Geen garantie Iphone X bij Mediamarkt
Ik heb 6 juni een Iphone X gekocht bij MediaMarkt. meteen bij begin al problemen met telefoneren. Eerst dacht ik dat het aan mijn simkaart lag maar hetzelfde probleem deed zich ook voor bij simkaarten vam ander providers. Dus na zes weken het toestel ter raparatie aangeboden bij MediaMarkt Drachten. Na vijf weken werd mij doodleuk verteld dat het defect niet onder de garantie valt omdat het defect door vochtschade zou zijn veroorzaakt. Hoe dit kan is mij een raadsel, de Iphone X is toch waterdicht? Ik heb het toestel niet blootgesteld aan vocht. Dus om een lang verhaal kort te maken, kan mijn telefoon wel vervangen worden voor een refurbished toestel als ik even 670 euro betaal. Mijn telefoon was slechts zes weken oud en ik ga dus niet akkoord met tweedehands. Na enig googelen lees ik op diverse forums dat zo goed als elke garantieclaim bij mediamarkt afgewezen wordt door vochtschade. Dus bij mediamarkt heb je garantie tot de voordeur.
Topantwoord
Waterdicht heeft niets te maken dat er wel of geen vocht in kan komen. Leg je telefoon in de badkamer en ga lekker heet douchen, dan komt er gewoon vocht in. Zet een lekker kopje thee en ga bellen terwijl je in de stoom staat, komt er gewoon vocht binnen. Ga er mee zwemmen, en chloor en/of zout tasten de pakkingen aan. Laat je de telefoon tijdens het afwassen in het sop vallen, idem.
In elke telefoon zit een vochtpapiertje. Deze verkleurd als er vocht binnenin gekomen is.
Zie ook: https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/iphone-x-waterdicht/
En ja, op vochtschade zit geen garantie, dit is immers geen productfout.
Even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn toestel niet blootgesteld aan enige vorm van vocht anders dan het normale gebruik. Dus gewoon in de broekzak of gewoon bellen. De IPhone X is vochtbestendig en moet daar dus gewoon tegen kunnen.
Normaal gebruik? Een telefoon in een broekzak op een hete zomerdag geeft zweet, dus vocht. Of even buiten terwijl het regent geeft ook vocht. Overal zit vocht wat van invloed kan zijn.
Topantwoord
Hallo Michelk1968 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/refurbished-iphones-zijn-een-flinke-gok
Topantwoord
Tja, dat is dus weer eens de MediaMarkt 'Ik ben toich niet gek' alleen maken ze weer eens kenbaar de consumentenwetgeving niet te kenne of weer eens te negeren. Daarbij komt ook nog dat 'vochtschade' een al veel bedachte smoes is maar dat geeft u ook zelf al aan.
Ik verwijs u nu naar een aantal wetteksten uit het BW die van uiterst belang zijn. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, schakel die dan in of zoek contact met een advocaat voor een eerste advies. Kies er dan wel een waar dat eerste advies gratis is. De schade voor u is er m.i. groot genoeg voor.
Topantwoord
De bekende smoes, denk dat het toestel niet eens open is geweest of bij onze alom bekende vochtspecialist (Dynafix) is geweest. Het toestel moet dan zo'n half uur onder water gelegen hebben.
Ook het personeel kent hun term "ik ben toch niet gek" zeker voor wat garantie betreft.
Dus bij mediamarkt heb je garantie tot de voordeur.
Nee hoor, de garantie stopt daar direct na betaling aan de kassa. En die staat vaak wel een stuk van de voordeur af.
Mijn advies, zorg dat u het toestel terug krijg, let wel dat het uw eigen toestel is, een laat er een echte vakman naar kijken.
Blijkt het een smoes te zijn of is de vochtschade moedwillig aangebracht onderneem dan juridische stappen.
De iPhone 7 (Plus), 8 (Plus) en X kun je maximaal 30 minuten onderdompelen tot een diepte van 1 meter. Hierdoor is deze bestendig tegen water, maar niet waterdicht.
bron;
Inderdaad is dit een goedse tip. Er zijn redelijk veel telefoonwinkels waar men snel een en ander kan nagaan.
Zie dat dan als een advies van een andere expert en leg dat dan schriuftelijk aangetekend voor bij Mediamarkt met daarbij ook een verwijzing naar de wetgeving.
Mediamarkt is onderdeel van het Metro concern waar Makro ook deel van uit maakt. (En Saturn)
- Media-Saturn Holding (eigenaar van elektronicadetailhandels Media Markt en Saturn). Beide ketens tellen in totaal zo'n 1000 winkels in 15 landen en zijn in veel landen marktleider op het gebied van consumentenelektronica. De totale jaaromzet is zo'n 22 miljard euro en hier zijn circa 65.000 medewerkers.
Personeel is ook niet gek........................maar getikt
- Media-Saturn Holding (eigenaar van elektronicadetailhandels Media Markt en Saturn). Beide ketens tellen in totaal zo'n 1000 winkels in 15 landen en zijn in veel landen marktleider op het gebied van consumentenelektronica. De totale jaaromzet is zo'n 22 miljard euro en hier zijn circa 65.000 medewerkers.
En wat heeft de Ts hier aan?
t Ja , wie koopt er nou ook bij die lui van de Mediamarkt. Relatief lage prijzen, maar , inderdaad, voor service moet je er NIET wezen!
Tja, dit soort reacties zit ik niet op te wachten. Mosterd na de maaltijd zal ik maar zeggen.
Mediamarkt heeft hier niets mee te maken, zij bewijzen niet dat er interne vochtschade is.
Maar wat is nu je vraag? ;-)
Helaas zijn er meerdere klachten over garantie en vocht.
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Ter info: https://www.klachtenkompas.nl/klachten/intake/je-klacht
@michelk1968 ,
Heeft u geen rechtsbijstandverzekering , neem dan eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
De Mediamarkt is zeg maar degene die u het slechte nieuws mag gaan vertellen want het reparatiecentrum van Apple bepaald het garantiebeleid. Als er maar iets te vinden is wat een afwijzing van de garantie tot gevolg heeft dan wordt geen reparatie voorstel gedaan maar standaard een refurbished toestel aangeboden voor de prijs van 670 euro. Uw relaas komt me zeer bekend voor want het is bij e.e.a. techprogramma of anderszins in het nieuws geweest onder meen ik de noemer 'Apple verdient twee keer aan de IphoneX, de dure aanschaf en de verkoop van refurbished Iphones omdat Apple weigert de toestellen te repareren'. Ik vrees dat de Mediamarkt weinig voor u kan betekenen want Apple staat er om bekend zo flexibel als een spoorbiels te zijn. De mediamarkt zal vast niet de enige winkel zijn die tegen dit probleem aanloopt maar omdat de Mediamarkt vrijwel de grootste winkelketen is zullen de klachten ook veel meer geventileerd worden. Apple voor de rechter dagen vanwege onterechte afwijzingen van garantie kan alleen slagen als dat collectief kan gebeuren want de gebruikte vochtstrips zullen aan een nader onderzoek onderworpen dienen te worden en als uit dat onderzoek blijkt dat de vochtstrips niet deugen mogen die vochtstrips niet meer voor de afwijzing van de garantie gebruikt worden.
En daar zit je dan met je telefoon van ruim 1.000 euro... is door Mediamarkt bewezen dat de vermeende vochtschade door jou is veroorzaakt?
Als je iets koopt, dan heb je recht op een goed product.
Gaat het product binnen 6 maanden na aankoop kapot, dan gaat de wet ervan uit dat het al niet in orde was toen je het kocht. Je hebt dan recht op gratis reparatie of vervanging, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het product verkeerd hebt gebruikt.
bron
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen
C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.
C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze
...
Lees meer
Houtworm in TV meubel
Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing - ... Lees meer
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast
Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer