quasimoda
door quasimoda Oct 11, 2009 om 12:17
Computers & telefonie

Gebruikersnaam en wachtwoord

Toen ik gisteravond mijn laptop opstartte, kwam er ineens een pop up venster tevoorschijn. Hierin werd gevraagd om het opgeven van mijn netwerkwachtwoord. Zo ineens??

Er staat server:  pop.home.nl
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

En daaronder de mogelijkheid het wachtwoord op te slaan in de wachtwoordenlijst.

Maar hoe vaak ik de gegevens ook intyp, het pop up venstertje blijft steeds terugkomen en ondertussen komt er geen mail meer binnen via mijn home/ziggo account. Ik heb het goede wachtwoord ingetoetst, en de testmails die ik kan verzenden worden ook niet verstuurd. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Bedankt.

4521 16 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Oct 11, 2009 om 12:32
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ik vermoed dat de account instellingen nog gewijzigd moeten worden,

Extra > Accounts > E-mail
Klik op het account pop.home.nl
Klik op Eigenschappen
Servers
Bij inkomende mail mail.ziggo.nl invullen
Bij uitgaande mail smtp.ziggo.nl
<OK>

Vrgr. AF

holpen
door holpen - Oct 11, 2009 om 12:32
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er aan de hand is lijkt me vrij duidelijk: je inloggegevens voor de mail van Ziggo werken niet meer.
Nou ben ik zelf geen Ziggo-klant, maar ik meende me te herinneren dat ooit vermeld is dat je de serveradressen in je mailprogramma moet aanpassen:
- pop.ziggo.nl en
- smtp.ziggo.nl

Welk mailprogramma gebruik je?

quasimoda
door quasimoda - Oct 11, 2009 om 12:42
25 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zouden mijn ziggo instellingen zo ineens niet meer werken dan? Ik gebruik al jaren outlook.

akkefiet
door akkefiet - Oct 11, 2009 om 12:45
1075 Antwoorden / 10 Vragen

O ja, waarschijnlijk moet bij "algemeen" het e-mail adres nog veranderd worden naar mijnemail@ziggo.nl

Waarom?
Home is Ziggo geworden.
Dus moet outlook opnieuw ingesteld

holpen
door holpen - Oct 11, 2009 om 12:45
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Je gebruikt nog steeds de serveradressen van @Home. Voor zover mij bekend moet je die omzetten naar die van de opvolger Ziggo.
Dus volg de uitleg die hierboven al door een collega is neergezet en wijzig je serveradressen. 10 tegen 1 dat het dan weer gewoon werkt.

birdies
door birdies - Oct 11, 2009 om 12:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen
quasimoda
door quasimoda - Oct 11, 2009 om 12:52
25 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb alles gedaan wat jij zegt, maar niks hoor. Home is al maandenlang ziggo en waarom vraagt de sever nu ineens om allerlei dingen te veranderen? Vrijdagavond deed alles het nog en nu niet meer.

akkefiet
door akkefiet - Oct 11, 2009 om 13:06
1075 Antwoorden / 10 Vragen

synchroon zwemmen......;-)

Maar bij inkomende mail moet inderdaad pop.ziggo.nl staan.
(dus niet mail.ziggo.nl)
en uh... mijnemail@ziggo.nl ->  i.p.v. mijnemail je gebruikersnaam invullen.

quasimoda
door quasimoda - Oct 11, 2009 om 13:55
25 Antwoorden / 12 Vragen

@akkefiet,

Het lijkt mij niet juist dat ik mijn hele e-mailadres moet veranderen van home naar ziggo. Dat slaat echt nergens op. Mijn e-mailadres is gewoon home en geen ziggo.

Al het andere heb aangepast, precies zoals me werd geadviseerd, maar nog steeds niks.

quasimoda
door quasimoda - Oct 11, 2009 om 14:22
25 Antwoorden / 12 Vragen

En zal ik nog wat geks vertellen? Ik heb mijn instellingen weer staan zoals ze waren, d.w.z.

type account: pop3
server voor inkomende e-mail: pop.home.nl
Server voor uitgaande e-mail:  smtp.home.nl

gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk gewoon ingevuld.

Vervolgens kan ik wel mail versturen (die ook aankomt) maar niet ontvangen op mijn home account.

Kan ik dan concluderen dat wanneer mijn pop instellingen niet goed zouden zijn, ik dan ook geen mail zou kunnen versturen?

edwardus
door edwardus - Oct 11, 2009 om 14:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee want pop en smtp zijn twee verschillende diensten.
Als er een storing is dan zit er niks anders op dan geduld hebben tot het weer verholpen is.

quasimoda
door quasimoda - Oct 11, 2009 om 14:51
25 Antwoorden / 12 Vragen

@edwardus,

Ok, maar klopt het dan dat mijn instellingen wel gewoon goed zijn en dat ik dus gewoon behalve afwachten verder niks kan doen?

holpen
door holpen - Oct 11, 2009 om 15:29
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er inderdaad op dat er een algemene storing is. In dat geval is het dus inderdaad gewoon afwachten tot het opgelost is.

gsm
door gsm - Oct 11, 2009 om 17:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je hoeft waarschijnlijk niets te doen, behalve afwachten tot Ziggo de zaken weer op orde heeft.

Met pop.ziggo.nl en pop.home.nl kom je op dezelfde server uit.
Je kunt dus een van beide gebruiken.

Ziggo gebruikers hebben indertijd bericht ontvangen om de accountnaam gelijk te maken aan het basis e-mailadres.
dus zoiets als <e-mailnaam>@home.nl
Daarmee kon dan onderscheid gemaakt worden tussen gebruikersnamen die anders, na de samenvoegingen van de providers, dubbel zouden kunnen bestaan.

De server mail.ziggo.nl bestaat volgens mij niet of accepteert in elk geval geen ping test.

tappie
door tappie - Oct 12, 2009 om 06:34
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik was wanadoo en ben ook ziggo geworden en moest binnen een bepaalde tijd @wanadoo veranderen naar @ziggo ,er zou voor een maand of drie nog post gestuurd worden en ontvangen (via wanadoo)maar daarna echt niet meer, mensen die nog mail naar mijn wanadoo sturen krijg ik als foutmelding in de mailbox,dus bij mijn weten moet jij het ook veranderen,groet

tappie
door tappie - Oct 12, 2009 om 06:37
289 Antwoorden / 82 Vragen

eerst verder kijken dan je neus lang is Tappie........hihi

van de ziggosite

Groepsstoring

sinds zondag 11 oktober 10.29 uur

Op dit moment is er een email storing. Uw emailprogamma of de webmail zal aangeven dat uw wachtwoord niet goed is. Wij zijn bekend met dit probleem en wij raden u aan om uw email instellingen en wachtwoorden niet te wijzigen. Onze excuses voor het ongemak