordt erkend door Lenovo

toch laten ze ons op en neer rijden. zie dit forum:

http://forums.lenovo.com/t5/IdeaPad-Y-U-V-Z-and-P-series/My-new-u310-gives-really-low-speeds-on-wifi/td-p/790527/page/58

Re: My new u310 gives really low speeds on wifi
Options

?11-20-2012 12:26 PM
Bought my Lenovo Idepad U310 4 days ago. Wi-fi reception was bad, the maximum download speed was only 1mbit, upload also 1mbit (i have 10/1 connection). The laptop was manufactured on 22/9/2012.

I also tried to update drivers for my wireless card Atheros 9285 but now i cant even start Windows. It stucks at "Windows loading files".

dearagain
door dearagain - Dec 16, 2012 om 17:24
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*eerst komt reparatie aan de orde, daarna vervanging en als dat niet kan, dan moeten de aankoopkosten worden teruggegeven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2012 om 17:46
16897 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 16 dec 2012, 17:24]*eerst komt reparatie aan de orde, daarna vervanging en als dat niet kan, dan moeten de aankoopkosten worden teruggegeven

Reeds is gemeld dat de fabrikant het euvel erkent en Mediamarkt een vervanger heeft aangeboden. In dat geval behoeft er niet meer te worden gerepareerd.

jo
door jorisw - Dec 17, 2012 om 09:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik me dan afvraag: als je dan je geld terug krijgt, ga je dan ergens anders dezelfde laptop kopen die MM je nu heeft aangeboden als vervanger? En waarom dan niet gewoon de laptop van MM accepteren?

Of heb je eigenlijk spijt van de dure aankoop en probeer je er op deze manier vanaf te komen?

domantwoord
door domantwoord - Dec 17, 2012 om 13:37
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 16 dec 2012, 14:58] Ik zie dat deze Chinese fabrikant eerst in juni jl. is begonnen met leveren in Nederland.

Beste Gerrit, om niet af te drijven,
Zijn er dan ook NIET Chinese computers ?? kijk eens goed op de diverse stickertjes op de componenten en onderdelen, het is Taiwan of China, iets anders zie je haast niet meer.
Verder is je info niet correct, deze fabrikant al jaren op de nederlandse markt maar leverde tot voor kort eigenlijk hoofdzakelijk aan de proffesionele gebruikers en bedrijven o.a. onder de naam IBM (!)
het is dus naar mijn idee te makkelijk om maar gelijk het merk verdacht te maken zonder een goed onderzoek (of zoals inj dit geval slechts een half onderzoek) !!

Voor jou informatie, de volgende tekst komt uit wikipedia : Lenovo (Lenovo Groep) is een Chinese maker van computerhardware en consumentenelektronica. Het bedrijf is de grootste computerfabrikant van China en sinds 2011 de tweede grootste ter wereld naar marktaandeel. Naast PC's worden ook fotoapparatuur en mobiele telefoons gemaakt. Het bedrijf levert ook informaticadiensten en biedt in China internettoegang aan. In 2011 nam Lenovo de Duitse concurrent Medion over.

de rest is te lezen op http://nl.wikipedia.org/wiki/Lenovo

op
door oplossing - Dec 17, 2012 om 13:43
119 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen naar het Hoofdkantoor in Rotterdamn en de situatie uitleggen, mocht het te lang duren voordat u antwoord krijgt op uw brief dan kunt u altijd nog even bellen u kan eventueel dezelfde brief ook via mail vesturen dan heeft u 2 vliegen in éen klap en kunnen ze nooit zeggen dat ze niets ontvangen hebben!!
(zie alle info onderstaand)

Media Markt
Prins Alexanderplein 32-36
3067GC Rotterdam
Telefoon: +31 (0) 10-2076596
E-mail: hr.netherlands@media-saturn.com

succes

wimmi20
door wimmi20 - Dec 17, 2012 om 15:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wilrannne,

volgens de garantievoorwaarden van Media Markt mag men u een gelijkwaardig vervangend product
aanbieden als reparatie niet voldoet.
Nou lijkt het mij in het geval van een laptop moeilijk om een absoluut gelijkwaardig product aan te bieden.
U koos expliciet voor het merk Lenovo, dat had u voor de aankoop al beslist na afweging van diverse merken.
Biedt men u dus een ander merk aan, dan is dat merk in uw ogen waarschijnlijk niet gelijkwaardig.
Anders had u dat andere merk misschien wel gekozen in plaats van Lenovo.
De garantievoorwaarden van MM staan op hun site.
Zijn echter deze garantievoorwaarden in conflict met Europese regelgeving dan zou u uw geld terug kunnen eisen.
Maar dat mag u zelf koekelen.

gr
door grandvitara - Dec 17, 2012 om 15:31
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat het probleem in de ontvangst zit van uw apparaat.
Bent u via WiFi verbonden met een provider controleer dan eerst de dekkingsgraad bij u in de buurt of ga eens elders proberen.
Ikzelf heb dit pas aan de hand gehad met een abonnement van KPN.
Ik had een abo genomen van 14,4Mb en had thuis een ontvangst van 3Kb.
Later bleek dat we precies op het kruispunt wonen van vier zendmasten.
Dus géén WiFi maar een vaste aansluiting met daarop een router met draadloze verzending.

tucker
door tucker - Dec 17, 2012 om 15:32
136 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom geven sommige zo af op MediaMarkt? Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
In Nederland ooit een dect telefoon voor in huis gekocht die zeer omslachtig was met invoeren van contactpersonen, ze werden niet vastgehouden in het geheugen maar dat bleek een fout van mezelf te zijn. MediaMarkt vond het geen enkel probleem dat ik hem wilde omruilen voor een ander merk, ik moest alleen even langs de klantenservicebalie.
In Duitsland (ik woon in het grensgebied) een koptelefoon met oordopjes gekocht voor de ipod. Bij gebruik bleken ze steeds uit de oren te vallen, ze pasten gewoon niet goed. Zonder probleem meteen geld terug gekregen.

vr1944
door vr1944 - Dec 17, 2012 om 15:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat de laptop verder goed werkt en het probleem van draadloos bij Lenovo bekend is.Ik zou om aan alle ergernis een eind te maken een externe wifi dongel aanschaffen dan is het probeem voor minder dan 20 euro opgelost .Met een goeie dongel werkt draadloos meestal een stuk sneller.

wa
door waterkat3 - Dec 17, 2012 om 16:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

niks mis met chinese spullen,kocht vorige week zakje knoflook,tot mijn verbazing kwam dit ook uit china maar is prima product :-)

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 17, 2012 om 16:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een alternatief is vaak de Mini USB stick met Wifi.
Die word ook voor defecte kaarten gebruikt en kost maar €9,95 bij Conrad.
Dus dan houd je deze laptop, zij blijven niet met gebruikte zitten die veel minder waard is dus
zowel voor U als de Media Markt een goedkope en goede oplossing.
Wel de ingebouwde eerst uit zetten en dan de USB pas aan zetten.

Ik heb een 17 jaar oude laptop zo ook online gezet omdat mijn modem de B norm niet meer ondersteunde.
Nu dus sneller en nog beter bereik ook.
Ze zijn ingestoken maar 3½ mm dik dus je ziet ze amper, alleen 1 USB minder over.

de
door dewollf - Dec 17, 2012 om 16:46
54 Antwoorden / 0 Vragen

en meteen weer gillen dat de service slecht is. kijk dan naar de leveringsvoorwaarden, ddar staat overduidelijk dat er geen geld wordt teruggegeven.
ik heb zelf jaren geleden iets voor garantie terug gebracht, de garantie van het item was op een paar dagen verlopen. ik kreeg zonder gemor een tegoedbon. dus prima service bij MM.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 17, 2012 om 16:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

WAT HEEFT U DAT MOOI OVERGESCHREVEN VAN VR1944 !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

quote=tot15karakters schreef op maandag 17 dec 2012, 16:22]Een alternatief is vaak de Mini USB stick met Wifi.
Die word ook voor defecte kaarten gebruikt en kost maar €9,95 bij Conrad.
Dus dan houd je deze laptop, zij blijven niet met gebruikte zitten die veel minder waard is dus
zowel voor U als de Media Markt een goedkope en goede oplossing.
Wel de ingebouwde eerst uit zetten en dan de USB pas aan zetten.

Ik heb een 17 jaar oude laptop zo ook online gezet omdat mijn modem de B norm niet meer ondersteunde.
Nu dus sneller en nog beter bereik ook.
Ze zijn ingestoken maar 3½ mm dik dus je ziet ze amper, alleen 1 USB minder over.

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2012 om 17:05
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dewollf schreef op maandag 17 dec 2012, 16:46]en meteen weer gillen dat de service slecht is. kijk dan naar de leveringsvoorwaarden, ddar staat overduidelijk dat er geen geld wordt teruggegeven.
.
Als het een defect betreft en het valt binnen de wettelijke garantietermijn en het product kan niet gerapareerd of vervangen moet MM gewoon geld teruggeven, geen tegoedbon. Als ik uw post goed begrijp was uw geval een coulance zaak, dat is heel wat anders.

In dit geval is het niet helemaal duidelijk of het om een defect gaat. Maar indien ja, dan mogen ze een vervangend product leveren, maar wat is vervangend. Zoals wimmi20 zegt, 'is een ander merk een vervangend product?', dat is maar helemaal de vraag. Meestal is het in zo'n geval gewoon een precies dezelfde Lenovo. Als het een defect is aan het product, zou een nieuwe goed werkende Lenovo moeten volstaan.

Anders is het simpelweg ruilen omdat de laptop niet bevalt, dan kan MM een vergelijkbare aanbieden, en heeft het niets met gewone garantie of wettelijke garantie te maken.

vr1944
door vr1944 - Dec 17, 2012 om 17:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik lees alleen de vraag van TS het antwoord van 10 karakter had ik dus niet gelezen omdat die later kwam 16:22 De mijne was om15:35.Ik vraag me af waar jij je mee bemoeid SCHREEUWLELIJK.Geef zelf eens antwoord op de vraag liefst zonder KAPITALEN

=wimmi20 schreef op maandag 17 dec 2012, 16:52: WAT HEEFT U DAT MOOI OVERGESCHREVEN VAN VR1944 !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

quote=tot15karakters schreef op maandag 17 dec 2012, 16:22]Een alternatief is vaak de Mini USB stick met Wifi.
Die word ook voor defecte kaarten gebruikt en kost maar €9,95 bij Conrad.
Dus dan houd je deze laptop, zij blijven niet met gebruikte zitten die veel minder waard is dus
zowel voor U als de Media Markt een goedkope en goede oplossing.
Wel de ingebouwde eerst uit zetten en dan de USB pas aan zetten.

Ik heb een 17 jaar oude laptop zo ook online gezet omdat mijn modem de B norm niet meer ondersteunde.
Nu dus sneller en nog beter bereik ook.
Ze zijn ingestoken maar 3½ mm dik dus je ziet ze amper, alleen 1 USB minder over.

wi
door wilrianne - Dec 17, 2012 om 18:51
11 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor jullie reacties
Uitleg:
De reden van mijn vraag is mijn angst dat ik een "ander model" krijg waarbij ik direct moet beslissen. Ik wil niet overhaast besluiten over iets waar je 4 jaar gebruik van gaat maken. De service van mediamarkt is dat ik al 2 maanden geen laptop heb. Als dat nog een keer pech heb duurt het weer 2 maanden.
Vandaar dat ik vooraf wil weten of ik ook gewoon mijn geld terug kan vragen als het aanbod niet bevalt.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 17, 2012 om 20:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste VR1944,

pak eerst eens een brillendoekje, en maak uw bril goed schoon.
Mijn stukkie was aan tot15karakters gericht, en niet aan u.
Tot15karakters schreef hetzelfde als u , u schreef het bijna een uur eerder.
Begrijpend lezen kan niet iedereen.
U vind mijn kapitalen overdreven.
Zefs zonder bril zie ik in uw stukkie ook wat KAPITALEN.
Dus even in Jip en Janneke taal: mijn stukkie ging HELEMAAL niet over U !
Het ging erover dat tot15 nogal uw tekst over had geschreven.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++================

quote=vr1944 schreef op maandag 17 dec 2012, 17:22]Ik lees alleen de vraag van TS het antwoord van 10 karakter had ik dus niet gelezen omdat die later kwam 16:22 De mijne was om15:35.Ik vraag me af waar jij je mee bemoeid SCHREEUWLELIJK.Geef zelf eens antwoord op de vraag liefst zonder KAPITALEN

=wimmi20 schreef op maandag 17 dec 2012, 16:52: WAT HEEFT U DAT MOOI OVERGESCHREVEN VAN VR1944 !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

quote=tot15karakters schreef op maandag 17 dec 2012, 16:22]Een alternatief is vaak de Mini USB stick met Wifi.
Die word ook voor defecte kaarten gebruikt en kost maar €9,95 bij Conrad.
Dus dan houd je deze laptop, zij blijven niet met gebruikte zitten die veel minder waard is dus
zowel voor U als de Media Markt een goedkope en goede oplossing.
Wel de ingebouwde eerst uit zetten en dan de USB pas aan zetten.

Ik heb een 17 jaar oude laptop zo ook online gezet omdat mijn modem de B norm niet meer ondersteunde.
Nu dus sneller en nog beter bereik ook.
Ze zijn ingestoken maar 3½ mm dik dus je ziet ze amper, alleen 1 USB minder over.

vr1944
door vr1944 - Dec 17, 2012 om 23:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry.inderdaad niet goed gelezen..Volgende keer wat grotere letters aub

=wimmi20 schreef op maandag 17 dec 2012, 20:51: Beste VR1944,

pak eerst eens een brillendoekje, en maak uw bril goed schoon.

vr1944
door vr1944 - Dec 17, 2012 om 23:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

MM doet je goed aanbod.Recht op geld terug heb je niet ,want koop is koop

=wilrianne schreef op maandag 17 dec 2012, 18:51: bedankt voor jullie reacties
Uitleg:
.
Vandaar dat ik vooraf wil weten of ik ook gewoon mijn geld terug kan vragen als het aanbod niet bevalt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 18, 2012 om 00:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat ik nu niet begrijpt waarom u het geld terug wilt, zij bieden vervanger aan die het dus wel kanWaarom dan niet het ging om de ontvangst. Maar wie het onderste uit de kan wil krijgt meestal het deksel op zijn neus.Zij willen u tegemoet komen maar dat wilt u gewoon niet.

labren
door labren - Dec 18, 2012 om 01:51
862 Antwoorden / 0 Vragen

waarom koop je dan ook zon goedkope laptop bij mediamarkt , dat snap ik dus even niet ????en er dan naderhand achter komen dat die niet alles doet ????dat weet je toch als je zon rommel ding koopt

wimmi20
door wimmi20 - Dec 18, 2012 om 06:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Labren,

u heeft overduidelijk de ballen verstand van computers.
Lenovo is een merk uit het betere computer aanbod.
Lenovo was eerst het goede en beroemde merk IBM.
En een goedkope laptop--zoals u beweert--is het ook niet.
Uw commentaar slaat werkelijk nergens op !
Enneoja, er draait hier al 3 jaar een Lenovo laptop zonder gebreken.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

quote=labren schreef op dinsdag 18 dec 2012, 01:51]waarom koop je dan ook zon goedkope laptop bij mediamarkt , dat snap ik dus even niet ????en er dan naderhand achter komen dat die niet alles doet ????dat weet je toch als je zon rommel ding koopt