ba
door bartbo Sep 15, 2021 om 18:20
Computers & telefonie

Geen ondersteuning meer?

Hallo, ik heb het volgende. WhatsApp biedt vanaf 1 november 2021 geen ondersteuning meer voor een aantal oudere Android-telefoons. Mijn telefoon is een SAMSUNG Galaxy J3 6. Behoort de mijne ook tot die toestellen die geen ondersteuning meer krijgen, bij voorbaat hartelijk dank.

4679 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 15, 2021 om 23:02
3786 Antwoorden / 0 Vragen

U moet de vraag stellen op welke android versie uw telefoon draait. Dat is bepalend of Whatsapp het blijft doen of niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 16, 2021 om 00:12
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Bartbo,

Uw Samsung Galaxy J3 6 heeft het besturingssysteem "Android 5.1" en dat is genoeg.

Klik op de volgende link voor de specificaties van uw toestel :

https://www.androidplanet.nl/samsung/galaxy-j3-2016/specs/

ba
door bartbo Sep 16, 2021 om 16:32
37 Antwoorden / 36 Vragen

GEBOREN AMSTERDAMMER.
HARTELIJK DANK, U GAF MIJ HET ANTWOORD WAT IK WILDE WETEN. gr..

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 17:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dan al die andere vele en duidelijke verwijzingen niet gelezen?

rj
door rjw Sep 16, 2021 om 19:26
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Let wel op dat de kans groot is dat de ondersteuning volgend jaar stopt. Uiteindelijk ontkom je er niet aan om een telefoon met een veiliger OS aan te schaffen.

mo
door mof - Sep 17, 2021 om 11:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat merkt u vanzelf. Dit doen alle fabrikanten. Ik werk met een ipad mini die niet meer wordt ondersteund. Zo wordt je gedwongen een nieuw toestel te kopen .....

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 09:21
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Daar gaat het hier niet om. Whatsapp verdient niets aan het feit dat klant een nieuw device moeten kopen. Die stoppen met ondersteuning van oude apparaten omdat er geen updates meer komen voor die apparaten waardoor het gebruik onveiliger wordt.

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2021 om 11:42
7366 Antwoorden / 14 Vragen

U gaat er vanuit dat u de versie 5.1 heeft, maar ff op uw telefoon kijken bij instellingen verteld u precies welke versie u heeft. Het is maar net of u alle updates heeft uitgevoerd. De versie 5.1 dateerd uit 2014 terwijl in 2020 de versie 10 is gekomen.

lees hier  hoe dit  werkt

pe
door pebk Sep 17, 2021 om 11:49
581 Antwoorden / 0 Vragen

Android 5.1 is wel oud, maar niet zo oud. Het is uit 2014

gerbera
door gerbera Sep 17, 2021 om 11:52
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry dat krijg je met "dikke" vingers, inmiddels aangepast. Bedankt voor de tip.

pe
door pebk - Sep 17, 2021 om 12:05
581 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve dat WhatsApp nog wel zal werken is het de vraag of u dat zou moeten willen.
1) WhatsApp is, ondanks dat het het meest gebruikt wordt, niet de beste keuze qua privacy
2) Het is uberhaupt niet aan te raden een toestel dat nu nog op Android 5.1.1 (april 2015) draait te gebruiken.

Helaas zijn fabrikanten vooral geinteresseerd in het verkopen van nieuwe modellen. De EU werkt er aan, maar het gaat langzaam.

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 09:24
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als die nieuwe regels er komen worden apparaten direct een stuk duurder. Fabrikanten moeten dan immers in nieuwe producten betere hardware doen om langer te kunnen supporter. Of veel extra kosten maken om meerdere softwaretracks te onderhouden. Beiden kosten geld en het zou zo maar kunnen dat de huidige situatie voor de consument voordeliger is. Veel smartphone zijn door het gebruik na 3 a 4 jaar immers toch al versleten.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 17, 2021 om 15:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het is mogelijk om een nog oudere 2009 telefoon van  Android  4.1 naar  7.0 om te zetten!

Je moet wel iets handig er mee zijn maar dan kun je weer  enkele jaren vooruit.

Wel zal bij  Youtube of  bewegende beelden deze eerder vast lopen.

Dat word dan  knop uit en herstart en werkte weer.

Indien dit een 5.1 is moet de  7.0 of 8.0 er meestal ook nog op kunnen,  de 6.0 zou ik overslaan, prima versie maar hoe lang nog?

rj
door rjw Sep 19, 2021 om 09:25
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt er dus niets aan als je zo'n oud device gaat upgraden naar een softwareversie die te zwaar is. Geef je zelf al aan.