vl
door vlalo Nov 18, 2021 om 18:36
Computers & telefonie

Geen mails meer kunnen ontvangen op gmail

Ik kan sinds 12 november geen e-mails meer ontvangen op mijn Gmail account maar ik kan wel verzenden Ik krijg het gewoon niet opgelost Ik ben niet zo handig hiermee Ik vraag me af hebben meer mensen op dit moment er last van ?? het probleem heb ik ook als ik gewoon via de computer inlogt de webbrowser

8937 7 Rapporteer

Topantwoord

Ag
door Agamemnon - Nov 18, 2021 om 18:42
82 Antwoorden / 7 Vragen

Je hebt zeker tweestaps verificatie ingesteld? Je mailprogramma kan natuurlijk geen telefoon sms-jes ontvangen. Daarom moet je een speciaal email wachtwoord laten aanmaken door google. Iets van 4x4 letters. Dat wachtwoord voortaan gebruiken in je email-programma.
Tenminste dat was mijn eerste reactie. Ik snap echter niet dat het niet de browser werkt. Dus dat zal het dan wel niet zijn....
Is je Google-opslag (15GB) soms 100% vol. Dat zou het wel verklaren....

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 18, 2021 om 21:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ken dit fenomeen niet, ik benut g-mail al vanaf ongeveer het eerste begin en benut het ook op de telefoon. Van in een reactie hiervoor genoemde tweetraps verificatie heb ik nog nooit iets gehoord maar dat wil beslist niet xzeggen dat dan bij u niet zhet geval zou zijn. Hoe dan ook ontvang ik g-mail ook op mijn gsm en heb daar niets anders voor behoeven te doen dat die app installeren en mijn eigen wachtwoord te benutten zonder dat google eerst een andere aanmaakt. Zo dat wel de oplossing zou zijn, dan meteen veranderen in een eigen wachtwoord waarmee u dan op al uw apparaten waarmmee u gmail kunt ontvangen in te loggen.

Als de verwijzingen geen oplossing bieden kan d oplossing ook nog zijn: g-mail verwwijderen en opnieuw installeren.

Wat wel kan zoals @AGAMEMNON  aaNGEEFT uw mailbox vol zijn! Dan is het simpelweg een kwestie van ruimte maken. Raar maar waar, na het kopieren van de naam van de eerste beantwoorden lukt het mij niet meer om dit in kleine letters te plaatsen (tip voor de redactie?)

Ag
door Agamemnon Nov 18, 2021 om 21:48
82 Antwoorden / 7 Vragen

Ja dat is onlangs in het nieuws geweest. Gebruikers waarvan ooit het telefoonnummer als Hersteloptie bij vergeten wachtwoord is ingesteld, en dus bij Google bekend is, worden sinds ongeveer 1 week geleden langzaamaan, d.w.z. X gebruikers per dag, omgezet naar tweestapsverificatie. Dan moet je (eenmalig) op elk apparaat middels een SMS-code, bevestigen dat je de echte gebruiker bent. Als dat gedaan is, werkt mogelijk je mail programma niet meer met het originele wachtwoord. En ook (oudere) IP camera's bijvoorbeeld. Dan is er een optie om voor dergelijke programma's of apparaten een speciaal wachtwoord, zonder SMS, in te stellen. De help, optie en informatie daarvan zie je alleen als de tweestapsverificatie is ingesteld. Is die niet ingesteld, dan zie je dat menu ook niet... Je kunt evt. ook weer de tweestaps-verificatie uit zetten.

vl
door vlalo Nov 18, 2021 om 22:32
Antwoorden / 1 Vragen

maar het gekke is alls ik naar me eigen een mail stuur dan krijg ik hem wel  maar van een ander niet via de pc zonder app ook

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2021 om 18:55
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien verschaft deze link de oplossing:

https://support.google.com/mail/answer/7239777?hl=nl

vl
door vlalo Nov 18, 2021 om 21:23
Antwoorden / 1 Vragen

ik kom er niet uit  ik ben er  niet handig mee

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 18, 2021 om 21:53
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 19, 2021 om 11:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je kunt  online  Gmail lezen  sturen en ontvangen..

maar ook via mail programma als Thunderbird  dat zelf alles ophaalde zodra deze online ging.

Als je een Repair Cafe in de buurt hebt,  met Laptop daar naartoe gaan...

via mobiele telefoon kan ook maar  ik vind dat  zoeken naar knoppen en lastiger en te klein.

Ag
door Agamemnon Nov 19, 2021 om 12:07
82 Antwoorden / 7 Vragen

TS beweert dat het probleem ook in de webbrowser (dus online) speelt. En dat is zo vreemd.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 19, 2021 om 16:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Daarom is even bij Repair Cafe plaatselijk langs gaan want die zien of er een instelling fout is gezet of aangepast per ongeluk.

rt
door rtmp - Nov 19, 2021 om 12:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een blokkade van je provider ? Sinds kort kan ik vai Windows Live emailprogramma niet meer versturen, wel ontvangen. Bij mijn kabelaar zit een of andere blokkade.

Ag
door Agamemnon Nov 19, 2021 om 15:38
82 Antwoorden / 7 Vragen

Gmail vereist bij Live Mail (verouderd programma) dat in je Google account de Instelling Toegang door minder beveiligde apps wordt AAN gezet.

gerbera
door gerbera - Nov 19, 2021 om 22:40
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Binnen Gmail het account verwijderen en opnieuw aanmaken waarbij u mogelijk een nieuw wachtwoord moet instellen. Dit probleem had ik onlangs ook en dat op deze wijze opgelost.

gerbera
door gerbera - Nov 20, 2021 om 21:55
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Staat er boven een balk waarin staat dat de gegevens van uw account verouderd zijn, klik dan op herstellen.