la
door ladydiana Jul 17, 2009 om 13:48
Computers & telefonie

Geen verschil in kosten alice comfort en alice easy

voor alice comfort (internet en bellen) betaal je 29.90 euro per maand. voor alice easy (alleen internet) betaal je 19.90 per maand. zo word het op de site gezegd. addertje onder het gras is dat je uiteindelijk voor alleen internet precies hetzelfde gaat betalen omdat er 9.90 euro per maand voor de telefoonlijn word gerekend???

klopt dit wel???

372 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dus dan zou je beter comfort kunnen nemen, omdat dan de BELKOSTEN er bij inbegrepen zijn. Overigens denk ik dat ze (per ongeluk?) die 9,90 bij 'comfort' vergeten zijn. Dit zou je even kunnen navragen.

Met vr.gr. edrick3

la
door ladydiana - Jul 17, 2009 om 14:24
4 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb het nagevraagd. ze zeggen dat ik die 9.9 niet bi j comfort hoef te betalen omdat dat al in de prijs inbegrepen zit. ???

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan zou dat dus betekenen dat je bij comfort GRATIS kunt bellen. Keus lijkt me dan niet moeilijk.

Sc6

la
door ladydiana - Jul 17, 2009 om 15:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

nou ik kies ervoor om bij alice weg te gaan. sinds april dit jaar heb ik me aangesloten bij alice (comfort) maar heb nooit telefonie gehad!!! dacht dan maar goedkoper abonnement en dan neem ik wel alleen internet. niet dus, want je betaald hetzelfde. wel apart... bedankt voor je reactie.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2009 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lijkt me toch dat er dan ergens iets fout gaat/ gegaan is. Zou m'n abonnementgegevens er eens bij pakken en contact met Alice opnemen en als je inderdaad een comfortpakket hebt vragen hoe het zit met de belkosten. Heb je de afgelopen maand(en) dan wel een aparte rekening gekregen voor het telefoneren/dwz de gesprekskosten? Weer van provider vranderen is ook een heel gedoe en het wordt er zeker niet goedkoper op! Sterkte.

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2009 om 22:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het klinkt inderdaad als een slechte deal, maar het zit eigenlijk zo:

Alice Comfort is €29,90 inclusief lijnhuur, dit is de keuze die past bij je telefoonnummer laten porteren naar Alice. Wil je dat nou net niet (omdat je bijv. leest over telefonie-problemen) dan kun je kiezen voor Alice Easy. Degene die dit laatste kiest heeft meestal nog een analoge KPN lijn voor de zekerheid van betrouwbaarder telefonie en hoeft dan niet nog eens €9,90 te betalen aan Alice voor de lijnhuur, want lijnhuur is dan geen sprake van.

Die €9,90 lijnhuur is alleen van toepassing als je geen actieve analoge telefoonlijn zou hebben en dan zou je wel gek zijn voor Alice Easy te kiezen. Immers, voor exact hetzelfde totaalbedrag kun je kiezen voor Alice Comfort, of Alice Easy + KPN telefonie.

Vandaar.

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2009 om 22:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Alice schrijft:

"Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge
telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet,
dan kan Alice deze leveren
voor het eennmalige bedrag van
€ 99,90. U betaalt de lijnhuur
dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand)."
(vetgedrukt is van mij, om te benadrukken dat alleen extra lijnhuur gerekend wordt als je geen analoge telefoonlijn hebt)

De startprijs voor een analoge lijn is daarmee wel omhoog gevlogen van €69 naar €99,90.