at
door ati_1 Jun 28, 2011 om 11:03
Computers & telefonie

Geen binnenkomende gesprekken N95

Goedendag,

Ik heb een bizar probleem met mijn telefoon een Nokia N95, ongeveer drie jaar oud. Deed het prima, tot 2 dagen geleden, Ik kan wel bellen, sms versturen en ontvangen, maar binnenkomende gesprekken gaan gelijk naar mijn voicemail. Terwijl dit niet is ingesteld. De telefoon gaat niet eens over, de beller hoort alleen de voicemail, en ik heb niet door dat ik gebeld ben...:-( Het ligt waarschijnlijk wel aan de telefoon en niet de provider (BEN), omdat de simkaart in het een andere telefoon dit euvel niet vertoond. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

2172 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2011 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ati,

Probeer het volgende eens:
Toets op je telefoon ##002# [zend] in. Hiermee worden alle doorschakelingen die actief zijn geannuleerd.

Suc6

at
door ati_1 - Jun 28, 2011 om 18:44
17 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt voor de reactie, maar als ik deze code invoer, krijg ik 'verzoek niet voltooid'..?

tdehond
door tdehond - Jun 28, 2011 om 18:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u al geprobeerd het toestel te resetten?

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2011 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

Dan is er toch iets anders aan de hand.
Probeer het eens via www.ben.nl/ikben
Lees hier.

Suc6

at
door ati_1 - Jun 28, 2011 om 21:59
17 Antwoorden / 7 Vragen

@Edrick3 heb voicemail uitgezet via 'ikben'

@tdehond heb ook een (soft) reset gedaan

De beller krijgt nu, 'nummer dat u belt, is nu niet bereikbaar''. Oftewel de beller krijgt geen voicemail, ik lijk wel onbereikbaar?...:-(

Iemand nog ideeen?

Ati

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2011 om 11:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

Dan zou ik contact opnemen met Ben.
Blijkbaar is er wat met je nummer niet in orde.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2011 om 11:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

.....Het ligt waarschijnlijk wel aan de telefoon en niet de provider (BEN), omdat de simkaart in het een andere telefoon dit euvel niet vertoond. .....

Het vorige antwoord is dus wellicht overbodig als je met een ander toestel en je simkaart wél bereikbaar bent.

Dan lijkt het er op dat je toestel stuk is.

at
door ati_1 - Jun 29, 2011 om 11:48
17 Antwoorden / 7 Vragen

@edrick3 ik heb ook Ben vandaag gebeld, die adviseerden met het netwerk zoeken, handmatig te doen ipv automatisch, ik ga dat nog even proberen

Wat betreft de tweede reactie, dat was ook mijn idee dat het toestel misschien stuk was, maar toen ik een simkaart erin deed van een andere provider (Telfort), deed ie het prima.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2011 om 11:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

Ben benieuwd.
In ieder geval heb je nu een aantal zaken gecontroleerd waar het dus NIET aan ligt.

tdehond
door tdehond - Jun 29, 2011 om 11:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ben.nl ...
Hier lees je vele gebruikers ervaringen met www.ben.nl. ... heel slecht,informatie over de instellingen van uitgaande email (SMTP server) is niet te vinden,de ...... Zit een wacht woord blokkade op de telefoon voor inkomende gesprekken. ...
telecomervaring.nl/ervaringen-met-ben/ - In cache - Vergelijkbaar

Bron:

http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCMQFjAB&url=http%3A%2F%2Ftelecomervaring.nl%2Fervaringen-met-ben%2F&ei=o_UKTqu4GpDtOcW08Y4B&usg=AFQjCNExQGv4uhIHq3aVZ-P_RbAiUWnC1Q

Dus: zou er op uw telefoon ook een wachtwoordblokkade zitten voor inkomende gesprekken?

at
door ati_1 - Jun 29, 2011 om 22:03
17 Antwoorden / 7 Vragen

hallo,
ik heb inmiddels de suggestie van Ben op gevolgd, de telefoon op 'handmatig' netwerk zoeken gezet, en dit lijky voor nu te werken! Ik ben weer bereikbaar :-) Mocht het probleem zich weer voordoen, zal ik dit terugemelden.
@edrick3 en @tedhond dank voor de reacties!

grt,
Ati

edrick3
door edrick3 - Jun 30, 2011 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

Mooi dat er (voorlopig?) toch een oplossing is gevonden.

Vergeet je niet om (eventueel) je voicemail weer te activeren?

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

at
door ati_1 - Jul 1, 2011 om 01:35
17 Antwoorden / 7 Vragen

hallo,
de oplossing (handmatig netwerk instelling) heeft nog geen 24 uur volgehouden, ik was weer niet bereikbaar....:-(
Ik heb nu met het hele voorgaande verhaal de Ben klantenservice gebeld. Wel even 10 minuten geduld hebben (!).

Zij kwamen met de volgende oplossing, het invoeren van 4 codes (gevolgd door de send button:

2. *21#
3. #330*0000#
4. #330*1234#

Het bovenstaande zou de sim-kaart resetten. Volgens mij werk dit nu wel, alles gaat al een tijd lang goed, ik kijk het nog even 24 uur aan.

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2011 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ati,

Bedankt voor de update.
En nu maar hopen dat het blijft werken.