HappyHenny
door HappyHenny Dec 21, 2019 om 16:16
Computers & telefonie

Geadresseerden van e-mailbericht terugzien

Ik heb een emailbericht (Kerstwens) aan veel geadresseerden verstuurd en niet vooraf vastgelegd aan wie allemaal.

Kan ik dat nog terugzien; en zo ja HOE?

11724 28 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 21, 2019 om 16:28
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Bij verstuurde of verzonden berichten kunt u dat  terug zien.

ma
door malty - Dec 21, 2019 om 16:34
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk in de map Verzonden,p of Verstuurd, als het goed is staan daar de verzonden e-mails.
U had van alle e-mail adressen een groep aan kunnen maken en die dan in de blind copy (bcc) adresregel invoeren waardoor de andere e-mail adressen niet zichtbaar zijn voor de geadresseerde.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 21, 2019 om 16:36
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Shoppie. In VERZONDEN kan ik het bericht wel zien maar toch niet aan welke geadresseerden het is verstuurd?
Of wel... maar hoe/waar dan?   DAT was mijn vraag immers.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 21, 2019 om 16:41
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet echt kunnen beste HappyHenny tenzij u het aan een enkele geadresseerde hebt verstuurd.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 21, 2019 om 16:39
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beste Malty,
Oh, dat is een ander probleem: een groep aanmaken deed ik in XP maar in Windows 10 lukte me dat niet meer en niemand heeft me ooit kunnen uitleggen hoe DAT moest. Natuurlijk wil ik dat ook gráág weten, al is dat wel een àndere kwestie.  Ik ben eerst nog op zoek naar de geadresseerden als lijst in BCC (want dat doe ik altijd al hoor...)

ma
door malty Dec 21, 2019 om 16:49
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi om dat te horen want sommige zetten die groep domweg in de Aan: regel waardoor alle e-mail adressen voor iedereen zichtbaar zijn.
Welk e-mail programma heeft u?

tenormin
door tenormin - Dec 21, 2019 om 17:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik in verzonden iemand zoek tik ik bovenaan bij zoeken de naam in: dan komt dat email adres vanzelf boven drijven. Kan dan weer zien wat ik ook alweer geschreven heb/had.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 21, 2019 om 17:34
199 Antwoorden / 73 Vragen

Ook aan Tenormin:  ik ben het helemaal met je eens maar dat was mijn vraag niet. Hoe ik een bepaald iemand met terugzoeken is niet mijn vraag; maar de hele lijst van geadresseerden van één bepaald bericht: dàt zoek ik. Weet jij ook waar ik dàt kan vinden?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 21, 2019 om 17:41
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als u ze als bcc onder uninclosed recepients heeft verzonden zou u m.i. de geadresserden  ook terugmoeten kunnen zien aangezien u ze zelf heeft verzonden Welk e-mail programma heeft u benut?

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2019 om 18:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan ook dan de mail aan uzelf versturen.
Kijk ook eens bij uw provider naar uw mails.
Voor allerhande vragen is het antwoord doorgaans op internet te vinden, vaak met YouTube filmpjes.
Kijk bijv ook op Seniorweb.
Verder wordt vaak gratis door vrijwilligers in bibliotheken of sociale centra geholpen met problemen met pc en telefoon e.d.. Via internet zou te vinden moeten zijn of en wanneer dat in uw woonplaats het geval is.

ma
door malty - Dec 21, 2019 om 18:37
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de map Verstuurd openen en in het zoekvenster een bepaald woord wat in elk van de gestuurde e-mails voorkomt als zoekopdracht in kunnen geven.
Daarmee worden alle e-mails waar dat woord in gevonden wordt getoond.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 21, 2019 om 18:58
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als u naar verzonden berichten gaat klikt u op de kerstwens, de adressen die u hebt ingevuld moeten dan zichtbaar zijn.
Ik ben er vanuit gegaan dat u wilt controleren of u niemand bent vergeten.

br
door brui0929 - Dec 21, 2019 om 21:27
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat kan  in Postvak verzonden.

gerbera
door gerbera - Dec 21, 2019 om 22:43
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Als het niet lukt met de gegeven tips, open in verzonden bericht het bericht, ga op de afzender, uw gebruikersnaam dus, staan klik op de rechter muisknop u ziet dan een schermpje met daarop een envelopje, klik daar op dan opent een nieuw bericht met alle namen aan wie u verzonden heeft. (Outlook)

diumenge
door diumenge - Dec 21, 2019 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou toch echt via de verzonden mails moeten kunnen, wel even het verzonden bericht daadwerkelijk openen en mogelijk moet je BCC zichtbaar maken.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 22, 2019 om 16:03
199 Antwoorden / 73 Vragen

Jullie lijken er allemaal zo zeker van, en tòch zie ik die adressen van geadresseerden NIET.

Ik heb in de map VERZONDEN het bericht geopend, en zie daar idd het envelopje met pijltje.  Maar als ik daarop klik komt alleen mijn eigen adres (uit de AAN-regel) tevoorschijn en niet al die andere geadresseerden in het BCC-vak.

Shoppie, ja, ik wil idd checken of ik iemand vergeten kan zijn...

En o.a. Malty en Heremietkreeft: ik gebruik Mail van Windows 10

edrick3
door edrick3 Dec 22, 2019 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weet je wel zeker dat er adressen in die BCC regel stonden en het bericht dus naar meerdere personen verzonden is? Kun je dat eens bij iemand navragen?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2019 om 17:26
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Bij verzonden berichten krijg ik te zien:

Van                  (mezelf)
Aan                  (mezelf)
Blinde kopie  (de geadresseerden)

Bij de inkomende post zie ik de blinde kopie niet.

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 22, 2019 om 17:38
199 Antwoorden / 73 Vragen

Die laatste reactie snap ik niet goed Shoppie.... Zie jij nou ja/nee ergens de geadresserden uit de BCC?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 22, 2019 om 17:49
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie de BBC geadresseerden alleen bij de verzonden berichten en hoef daar geen extra handeling voor te verrichten. Outlook.com

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2019 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

(Bron)
Geadresseerden in het vak BCC weergeven

Als u een bericht ontvangt, kunt u niet zien of de afzender BCC-geadresseerden heeft toegevoegd. Alleen de afzender van een bericht kan de namen van BCC-geadresseerden zien door een bericht in de map Verzonden items te openen. Hier worden standaard alle verzonden berichten opgeslagen.

  1. Ga naar de map Verzonden items en open het bericht dat u hebt verzonden.

  2. Bekijk in het leesvenster de koptekst van het bericht.

    Kies in de map Verzenden een bericht om BCC-geadresseerden weer te geven en kiest u eventueel de uitvouwpijl om de hele berichtkop weer te geven.

    Tips:

    • Een plusteken (+) geeft aan dat er meer geadresseerden zijn. In de schermafbeelding geeft +11 bijvoorbeeld aan dat er nog 11 geadresseerden in het vak BCC staan.

    • Kies Kies om de berichtkop uit te vouwen. om de koptekst van het bericht uit te vouwen (te openen). Kies Kies om de berichtkop samen te vouwen. om de koptekst samen te vouwen (te sluiten).

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 22, 2019 om 18:01
199 Antwoorden / 73 Vragen

Morgen verder...

mo
door mof - Dec 23, 2019 om 13:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Uw sent mail box ....

HappyHenny
door HappyHenny - Dec 23, 2019 om 16:26
199 Antwoorden / 73 Vragen

Edrick3:  ik snap dat jij daar met die glasheldere tips geholpen bent maar ècht: ik niet.  Ik gebruik Mail van Windows 10 en dat geeft mij in VERZONDEN alleen mijn eigen mailadres (uit de AAN-regel),  zònder +  (= aantal anderen; in mijn geval ca. 30 mailadressen, uit de BCC regel).

Méér IS er ècht niet...
M.i. loopt hier het spoor voor mij dood.   Hartstikke jammer ....maar het is kennelijk niet anders.
Of is er nog iemand die tòch beter weet?

gerbera
door gerbera - Dec 23, 2019 om 16:44
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Als het allemaal niet lukt vraag dan aan iemand het bericht aan u terug te zenden met de optie "doorsturen" mogelijk bied dat dan een oplossing.

Boesta
door Boesta - Dec 23, 2019 om 18:22
27 Antwoorden / Vragen

Weet u wel zeker dat u de mail(s) ook daadwerkelijk verzonden heeft..? Als u helemaal geen geadresseerde kunt vinden is er misschien iets fout gegaan met verzenden en heeft u geen mail verzonden...

edrick3
door edrick3 Dec 23, 2019 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb ik ook al gevraagd, maar nog geen reactie.

ma
door malty - Dec 23, 2019 om 19:16
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk, ik zie in de map Verzonden items bij de email met BCC geadresseerde ook alleen maar de Aan: regel en geen bcc regel.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 23, 2019 om 19:18
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De mail kan ook nog in postvak uit staan.

besseldekker
door besseldekker - Dec 23, 2019 om 21:12
123 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nog wel een methode die ik hier niet ben tegengekomen (sorry als ik die over het hoofd zie). In Thunderbird kan het als volgt: open het bericht in de map „Verzonden", klik op de knop „Meer" (rechtsboven) en dan in het rolmenu op „Bron bekijken". Als ik u goed begrepen heb, zou u dan de geadresseerden moeten kunnen opzoeken (achter „To:") en de ingekopieerden (achter „BCC").

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2019 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur het bericht gewoon opnieuw. Probleem opgelost.

gerbera
door gerbera Dec 23, 2019 om 21:37
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Da's nou juist het probleem, Ts weet niet meer aan wie ze deze gezonden heeft;-))

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2019 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch geen punt? De Ts dacht iemand overgeslagen te hebben, stuur gewoon aan iedereen nog een mail. Zeg maar nee, krijg je er twee.

HappyHenny
door HappyHenny - Jan 4, 2020 om 17:17
199 Antwoorden / 73 Vragen

Nou, nou, nou, NIEMAND blijkt een èchte oplossing te hebben geweten. Althans niet voor WINDOWS 10....Tips genoeg, maar ze leidden geen van alle tot het enige echte volledige antwoord. Ik ben er even tussenuit geweest en keek zojuist of er nog iets nieuws bijgekomen was in die tussentijd.... maar het laatste antwoord, waarop ik maar niet gereageerd heb omdat dat wel wat èrg simplistisch voorgesteld was..., is het laatste gebleven.

Conclusie: Allemaal bedankt voor het meedenken, maar bij het verzenden van een mailbericht met geadresseerden in het (veilige) BCC-vak (en alleen jezelf in het AAN-vak) is het verstandig vooraf zelf vast te leggen wie je daar allemaal ingezet hebt vóór je het verstuurt, als je later misschien nog zou willen kunnen checken of je mogelijk iemand vergeten zou kunnen zijn.... want eenmaal verzonden is dat   ECHT  N E R G E N S   MEER   ZICHTBAAR   TE   KRIJGEN.