rhenus
door rhenus Aug 23, 2005 om 14:01
Computers & telefonie

Gebruik van hitman pro & microsoft anti spy

Hello: het gebruik van hitman pro & microsoft antiespyware op een en zelfde syseem laten draaien, kan dat, of geef dat problemen,daar het enen ptograma verwijderd wat het andere over het hoofd ziet,dus vandaar mijn vraag kan het geen ik doe eigelijk wel??

vr gr rhenus

316 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik het zelf al enige tijd, met toevoeging  van Macafee, werkt bij mij uitstekend.

Ze scannen om de beurt op een vastgesteld tijdstip, praktisch alles wordt snel ontdekt en verwijderd.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil daar trouwens aan toevoegen dat Microsoft Antispyware een méér dan uitstekend antispyware-programma is.

Deze vind toch nog de nodige spyware waar de andere programma's het laten afweten...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke Enterprice bedankt: verder zit ik nog ff met het volgende,daar ik nogal huiverig ben geworden van zonealarm 6.0 , en aan u al eerder gevraagd en ook verkregen van u een link om zonnealarm 5.5 te kunnen downl, ben ik toch maar eerst sygate gaan proberen en ik was best tevreden ,maar ik kon niet meer in postvak in komen msn,telkens melding kan sever niet vinden,ook in uitlook expres verzwnd problemen,nu ik sygate heb verwijderd werk het allemaal weer,

Zonnealarm 5,5 kan ik deze op beide pc instaleren ,ivm klein netwek moet ik ergens speciaal op letten tijdens de instaltie van 5.5 of gaat het zo als dat gaat??

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo zeg Rhenus, je bent een 'lastige klant' hoor... ;-)

Je stelt een (naar mijn mening) eenvoudige vraag en komt vervolgens met nog meer vragen die over heel iets anders gaan...!?

Maar goed, daar is deze rubriek tenslotte voor...! ;-)

Ik denk dat het probleem ook is dat je veel te veel verschillende programma's naast elkaar en door elkaar heen gebruikt.

Als je eenmaal iets hebt gevonden dat goed werkt, blijf hier dan ook bij.

Wat ZoneAlarm betreft, deze kan je op beide PC's installeren.

Om je lokale netwerk te kunnen gebruiken (dus bestanden uitwisselen
tussen twee eigen computers) moet je bij beide PC's de IP-adressen van
de beide PC's in de Trusted Zone van ZoneAlarm zetten (op beide PC's).

Als ik het me goed kan herinneren heb ik je dit al eens uitgelegd in één van je eerdere vragen...!

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rhenus,

Nee hoor, dit is geen enkel probleem...

Microsoft Antispyware staat helemaal los van Hitman Pro, deze draait programma's als Ad-Aware, Spybot e.d.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Enterprice; ik ben er weer mee geholpen inderdaat je heb gelijk met wat je schrijft !! (  je bent een 'lastige klant' hoor... ;-)
Ik maakte ff gebruik van daar ik u trof op de beantwoording en dat doe ik met  vertrouwlijk genoegen.

Ik plaatse laats een probleem ivm bacweb dat blijkt nu actief surf te zijn een programma dat op de pc  mee geinstaleerd,spybot had er een probleem mee enz enz.

Het adviez wat ik kreeg om dat probleem ongedaan te maken, zou mij beslist in nog grotere allende gebracht hebben. Hijtackthis is een programma waarvoor je deskundig moet zijn op computer gebied,of je moet begeleid worden,maar om zo maar naar zo,n krachtig programma verwezen te worden,lijkt nergens naar.

In iedergeval enterprice weer eens vr bedankt,

rhenus

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rhenus,

Beste Enterprice; ik ben er weer mee geholpen inderdaat je heb gelijk met wat je schrijft !! (  je bent een 'lastige klant' hoor... ;-)
Ik maakte ff gebruik van daar ik u trof op de beantwoording en dat doe ik met  vertrouwlijk genoegen.

Nou Nou Rhenus je hoeft je echt niet te verontschuldigen  hoor We zijn er voor en we gaan er voor!!fred

ve
door verwijderd - Aug 23, 2005 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nou, ik probeerde je alleen maar te helpen.

Om nou te zeggen, dat advies wat ik je gaf lijkt nergens naar, vind ik nou nergens naar lijken.

Net alsof Microsoft AntiSpyware, Spybot S&D en ZoneAlarm geen krachtige programma's zijn. (1 verkeerd klikje en ...)

Misschien dat Enterprice weet hoe je dat Backweb eraf kan halen.

Toch wel een vriendelijke groet, Dirck

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dirck,

Dat was inderdaad een beetje 'kort door de bocht' van Rhenus (no
offence!) maar dit is naar mijn mening volledig te wijten aan zijn
onbekendheid met deze materie, en met name dus met HijackThis.

Ik heb in het recente verleden een aantal bezoekers met soortgelijke problemen kunnen helpen met gebruikmaking van HJT in

Het grote Internet
beveiligingsforum

Ik heb op pagina 47 zelfs een handleiding geschreven hoe je HJT kan gebruiken op de meest hardnekkige spyware te verwijderen.

Het ziet er naar uit dat HJT ook voor Rhenus nog de enige oplossing is om van zijn BackWeb-probleem af te komen.

Het probleem is echter dat Backweb zowel een legale als een
spyware-achtergrond heeft, en dit wordt pas duidelijk in een
HJT-logfile.

Als het een spywareprobleem is kan deze verwijderd worden en als het
een legale achtergrond heeft (ondersteunende third-party software) is
het een kwestie van de juiste software opnieuw installeren en deze dan
in Spybot in de Ignorelist zetten...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste enterprice & dirck in het bijzonder,sorry hoor dirck inderdaat zeer kort door de bocht van mij, ik had ook om verder uitlrg kunnen vragen,mijn Welgemeende excuus hier voor!, vr gr rhenus.

Hoe ben ik verder gegaan met probeem backweb.Op mijn pc een PB windows xp home edition,is een programma aanwezig ( Smart Restore van PB ) daar staan voor geinstaleerde software en hardware, die ik kan verwijderen,maar ook weer kan instaleren.Ik heb ActifSurf met smart restore verwijderd, en met MSconfig tabblad opstarten het volgende uitgevinkt ( bacweb-444 8364 )  c:\apps\ActifSurf\444...software\microsoft\windoes\current Version\Run.

Ik heb nu geen last meer dat het shempje verschijnt met error bacweb 444 8364, ik weet niet of het verwijderen waartoe ik ben over gegaan goed of slecht is, ben er vanuit gegaan dat spybot het niet voor niets er uitgooit, hoewel ik op repareren had geklikt,zodat het programma van hitman pro verder door kon gaan.

Mocht het zo zijn dat ik het bacweb beter niet had kunnen verwijderen laat het me dan aub weten, dan instaleer ik het wel weer met het programma smart restore, en plaats het dan zoals u al aan gaf Enterprice bij spybot in allow.

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rhenus,

Dat heb je dan goed gedaan want Backweb-4448364 kan je missen als kiespijn... ;-)

Deze 'informatie-software' (het is dus gewoon spyware) wordt
tegenwoordig vaker door hardwareproducenten meeverpakt in de
bijbehorende software, met als enig doel om de gebruikers van deze
producten op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen en updates.

Als het 'uitschakelen' zoals je nu hebt gedaan verder geen problemen
oplevert met de software op je PC dan zou ik het gewoon zo laten...

Die troep zat ook in mijn Logitech muissoftware en deze heb ik op dezelfde manier uitgeschakeld.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2005 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprice oke ik heb het begrepen.Nu ik het dus heb uitgevinkt die bacweb start ik de comp weer opnieuw op maar dan start hij selectief op,wanneer ik kies voor normaal opstarten dan staat bacweb weer aangevinkt,is selektief opstarten na iets uitgevinkt te hebben geen verschil in het systeem,ik heb zo het idee dat er minder opgestart word in selectief,toch kies het programma er zelf voor om selectief op te starten na het uitvinken. hoe zit dat nou eigelijk?

Verder heb ik nog 1 bacweb vermeld staan ( bacweb-8876480  \Program\BacWeb-88...HKCU\software\Microsoft\Windows\CurrentVer )  dit zal dan ook wel spyware bevatten, deze heb ik niet uitgevinkt.

Ik hebeven bij service gekeken en daar staan aardig wat programmas met de vermelding gestopt, onder andere windorws installer, en dan zoals ik al zeg nog aardig wat,,ik heb hier zelf niks veranderd of wat dan ook, in heel het systeem heb ik trouerns geen weiziggingen aan gebracht , behalve die bacweb

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 01:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Rhenus, Wat een lawine van antwoorden.

Het kan dus beide programma's voor de veiligheid gebruik dikus naast hitman Pro en Microsft Antispywarem, Kaspersky Antivirus plus ZoneLab firewall. Hiermee kan ik mijn  PC goed "schoon" houden. Vertraagd de verwerking wel maar wat het zwaarts is(beveiliging) moet het zwaarst wegen.

Groeten Henri1942

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja ja maar nu is het natuutlijk wel zo dat je het een en ander best mag afvragen.

Als ik nu panda online scan draai dan schrik ik toch wel wat er gevonden word, tewijl ik van te voren hitman pro en zo ook m anti speyware heb laten scannen.

Kan het meschien ook zijn dat de uitgevoerde online schan ook rotzooi met zich mee draagd ofzo,en dat vervolgens weer achterlaat op je pc. of is een schone pc eiglijk nooit echt schoon.

gr rhenus

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rhenus,

Er is wel een verschil tussen Panda en Hitman Pro en Microsoft AntiSpyware.

Panda is een virusscanner en Hitman Pro en Microsoft AntiSpyware zijn spyware scanners.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rhenus,

Online-scanners zijn gratis uit commerciëel oogpunt, het vreemde van
deze scanners is echter dat ze altijd wel dingen vinden die de
reguliere betaalde merken nou nét niet vinden.

Vind je dat ook niet opvallend?

Daarnaast vinden deze scanners altijd virussen die ze zelf niet online
kunnen verwijderen, zodat jij je geroepen voelt om deze scanner te
kopen.

Als je deze scanner vervolgens hebt aangeschaft en je gaat hiermee scannen vindt hij opeens ook niets meer... :-(

Ze kunnen me wat, ik vertrouw ze niet...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprice & Dirck.

Volgens mij is het precies zoals u omschrijft Enterprice, ik kan me er wel in vinden. wat betreft panda dat is ook voor spyware toch en naruurlijk zoals al gezegd door Dirck voor virus.

Vanmorgen heb ik avast gedraait geen virussen aan getroffen,daarna draaide ik microsoft anti spyware tijdens het scannen kwan avast ook in actie met de melding virus gevonden, ik heb gekozen voor verwijderen en microsoft vervolgde zijn scan het zal best wel goed zijn neem ik aan, voor jullie deskundige zal er best wel een beredenering zijn. verder nog ff over avast

Als avast klaar is met zij scan dan verschijnt er een raport dat staat vol met ( bestand vermeldingen afkomstig van spybot ) en kan door avast niet worden afgetast zo word dat meegedeeld door avast, is dit verder nog van belang ofzo??

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor Rhenus, die vermeldingen komen van reeds eerder gevonden spyware-bestanden die door Spybot in quarantaine zijn gezet.

Avast scant uiteraard ook de programmamap van Spybot en vind dan deze
verdachte bestanden, die inmiddels al onschadelijk zijn gemaakt.

Niets om je zelf zorgen over te maken dus... :-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2005 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke Enterprice dan weet ik nu hoe het precies zit met al die vermeldingen in raport van avast, het verbaasde me telkens weer, maar das nu gelijk opgelost.

Bedankt weer!

vr gr rhenus