boppe1943
door boppe1943 Aug 29, 2009 om 13:31
Computers & telefonie

Gedownloade Ccleaner werkt niet.

Omdat ik op deze site dikwijls het advies heb gelezen om regelmatig de pc op te schonen d.m.v. Ccleaner, heb ik dit programma'tje zojuist gedownload via "www.ccleaner.com/download/builds". Ik heb voor de geadviseerde "slim" optie gekozen. Ondanks de waarschuwing hiervoor, heb ik het toch gedownload en Ccleaner meteen alles laten opschonen waar een vinkje voor stond. Vervolgens heb ik gecontroleerd of m'n pc nu sneller opstart (want daar mankeerde het nogal aan). Het tegendeel leek eerder het geval te zijn en bij controle bleken de cookies en geschiedenis, die ook voorzien waren van een vinkje, er nog steeds op te staan. Wat moet ik doen?

Mvg

5814 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2009 om 13:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Boppe, misschien is het een idee om het programma te uninstallen en te verwijderen en via Start - zoeken alles ervan te verwijderen. Vervolgens het programma opnieuw downloaden via de gratissoftwaresite (zie hieronder).

Ook kan het zijn dat uw pc langzaam is doordat te veel programma's mee opstarten. Of vanwege virussen. Ik zou voor de zekerheid uw virusscanner eens goed laten scannen en ook met Mbam scannen (Malwarebytes), zie hieronder. Het op virussen scannen zou ik doen na het verwijderen van de ccleaner.

vr.gr.

monkey
door monkey - Aug 29, 2009 om 14:09
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hi,

mogelijk heeft de gebruiker waaronder je bent ingelogd onvoldoende rechten. Je moet nl als Administrator zijn ingelogd om de volledige functionaliteit te kunnen gebruiken. Heb je meerdere gebruikers aangemaakt? Probeer het dan eens via een andere. Werkt dit niet, laat het dan alsnog even weten.

Monkey

boy
door boy - Aug 29, 2009 om 14:30
92 Antwoorden / 44 Vragen

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Ik zou hier gewoon de uitgebreide versie downloaden ( nadat je de andere hebt verwijdert) Gebruik deze altijd nooit geen problemen gehad. Mogelijk heb je nu een üitgeklede"versie.

 Alleen bij instaleren even enkele opties uitchakelen die aangevinkt staan, zoals bv toolbar mee installeren e.d.

Boy

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2009 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Boppe,

Ccleaner is een prima programma. Werkt bij mij al jan zonder problemen en schoont alles prima op. Hierbij een downloadlink. Zou ook eens met malware.... scannen. Ook daarvoor de link. Wel na het downloden eerst updaten en dan een volledige scan laten uitvoeren. Als je computer traag is kun je ook even de (30 dagen) gratis diskeeper proberen. Die defragmenteert je harde schijf prima. Ook daarvoor de link.

Ccleaner download

Malwarebytesdownload

Diskeeper 30 dagen proberen

Suc6.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 29, 2009 om 16:17
1129 Antwoorden / 98 Vragen

aurora1, monkey en boy hartelijk bedankt voor de reakties.

aurora1: ik heb uw eerste advies opgevolgd. De Ccleaner werkte bij deze 2e poging wel, maar de hoeveelheid verwijderde bytes stelde weinig voor. De PC lijkt haast nog wel langzamer. Vervolgens heb ik de beide andere programma's ook gedownload. Malware geeft aan dat er geen kwaadaardige bestanden zijn gedetecteerd. Antispyware heb ik nog niet laten speuren. Is het zo dat ik in het Diagnostisch Hulpprogramma alle onderwerpen, zoals Geluid, Opslag, Beeld enz. moet aanklikken? (Digibeet!).

U suggereert ook dat er mogelijk teveel programma's mee opstarten. Hoe kom ik daar achter? Behalve mailen en surfen doe ik verder vrijwel niets met mijn pc. En een enkele keer tekst verwerken.

Mvg

boppe1943
door boppe1943 - Aug 29, 2009 om 16:25
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dag edrick3, mijn reaktie hierboven en de uwe hebben elkaar blijkbaar gekruist. Diskeeper lijkt me ook een goede optie. Er wordt echter om emailgegevens en wachtwoord gevraagd. Ik ben daar altijd een beetje huiverig van, of kan ik dit veilig doen?

Mvg

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2009 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Boppe,

Dat kijk ik even na. Was bij mij niet het geval! Wacht maar even met downloaden van diskeeper. Je hoort nog van me. Heeft niet echt haast.

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2009 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Daar zijn we weer. Blijkbaar een andere site aangegeven. Tja, er zijn vele sites waar je dit soort programma's kunt downloaden. Denk dat je beter via deze kunt werken:

Diskeeper lite

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2009 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@boppe, gelukkig  geen spyware gevonden dus en kennelijk is uw pc ook redelijk schoon, gezien de cc nauwelijks nog iets heeft verwijderd. Overigens zou ik niet de registercleaner van de cccleaner gebruiken. Vaak gaat het goed, soms niet.

De super antispyware had u niet hoeven te downloaden en installeren. Mbam was en is nmm voldoende (en vermoedelijk beter). Ik gaf die link mede omdat hij veilig is en omdat de gratissoftwaresite wat informatie over programma's geeft. Een misverstandje. Dus de super antispyware via de softwarelijst deinstalleren en verwijderen en de restanten ervan via start - zoeken nog verwijderen mochten die er zijn.

W.b. het uitzetten van te veel mee opstartende en dus meelopende programma's kan ik u niet helpen, omdat u Vista heeft. Daar kunnen anderen u beter mee helpen. U zou daarvoor nog op de site schoonepc.nl kunnen kijken bij vista. Daaarop wordt veel stapsgewijs  uitgelegd.

Wat ook nog wel wil helpen om opstarten te versnellen is dat u automatische updates van programma's uitzet en zelf handmatig update. Uw virusprogramma zeker dagelijks, mbam een paar keer per week en in ieder geval voor het scannen ermee. Het kan ook zijn dat uw virusprogramma met het opstarten direct een scan doet en dat het opstarten daarom langzamer gaat. Dat kunt u uitschakelen en het scannen handmatig doen op een tijdstip dat uitkomt.

U kunt nog defragmenteren. Dat kan via Windows, maar handiger ervoor is het gratis programma Smart DeFrag van Iobit. Ook van die site downloaden. Het progje werkt vrij snel en eenvoudig en je kunt de pc ermee optimaliseren.

Als u de RealPlayer en QuicktimePlayer op uw pc heeft staan, staan die misschien ook op automatisch updaten en opstarten e.d. Ik zou dan de instellingen bekijken en dat uitzetten alsmede het mee opstarten ervan.

Ik hoop dat u een stapje verder komt met het bovenstaande.

vr.gr.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 30, 2009 om 09:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dag edrick3 en aurora1, ik wacht even met nieuwe downloads, want na die van gisteren gaat het surfen ineens zeer moeizaam. Ik heb alles weer verwijderd, behalve het malware programma'tje. Maar als ik bij het surfen een (hyper)link aanklik wordt de pagina steeds korter, zodat ik veel moet scrollen, waarna de pagina tenslotte verdwijnt. Mocht u daar nog raad op weten graag. Later vandaag zal ik een nieuwe topic starten.

Mvg

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2009 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@boppe, misschien heeft u per ongeluk iets veranderd aan iinstellingen of heeft u iets binnengehaald. Ik zou voor de zekerheid nog eens met mbam scannen na eerst updaten, en eventueel ook met uw virusprogramma, misschien helpt dat.

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2009 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u misschien hier iets aan, lijkt een soortgelijk probleem: