roodborstje
door roodborstje Sep 9, 2010 om 23:35
Computers & telefonie

Gehackt????

Al een aantal weken krijg ik mails met een link erin die in naam van mijn dochter geschreven zijn. Ook is het afkomstig van haar gmail adres.
Mijn dochter heeft echter deze mails niet verstuurd en zij krijgt die zelf ook.
De afzender kan ik dus niet blokkeren want ik denk dat ik dan geen mails meer kan ontvangen van mijn dochter die zij zelf welstuurt. Ik verwijder ze dus maar gewoon.
Is er sprake van gehackt zijn of iets anders?
Wat kan ik doen om hier voorgoed vanaf te komen?

13298 56 Rapporteer

pb
door pbarendse - Sep 9, 2010 om 23:46
406 Antwoorden / 1 Vragen

Dit heeft vermoedelijk niets met hacken te maken. Het is zeer eenvoudig een andere afzender in een mail te zetten, daar is geen enkele controle op. Het is een veelgebruikte methode om spam te versturen, omdat zoals u zelf al zegt het blokkeren op afzender niet mogelijk is.

Waarschijnlijk heeft uw dochter haar adres ergens achtergelaten, en is daardoor op een lijst van spammers terecht gekomen. Het is bijna onmogelijk daar af te komen. Het enige dat helpt is het installeren van een goed spamfilter, dat naar een aantal eigenschappen van een mailtje kijkt om te beoordelen of het mogelijk spam is.

pino123
door pino123 - Sep 10, 2010 om 08:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou om te beginnen het wachtwoord veranderen, kijken of dit doorgaat. Daarnaast is het van belang om goed te kijken of de afzender het emailadres van uw dochter is, anders wordt u inderdaad 'gespamd' uit naam van uw dochter. Is dit idd zo dan de aanwijzingen hierboven volgen.

gsm
door gsm - Sep 10, 2010 om 11:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De PC van je dochter is hoogst waarschijnlijk overgenomen door een Trojaans paard. Haar wachtwoord voor gmail moet inderdaad aangepast worden. Het virus kan ook nog op andere PC's gebruik maken van haar gmail-account en dat is alleen maar te verhelpen door het wachtwoord te veranderen in een moeilijk te raden combinatie van HOOFDLETTERS, letters en cijfers.
Belangrijker nog is om de PC eens goed te scannen met MBAM (installeren, updaten en daarna scannen) en bovendien ook scannen met Ad-Aware, voor downloaden van betrouwbare gratis software zie hier...
Een goede virusscanner, zoals Avast5 (het best kun je Aangepast installeren en de mail scanner uitvinken) of Antivir.

du
door dubbelzout - Sep 10, 2010 om 13:43
100 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke verhalen allemaal. Beveilig dit, beveilig zus, controleer hier, controleer daar. Niks van aan. Het gmail account van uw dochter wordt helemaal niet gebruikt. Ze plakken alleen haar e-mail gegevens in de verzonden mail. U zult in het gmail account ook geen verzonden berichten terugvinden met die inhoud. Het vervangen van het e-mail van de afzender is "spoofen" daar heb je dus het hele account niet voor nodig. Heer PBarendse heeft dus gelijk. De afzender heeft gewoon een sticker op zijn eigen mail adres geplakt, zodat het LIJKT dat het bij uw dochter vandaan komt.

ma
door manya - Sep 10, 2010 om 13:51
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg een mail van en vriendin waar in ze me schreef dat ze graag met me wilde praten en prive en of ik een link wilde openen daar zou haar verhaal in staan .Omdat ze net haar baby verloren had tijdens haar zwangerschap geloofde ik haar en opende de site.
Ze vroegen me mijn tel nummer ,dus niet gegeven en afgesloten.
Nu krijgt iedereen uit mijn adressen bestand steeds een mail van mij.Ik stuur ze niet .Ook krijg ik steeds mails en zelfs van mezelf omdat ik ook in mijn bestand sta.
Ik heb iedereen een mail gestuurd en gezegd dat ze de mails met mijn afz niet moeten openen .Toch blijven ze mails krijgen.Virus scan geeft aan dat alles oke is.
Zou het phissing kunnen zijn? en hoe kom ik hier van af?
Je bent dus niet de enige met dit probleem ,gr Manya

qp
door qpc - Sep 10, 2010 om 14:05
203 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kom ik in mijn dagelijkse werk als pc-verkoper/reparateur zeer vaak tegen.
Grote kans dat het alsvolgt is gegaan;
Uw dochter heeft een 'fake' mailtje ontvangen van een van haar (msn) vrienden.
In dat mailtje wordt zij opgeroepen om een bepaalde link te openen, omdat daar een (geheime) boodschap voor haar is achter gelaten door die vriend.
Zogauw die link is geopend, zit ze op een internet pagina waar haar MSN-gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd om die boodschap te kunnen lezen.
Indien je dan zo naief bent om je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen op die site, dan zal deze site (automatisch) proberen in te loggen met haar naam en wachtwoord, waardoor ze ook alle contactpersonenen in haar msn leren kennen.
Aan deze contactpersonen worden dan automatisch gegenereerde berichten/mails verstuurd, waarbij het lijkt als of deze van uw dochter afkomstig zijn.
Het is daarom ook zeer belangrijk dat zij METEEN haar msn wachtwoord wijzigd, waardoor haar account niet meer misbruikt kan worden door die site.
Het is nu in dit geval al te laat, maar toch geef ik het hier nogmaals een keer aan, NOOIT, NOOIT, NOOIT wachtwoorden en/of gebruikersnamen op een internetsite invullen!!!!!!!!!!

sr
door sreglov - Sep 10, 2010 om 14:09
21 Antwoorden / 6 Vragen

Hier hoeft geen sprake te zijn van hacken. Het is vrij eenvoudig om een computer programma te maken waarbij je een willekeurig (zelfs niet bestaand mail adres) gebruikt. Ik denk dat dit laatste aan de orde is. Waarom zoveel moeite doen om te hacken, terwijl dit simpeler is, en jij als verzender lekker onbekend blijft. Niettemin: wees zuinig op je wachtwoorden en verzin een beetje moeilijke wachtwoorden (wat hoofdletters en nrs er in etc.)

va
door vacantie - Sep 10, 2010 om 14:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn kleinzoon heeft hetzelfde probleem gehad maar dan via msn, hij heeft het opgelost door zijn wachtwoord te wijzigen. Om in de toekomst dit voor te zijn wijzigt hij nu regelmatig zijn wachtwoord.
vr groeten.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Sep 10, 2010 om 14:11
229 Antwoorden / 15 Vragen

Leuk Roodborstje,

Als iemand zijn adres op het internet rondgaat is het vrij makkelijk om met dat adres spam rond te sturen.
Veel e-mailers sturen mailtjes door met een waslijst aan e-mailadressen, die kan en mag ik verkopen aan wie dan ook.
Als daar spammers tussen zitten dan hebt u en alle anderen pech gehad.
Schaf een spam-filter aan en gebruik bij het doorsturen van e-mails aan meerdere personen altijd BCC: .

geer56
door geer56 - Sep 10, 2010 om 14:40
100 Antwoorden / 9 Vragen

Als u kijkt bij de eigenschappen van deze mails dan ziet u van welk ip adres ze gesuurt worden en kan u er zo iets aan doen bvb melden bij de opta.
Veder is het advies juist als dat account gehackt is dan moet u kunnen zien of er vanuit daar mail gezonden zijn.
Een andere oplossing is dat u een weekje of zo even geen mail binnen haalt via uw account maar dat doet via webmail daar kan u dan ook aangeven dat het spam is en ook zo komt u er vanaf

ma
door manya - Sep 10, 2010 om 14:51
15 Antwoorden / 0 Vragen

Het rare is dat ik mijn wachtwoord niet heb gegeven .
Ik maakte de link open en ze vroegen me naar mijn tel nummer .Die heb ik dus niet gegeven en alles afgesloten .In mijn adressen bestand staat ook de gemeente en elke dag krijg ik mails van de gemeente omdat ze die niet kunnen of willen ontvangen.
Maar ik zal wachtwoord veranderen ,misschien werkt dat .
Bedankt .
Manya

danath
door danath - Sep 10, 2010 om 15:03
88 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn provider kan ik extra mail adressen aanmaken.Dat heb ik dus gedaan en gebruik er een voor de mail die ik vertrouw, en een ander voor "vreemde"adressen.
Gebeuren daar rare dingen mee, dan verwijder ik hem gewoon en ben er van af en maak een nieuwe.! Niemand kan er dus nog wat mee, want het bestaat gewoon niet meer.
Mijn hoofdadres gebruik ik nooit, want daar kun je niks aan veranderen.
Alleen bij het inloggen op de site van mijn provider en webmail gebruik ik die.

ma
door manya - Sep 10, 2010 om 15:10
15 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar ,ik heb een msn en gmail adres.de mail kreeg ik binnen via msn .Ze hebben ook al mijn adressen van gmail .Dus als ik 8 adressen zou hebben dan ben ik nog de klos.Dus 1 adres en nooit gebruiken werkt niet lijkt me.

gr manya

danath
door danath - Sep 10, 2010 om 15:19
88 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het over mijn provider ( KPN ) hotmail en Gmail zijn geen providers en niet betrouwbaar zoals is gebleken.
Gebruik toch de webmail van je provider.
Daar heb je het adres die je van hun kreeg als hoofdadres, andere maak je zelf aan naar eigen voorkeur. En die zijn weer teverwijderen zonder moeilijke poespas.
Gr... Danath

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 10, 2010 om 15:22
226 Antwoorden / 8 Vragen

Als de ontvanger een moderne mailserver gebruikt, dan kunnen mails van Google niet gespoofd worden. Hiervoor zorgen SPF (Sender Policy framework) en Sender id. Helaas ondersteunen veel mailservers deze methodes nog niet en laten vervalste afzenders nog gewoon door.

Als u in de headers van de mail kijkt kunt u controleren of de Mail inderdaad via een Google server is verzonden. Bij outlook drukt u 'CTRL' + 'F3' om ze te zien. In online mail clients moet meestal de 'CTRL' toets ingehouden worden bij het klikken op een mail.

Als de mail inderdaad van haar Google account afkomstig is, dan is het waarschijnlijk zo gegaan als door qpc (boven) genoemd en moet het wachtwoord onmiddelijk worden gewijzigd.

Kijk hiervoor naar de bovenste (alleen de bovenste!) "Received: from" header; is die van ".......google.com", dan moet u aktie ondernemen, anders is er niets aan de hand en kunt u het gewoon negeren.

hu
door hubertdevos - Sep 10, 2010 om 16:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

IK HEB IETS GELIJK AARDIG IK KRIJG MET MIJN MAILADRES OVER VIAGRA NAAR MIJN ADRES REGELMATIG EEN MAILS ?
WEET IEMAND DAAR WAT OVER ? IK HEB HET VOOR MET YAHOO.ES

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 10, 2010 om 16:35
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=hubertdevos schreef op vrijdag 10 sep 2010, 16:28]IK HEB IETS GELIJK AARDIG IK KRIJG MET MIJN MAILADRES OVER VIAGRA NAAR MIJN ADRES REGELMATIG EEN MAILS ?
WEET IEMAND DAAR WAT OVER ? IK HEB HET VOOR MET YAHOO.ES
gewoon bestellen.

birdies
door birdies - Sep 10, 2010 om 16:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@hubertdevos: SCHREEUWEN is nergens voor nodig!

En laat me raden: dit topic staat in de nieuwsbrief.

ma
door maarten85 - Sep 10, 2010 om 17:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad gewoon naar de header van de mail kijken en je wachtwoord veranderen als dat nodig is.

@danath: Dat is klare onzin. Emailaccounts van je provider zijn net zo kwetsbaar.

hu
door hubertdevos - Sep 10, 2010 om 17:06
9 Antwoorden / 0 Vragen

IK HOOP DAT JE NOOIT DYSLECTIES WORDT MISSCHIEN PRAAT U OOK NIET GRAAG MET EEN STOTTERAAR < DAT IS DE REDEN WAAROM HET IN HOOFDLETTERS IS >
EN SORRY MAAR EEN TEKST KAN NIET SCHREEUWEN GELUID WEL
P.S. COMPUTER FANATEN HEBBEN DIT UITGEVONDEN
ZO IS BIJ WINDOWS START ALS JE WIL STOPPEN < TOGGLE KENT MEN DAAR NIET > COMPUTERS KUNNEN NIET DENKEN
MAAR JA MEN VIT GRAAG IN PLAATS VAN TE DENKEN WAT ER STA < TEKST EN NIET WELKE LETTERS >
IK BEN 73 JAAR HEB ALTIJD IN HOOFD LETTERS GESCHREVEN NOOIT EEN OPMERKING GEHAD ENKEL BIJ COMPUTER FITTERS

danath
door danath - Sep 10, 2010 om 17:12
88 Antwoorden / 1 Vragen

HUBERT, JE HEBT HELEMAAL GELIJK.
HET IS HIER AL NET ZO ALS OP DE CHATS; ALS ZE NIKS MEER TE VERTELLEN HEBBEN DAN GAAN ZE VITTEN!!!
MEESTAL ZIJN ZE STUKKER JONGER DAN WIJ!
iK REAGEER DAAR AL NIET EENS MEER OP...
FIJN WEEKEND ...

sn
door snagtor - Sep 10, 2010 om 17:20
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had het laatst ook. Ga naar

https://www.google.nl/support/accounts/bin/answer.py?hl=nl&answer=65501

Volg de instructie's en alles is opgelost.

peter
door peter - Sep 10, 2010 om 18:14
33 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat de fout zit bij de gammele verwerking van mail via gmail .ik was een van de eerste met gmail account wat dus bestaat uit mijn achternaam@gmail.nl .Ik krijg regelmatig mails welke niet voor mij zijn bestemd .maar waarvan de achternaam wel klopt .Zou niet weten hoe hier Gmail van op de hoogte te stellen maar heeft wel gevolgen gehad voor mij persoonlijk

no
door nounou - Sep 10, 2010 om 18:18
30 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft er alle schijn van dat er een trojaanspaard ( virus voor leken ) in een onvangen maitje zich op de computer genesteld heeft. Eerste advies van mij; download eerst Malwarebytes en laat dit z'n werk doen. Krijg je daarna nog steeds veel spammail, probeer dan xtome; draait lekker licht en is niet taalafhankelijk.

birdies
door birdies - Sep 10, 2010 om 18:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Speciaal voor hubert en danath:

Spelregels van dit forum, o.a.

Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

Voortaan dus eerst even de spelregels lezen, voordat je plaatst. Het gebruik van hoofdletters op het web, wordt als schreeuwen gezien (dit voor de oudjes)

peter
door peter - Sep 10, 2010 om 20:30
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=roodborstje schreef op donderdag 9 sep 2010, 23:35]Al een aantal weken krijg ik mails met een link erin die in naam van mijn dochter geschreven zijn. Ook is het afkomstig van haar gmail adres.
Mijn dochter heeft echter deze mails niet verstuurd en zij krijgt die zelf ook.
De afzender kan ik dus niet blokkeren want ik denk dat ik dan geen mails meer kan ontvangen van mijn dochter die zij zelf welstuurt. Ik verwijder ze dus maar gewoon.
Is er sprake van gehackt zijn of iets anders?
Wat kan ik doen om hier voorgoed vanaf te komen?
Enige advies wat oplossing is dat dochter haal email adres eniszins wijzigd ,B.V ander voor naam

pino123
door pino123 - Sep 10, 2010 om 20:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Voordat de rest van Nederland deze vraag gaat beantwoorden, lees eerst de bovenstaande antwoorden.... 10 hetzelfde antwoord kennen we nu wel!

erik9472
door erik9472 - Sep 11, 2010 om 02:54
50 Antwoorden / 1 Vragen

Al heel wat antwoorden langs zien gaan. Maar weinig juiste. Het emailadres van je dochter wordt gebruikt voor spam doorzending. Er staat 1 reactie die aangeeft dat je met "malwarebyte anti malware" moet scannen. Mbam downloaden (gratis versie) installeren, updaten en uitgebreide scan doen. Groot kans dat er wat gevonden wordt. infectie door mbam laten verwijderen.
Gmail heeft al een prima spamfilter dus hoef je die niet meer te installeren.
Ik ga er vanuit dat je een virusscanner gebruikt. Dus daar hoef je niets aan te wijzigen.
Tenzij je AVG free gebruikt dan zou je kunnen wisselen naar avast (free)wel registreren
alleen * invullen.
Als mbam niets oplevert kun je op internet contact zoeken met een computerforum
bv helpmij of nationaalcomputerforum. Zij kunnen je meestal wel helpen je computer infectievrij te krijgen

na
door nammko - Sep 11, 2010 om 05:08
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kreeg van mijn vriendin een zelfde soort mail als Manya heeft gekregen. De link moest je dan aanklikken en je mobiele tel.nummer invullen. Ik begreep later dat je dan vast zat aan een sms-dienst, waar je moeilijk meer vanaf kwam.
Zelf heb ik die link gelukkig niet aangeklikt, maar eerst een sms-je gestuurd naar die vriendin en zo kwam ik er achter. Altijd heel vervelend zulke dingen. Bij twijfel moet je dus blijkbaar altijd even verifiëren of een en ander wel klopt.

pb
door pbarendse - Sep 11, 2010 om 12:54
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik9472 schreef op zaterdag 11 sep 2010, 02:54]Al heel wat antwoorden langs zien gaan. Maar weinig juiste. Het emailadres van je dochter wordt gebruikt voor spam doorzending. Er staat 1 reactie die aangeeft dat je met "malwarebyte anti malware" moet scannen. Mbam downloaden (gratis versie) installeren, updaten en uitgebreide scan doen. Groot kans dat er wat gevonden wordt. infectie door mbam laten verwijderen.
Gmail heeft al een prima spamfilter dus hoef je die niet meer te installeren.
Ik ga er vanuit dat je een virusscanner gebruikt. Dus daar hoef je niets aan te wijzigen.
Tenzij je AVG free gebruikt dan zou je kunnen wisselen naar avast (free)wel registreren
alleen * invullen.
Als mbam niets oplevert kun je op internet contact zoeken met een computerforum
bv helpmij of nationaalcomputerforum. Zij kunnen je meestal wel helpen je computer infectievrij te krijgen

Zo, dus meneer Erik9472 heeft de wijsheid in pacht en kan van afstand precies zien wat er aan de hand is? Dat is knap... Je zadelt de vraagsteller namelijk met een hoop werk op dat waarschijnlijk helemaal niet nodig heeft. Eén blik in de mail headers en het wordt meteen duidelijk waar de mail vandaan komt aan de hand van het IP-adres. Zeer waarschijnlijk zal blijken dat dit uit Zuid-Amerika of Azië afkomstig is en dus niet van de PC van de dochter KAN komen.

elvinzo
door elvinzo - Sep 11, 2010 om 13:14
18 Antwoorden / 5 Vragen

=birdies schreef op vrijdag 10 sep 2010, 18:40: Speciaal voor hubert en danath:

Spelregels van dit forum, o.a.

Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

Voortaan dus eerst even de spelregels lezen, voordat je plaatst. Het gebruik van hoofdletters op het web, wordt als schreeuwen gezien (dit voor de oudjes)

@birdies:
wat ben jij voor iemand zeg, iemand schrijft dat ie dyslectisch is en nog steeds blijf je doorzeuren! Blijkbaar ben jij een erg star persoon die nooit een uitzondering kan toestaan op regels?
Iemand die niet beseft, dat regels niet elke situatie kunnen dekken, hetgeen impliceert dat er ook gevallen kunnen zijn die de dupe worden van een regel en daarom moet je er ook soepel mee om kunnen gaan. En in de regels staat overigens niet dat dit als "schreeuwen" wordt gezien. Dat vul jij zelf in; als je dan zo prat gaat op die regels, kijk dan strikt naar wat er staat en spreek iemand alleen op die regel aan in plaats van zelf te interpreteren.

Ik geloof overigens niet dat als die regel er niet zou zijn, dat iedereen dan maar lukraak kapitalen en vetgedrukte tekst zou gaan gebruiken.Dus een uitzondering kan best. Kom op birdies, stel je eens wat soepeler op!
Hoe zou jij het vinden als je door die regel niet mee kunt doen aan een forum? En dan is er ook nog iemand die je een trap na geeft door over regels te beginnen, zonder ook maar één opmerking van begrip voor je situatie?

hu
door hubertdevos - Sep 11, 2010 om 13:43
9 Antwoorden / 0 Vragen

DANK U
MENSEN ZIJ DIE GOED GELETTERD ZIJN HOUDEN GEEN REKENING MET MENSEN MET EEN HANDICAP EN HEBBEN ENKEL PLEZIER OM ALLES OP IN DE PUNTJES TE WILLEN HEBBEN < GELUKKIG BESTA ER EEN SPELLING CONTROLE ANDERS KONDEN ZE NOG MEER VITTEN OP MIJN SCHRIJFFOUTEN > ?
MAAR ZIJN ZIJ OP ANDEREN ZAKEN OOK ZO CORRECT IN ? IK MEEN VAN NIET EN DAN DOEN ZE DIT ZELFS EN DAT , ZONDER DAT ZE DAAR EEN HANDICAP VAN HEBBEN < IK IK IK DE REST KAN STIKKEN >
SPOT NIET MET HET GEBREK VAN MEDE MENS , EN VERGEET EVEN REGELTJES < EN ZEKER REGELS DAT GEEN ZIN HEEFT , EN VIND JE HET SCHREEUWEN , DAAR ZAL JE ZEKER NIET DOOF VAN WORDEN ? DUS MIJN VOORSTEL IS SCHRAP DIT EENS IN UW REGELS OVER HOOFDLETTERS DIT BENADEELT NIEMAND WAAROM MOET DAT ER DAN STAAN ? >
IK DACHT DAT REGELS ER WAREN VOOR IETS DAT ONWETTIG IS .

danath
door danath - Sep 11, 2010 om 15:25
88 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat er weer een discussie op gang wordt gebracht door een stompzinnige opmerking van een persoon met een bekrompen geest.
Daar is dit forum niet voor bedoeld lijkt mij.
Elvinzo bedankt voor je steun.

hu
door hubertdevos - Sep 11, 2010 om 16:14
9 Antwoorden / 0 Vragen

HET ZAL ZEKER EEN LAAT GEBOREN ZIJN ?
EN HEBBEN GEEN RESPECT MEER VOOR TE VROEG GEBOREN ?
EN IK KAN U ZEGGEN 1958 IK MIJN DIPLOMA ALS EERSTE VAN DE 30 MET GROTE ONDERSCHEIDING HEB BEHAALD , DAARVOOR HAD IK WEL OP NEDERLANDS 50% NODIG , WAT DE LERAAR NEDERLANDS MIJ GEGUND HEEFT , ANDERS HAD IK MIJN DIPLOMA MET ZOON RESULTAAT NIET GEKREGEN , MAAR IK BLONK UIT ALS VAK ELEKTRONICA TECHNICUS EN WAS NIET VOOR ALS SCHRIJVER , KON AMPER SCHRIJVEN EN VOL FOUTEN ? EN WAS ALLES WAS IN HOOFT LETTERS ?
MAAR TOEN WAREN ZE NIET ZO KORTZICHTIG ?
EN SORRY ALS U NIET ZOU REAGEREN ZOU DEZE FOUTE GEDACHTEWISSELING NIET NODIG ZIJN ?
SIC . bekrompen geest VIND IK WEINIG RESPECT HEBBEN , MAAR U ZOU WEL EENS TERUG MOGEN GAAN NAAR EEN OPVOEDING SCHOOL ?

danath
door danath - Sep 11, 2010 om 16:24
88 Antwoorden / 1 Vragen

Hubert, beste man je hebt het niet goed begrepen of ik was niet duidelijk genoeg, maar ik bedoelde met mijn opmerking Birdies er mee.
Ik sta helemaal achter je...
Niettemin een fijn weekend!

hu
door hubertdevos - Sep 11, 2010 om 16:59
9 Antwoorden / 0 Vragen

O.K. DANATH < VOOR DANATH >
HEB EVEN TERUG GEKEKEN EN HEB HET GEZIEN ?
DAT IS OOK EEN HANDICAP VAN DYSLECTIES TEKSTEN ANDERS INTERPRETEREN LEZEN WAT IK DENKT EN NIET WAT ER STA ?
DUS U EXCUUS IS AANVAARD ? IK HEB HET VERKEERD GEÏNTERPRETEERD

qp
door qpc - Sep 11, 2010 om 17:18
203 Antwoorden / 0 Vragen

Wel even heel off-topic, maar ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
Wat heeft tikken met hoofdletters met dislectie te maken????
Zover ik weet (en dat zal waarschijnlijk op dit gebied niet ver zijn), heeft dislectie met lezen te maken en niet met het tikken in hoodletters toch?
En dat het als 'schreeuwen' gezien wordt, ja, dat is zo. Er bestaat al jaren zoiets als 'netiquette', waarin internationaal is afgesproken hoe men op internet hoort te communiceren. Je kan er hele discussies over voeren of dat die netiquette een goed of slecht iets is, maar het feit blijft dat die netiquette bestaat. Ik kan me ook goed voorstellen waarom het er is, want ik persoonlijk vind het heel storend om tekst te lezen die alleen in hoofdletters is geschreven. Zelfs iemand die dislecties is hoeft hier niets anders aan te doen dan de shift-toets los te laten, de toetsen op het toetsenbord blijven hetzelfde....

birdies
door birdies - Sep 11, 2010 om 17:48
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Wat heeft tikken met hoofdletters met dislectie te maken?.......

Niets, maar als mensen slecht zijn in Nederlands, noemen ze dat vaak voor het gemak maar dyslectisch.

Kinderen met dyslexie kunnen moeite hebben:
om het verschil te horen tussen klanken als m en n; p, t en k; s, f en g; eu, u en ui
om de klanken in volgorde te zetten, zoals bij 'dorp' en 'drop' of '12' en '21'
om de aandacht te houden bij 'klankinformatie' (gesproken woord)
met het inprenten van reeksen, bijvoorbeeld tafels of spellingsregels
met het onthouden van vaste woordcombinaties, uitdrukkingen of gezegdes
met het onthouden van losse gegevens, zoals rijtjes, woordjes en jaartallen

Overigens valt het mij op dat hij prima kan lezen, wat ik heb geschreven.

Bovendien kan je de letters op het scherm zelf vergroten, ook tijdens het typen. Waarom denk je dat er 3 A's in verschillende lettergrootte bovenaan de pagina staan?

gsm
door gsm - Sep 11, 2010 om 19:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=pbarendse schreef op zaterdag 11 sep 2010, 12:54]

Zo, dus meneer Erik9472 heeft de wijsheid in pacht en kan van afstand precies zien wat er aan de hand is? Dat is knap... Je zadelt de vraagsteller namelijk met een hoop werk op dat waarschijnlijk helemaal niet nodig heeft. Eén blik in de mail headers en het wordt meteen duidelijk waar de mail vandaan komt aan de hand van het IP-adres. Zeer waarschijnlijk zal blijken dat dit uit Zuid-Amerika of Azië afkomstig is en dus niet van de PC van de dochter KAN komen.
Toch knap dat ze daar in Zuid-Amerika of Azië zomaar alle e-mail adressen van bijvoorbeeld manya schijnen te weten.

wi
door wijkertjes - Sep 11, 2010 om 20:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

nou ben nieuw hier en zit me een beetje te verbazen
ik heb dyslectie EN dyscalculatie sowhat ik maak fouten jammer dan
ben onderhand een oma van bijna 50 en "in mijn tijd" was er nog geen weet
ik wat voor cursses

ik dacht alleen dat dit onderwerp over spam mail ging en hoe het te voorkomen , want ook ik krijg de nodige erlage your p hurbal bla bla en viagra rommel binnen
OOK na het veranderen van ww krijg het niet alleen via gmail maar ook via hotmail en inbox en home

als er een echte oplossing is zou ik dat graag horen
sorry als mijn toon een beetje pinnig klink zo is het niet bedoeld

zou alleen ook graag van die mail waarop ik niet zit te wachten uit schakkelen

heb een goede spamfilter en ip blogger en weet ik wat , het meest verbaast
me nog dat het dat het als goedgekeurde mail binnen komt

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 11, 2010 om 20:34
226 Antwoorden / 8 Vragen

Ben het met qpc eens, zo kun je wel alles op een handicap schuiven. Oke, het is dan misschien niet zo belangrijk, maar zulk hoofdlettergebruik is gewoon niet netjes, omdat het inderdaad als schreeuwen wordt beschouwd. Met dyslexie heeft dit niets te maken, maar met koppigheid.

Een aantal jaren geleden heb ik als taxichauffer gewerkt en veel gehandicapten vervoerd. Mijn ervaring is dat de meesten gewoon als normale mensen behandeld willen worden en zeker geen zielepoten willen zijn. Blinden wisten me precies te vertellen hoe ik moest rijden en mensen in een rolstoel maakten grappen dat ze straks nog een potje zouden voetballen.

Als je een gebrek hebt dat je niet kunt verhelpen, dan accepteer het gewoon. DUS OPHOUDEN MET DAT GEZEUR EN MAAK ER HET BESTE VAN. Gewoon een goed bedoelde raad, want door medelijden met zichzelf te hebben, is nog niemand gelukkig geworden. Spelfouten? Prima, niemand zeurt daarover, maar neem het gewoon als een welwillende raad aan dat schrijven in hoofdletters niet netjes is. Ik zal het je niet verbieden, netzomin als ik iemand kan verbieden in een restaurant een dikke scheet te laten. De keuze is aan iedereen zelf, om manieren te hebben.

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 11, 2010 om 20:41
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=wijkertjes schreef op zaterdag 11 sep 2010, 20:32]ik dacht alleen dat dit onderwerp over spam mail ging en hoe het te voorkomen , want ook ik krijg de nodige erlage your p hurbal bla bla en viagra rommel binnen
OOK na het veranderen van ww krijg het niet alleen via gmail maar ook via hotmail en inbox en home

als er een echte oplossing is zou ik dat graag horen
sorry als mijn toon een beetje pinnig klink zo is het niet bedoeld

zou alleen ook graag van die mail waarop ik niet zit te wachten uit schakkelenJe hebt helemaal gelijk! Helaas kun je niet veel doen. Hooguit rapporteren aan bijv. Spamcop.net, zodat de IP-adressen van de afzenders op een zwarte lijst komen en netwerkbeheerders worden gealarmeerd, waar misbruik van hun systeem wordt gemaakt. Al te veel resultaat zal dit echter niet opleveren.

wi
door wijkertjes - Sep 11, 2010 om 20:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

dank je zou als gehandicapten wat ik ook ben niet graag voor zielig uitgemaakt worden
en zelf medelijden ...wat schiet je er mee op ?
zielig in een hoekje gaan zitten en wachten tot het overgaat ?
de wereld draaid gewoon door hoor ,

durf gewoon je kop boven het maaiveld uit te steken , JA je loopt wel eens tgen problemen aan ...zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef jammer dan .

wi
door wijkertjes - Sep 11, 2010 om 20:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hooguit rapporteren aan bijv. Spamcop.net, zodat de IP-adressen van de afzenders op een zwarte lijst komen en netwerkbeheerders worden gealarmeerd

dat is ook al gebeurd , maar wat je al schreef ze weten via een omweg toch weer binnen te sluipen , maar doodmoe word je er af en toe wel van maar schiet ook wel eens in de lach als ik lees dat ze HET medicijn hebben om mijn uhhhh jongeman te verlengen .... gaat volgens mij niet op bij een vrouw *lol*

pb
door pbarendse - Sep 11, 2010 om 22:35
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 11 sep 2010, 19:40]
Toch knap dat ze daar in Zuid-Amerika of Azië zomaar alle e-mail adressen van bijvoorbeeld manya schijnen te weten.
Nee die weten ze dus niet. Wel hebben ze lijsten van mail-adressen die aan elkaar gelinkt zijn, bijvoorbeeld uit doorstuur-mails die iedereen zo graag rondstuurt omdat ze zo onschuldig zijn. Als je als spammer na een tijdje rondsturen zo'n mail in handen krijgt zit daar niet alleen een schat aan mail-adressen in, maar ook relaties tussen de mailadressen. Dat sla je allemaal op in een database, en vervolgens verkoop je die voor een smak geld aan andere spammers.

wi
door wijkertjes - Sep 11, 2010 om 23:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

groote kans dat het zo hier gekomen is grrrrrrr
MAAR hoe kom ik er vanaf ?
ieder mailtje raporteren ?

als ik nu in mijn inbox kijk ik gebruik incredimail MET spam filter
staan er zo´n kleine 20 in een uurtje tijd allemaal goedgekeurd omdat mijn eigen adres word gebruikt
@life heb ik er al uit gegooid omdat dat hier een regelrechte spamtrekker is

gmail of inbox spambox aanzetten is geen optie dan word ALLES als spam aangezien

gsm
door gsm - Sep 11, 2010 om 23:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=pbarendse schreef op zaterdag 11 sep 2010, 22:35][quote=gsm schreef op zaterdag 11 sep 2010, 19:40]
Toch knap dat ze daar in Zuid-Amerika of Azië zomaar alle e-mail adressen van bijvoorbeeld manya schijnen te weten.
Nee die weten ze dus niet. Wel hebben ze lijsten van mail-adressen die aan elkaar gelinkt zijn, bijvoorbeeld uit doorstuur-mails die iedereen zo graag rondstuurt omdat ze zo onschuldig zijn. Als je als spammer na een tijdje rondsturen zo'n mail in handen krijgt zit daar niet alleen een schat aan mail-adressen in, maar ook relaties tussen de mailadressen. Dat sla je allemaal op in een database, en vervolgens verkoop je die voor een smak geld aan andere spammers.
Zou kunnen voor een paar adressen, maar allemaal.., dan is er meer aan de hand.
Hier de laatste info over Trojans (deze informatie was trouwens recentelijk nog in het nieuws) die dit ook kunnen. Misschien toch interessant.

pb
door pbarendse - Sep 11, 2010 om 23:32
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 11 sep 2010, 23:27]
Zou kunnen voor een paar adressen, maar allemaal.., dan is er meer aan de hand.
Hier de laatste info over Trojans (deze informatie was trouwens recentelijk nog in het nieuws) die dit ook kunnen. Misschien toch interessant.
We hebben het hier nog steeds over de posting van de vraagsteller? Daar lees ik namelijk alleen over het mailadres van 2 personen, en die zijn makkelijk te correleren mits er voldoende data aanwezig is.

wi
door wijkertjes - Sep 11, 2010 om 23:54
6 Antwoorden / 0 Vragen

als 1 van de 2 ikke is (wat ik vermoed)

ik heb doordat ik op meerdere yahoogroepen op internet zit meerdere adressen
op alle hetzelfde verhaal
ANTIVIR staat hier standaard aan net als ZoneAlarm
en om de paar dagen gooi ik Ccleaner erover en regcleaner en Supper Anti spyware
dat zou toch voldoende moeten zijn
vergeet ik nog dat ik IP hidder heb ook dat zou bescherming moeten bieden

hu
door hubertdevos - Sep 14, 2010 om 02:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

Para:
hubertdevos@yahoo.es
SORRY SORRY SORRY ! DIT IS VOOR DANATH , ELVINZO DIE IK BEDANK VOOR HUN STEUN , EN BIRDIES , QPC MET GRATISRIJDEN , DIE MIJ ZITTEN TE PESTEN ?
HET IS NIET OVER DE GESTELDE VRAAG ? DAAROM ANTWOORD IK ENKEL VOOR DEZE MENSEN DIE EERST DAAR MET ZIJN BEGONNEN ? < DE VRAAG WAS IETS ANDERS , DENK IK , EN ZIJ HADDEN HET OVER REGELS ? WAAROM SCHRIJVEN ZE HIER OVER WAT NIET DE VRAAG WAS ? > OOK NIET IS VOLGENS DE REGELS ?
MAAR BEN EEN PAAR DAGEN NIET GOED VAN GEWEEST ?
DAAROM WIL IK HET TOCH MELDEN . DAT ZE MISSCHIEN BEGRIJPEN WAT ZE AANRICHTEN ?
1 - ZIJ GEVEN GEEN ANTWOORD OP DE VRAAG MAAR ? MAAR VITTEN OP IETS DAT NIET OVER DE VRAAG GA , WAT VOOR PERSONEN ALS PESTEN OVER KOMT ( MEESTAL ZIJN DAT OUDEREN MENSEN DIE DOOR DE JEUGD OP DE KORREL WORDEN GENOMEN ) DAAR STEKEN ZIJ HUN TIJD IN < DAT IS OOK NIET VOLGENS DE REGELS , EN GEBREK AAN RESPECT >
2 - SIC. 'netiquette', waarin internationaal is afgesproken hoe men op internet hoort te communiceren. < DAT HIER IS DISCRIMINATIE TEGEN MENSEN MET EEN HERSENEN STOORNIS > OOK ZET DAT MENSEN AAN TOT HET PESTEN , WAT BIJ WET VERBODEN IS ? DUS DEZE REGEL MOET UIT GEWIST OF VERWIJDER WORDEN , OOK INTERNATIONAAL .
3 - MIJ VERBAAST DAT NIET MEDICUS GESTUDEERDE MENSEN , WETEN WAT DYSLECTISCH IS ( ER ZIJN DUIZEND VERSCHILLENDE VORMEN WAAR MEDICUS WERELD NOG NIET ALLES WETEN WAT HET ALLEMAAL BEVAT ) .
A - HET IS NIET DE GROTE VAN TEKST < IK KAN 2MM. LEZEN > IK BEN GEEN SLECHTZIENDE < WAAR HAALT JE HET UIT OM TEKST TE VERGROTEN DAT HET ZOU OPGELOST ZIJN ? >
B - MAAR MAAR HET VERSCHIL VAN HOOFD LETTER EN KLEINE LETTERS ASSIMILEREN MIJN HERSENEN ANDERS . ALS IK VROEGER SCHREEF WAS DAT NOOIT GESCHREVEN TEKST , MAAR ALTIJD IN DRUKLETTERS EN IN HOOFDLETTERS .
EN IS DAT VOOR U STOREN WEL LEES HET DAN NIET ? MAAR ZIJ DIE DAAR NIET OVER ZEUREN , HET DAN WEL LEZEN ?
C - OOK LEES IK WAT IK DENK EN NIET WAT ER STA < MOET DAAROM MEERDERE MALEN HET LEZEN EN MIJN GEDACHTEN OP IETS ANDERS TE RICHTEN ALS IK HET HERLEES , ALS IK SCHRIJF ONTBREKEN ER AL EENS WOORDEN OMDAT IK DENK DAT ZE ER STAAN > .
IK HEB NU EEN SPRAAK PROGRAMMA GEKOCHT MAAR KRIJG HET NIET OPGESTART ZIT IN EEN LUS ? < IS OOK MISSCHIEN DOOR MIJN DYSLECTISCH ZIJN > EN DAN SCHRIJVEN ZAL HET IN KLEINE LETTERS ZIJN , EN VOOR MIJ HET ZAL VOORLEZEN < DAN ZULLEN DEZE DIE GRAAG VITTEN OOK BLIJ ZIJN > .
4 - ZE ZEGGEN DAT HET SCHREEUWEN IS IK HEB NOG NOOIT EEN GESCHREVEN TEKST HOREN ROEPEN < IK WAS VAN MENING DAT SCHREEUWEN EEN GELUID WAS EN DIT IS WEL HINDERLIJK > EN KLEINE OF HOOFDLETTERS ZIJN HET ZELFDE ENKEL DE VORM IS ANDERS ? EN VOOR MIJ ZIJN DAT HOOFDLETTERS .
EN JIJ ZEGT DAT DIT SCHREEUWEN IS DAT WIL DUS ZEGGEN DAT U ER OORPIJN VAN KRIJGT ( WEL DURF JIJ MET MIJ WEDDEN VOOR € 1000 ) ALS JIJ OORPIJN KRIJGT VAN MIJN HOOFDLETTERS GEEF IK DEZE AAN U ALS SCHADE VERGOEDING , MAAR IS DAT NIET ZO JIJ MIJ € 1000 BETAALD VOOR U PEST GEDRAG . DURF JE DAT ? WEL ZEG DAN NOOIT MEER DAT HOOFDLETTERS SCHREEUWEN IS < EN ALS JE NIET LAF BENT VERONTSCHULDIG U DAN ALS JE DAAR HET LEF VOOR HEBT > .
IK HOOP DAT DEZE BOODSCHAP MENSEN HUN OGEN OPENEN EN ALS DEZE REGEL INTERNATIONAAL VERWIJDER ZOU WORDEN DEZE VITTERS HUN TIJD VOOR WAT NUTTIGER KUNNEN GEBRUIKEN EN WAT MEN SCHRIJFT HET ANTWOORD KRIJGT WAT DE VRAAG IS EN GEEN DISCUSSIES MEER UITLOKKEN ! ( NIEMAND ZAL ER DOOF VAN WORDEN MAAR HET PESTEN ZAL ER WEL ZIJN MET OPGELOST ? )
DE VOS HUBERT DIE IN TENERIFE WOONT .

pino123
door pino123 - Sep 14, 2010 om 07:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=hubertdevos schreef op dinsdag 14 sep 2010, 02:25]Para:
hubertdevos@yahoo.es
SORRY SORRY SORRY ! DIT IS VOOR DANATH , ELVINZO DIE IK BEDANK VOOR HUN STEUN , EN BIRDIES , QPC MET GRATISRIJDEN , DIE MIJ ZITTEN TE PESTEN ?
HET IS NIET OVER DE GESTELDE VRAAG ? DAAROM ANTWOORD IK ENKEL VOOR DEZE MENSEN DIE EERST DAAR MET ZIJN BEGONNEN ? < DE VRAAG WAS IETS ANDERS , DENK IK , EN ZIJ HADDEN HET OVER REGELS ? WAAROM SCHRIJVEN ZE HIER OVER WAT NIET DE VRAAG WAS ? > OOK NIET IS VOLGENS DE REGELS ?
MAAR BEN EEN PAAR DAGEN NIET GOED VAN GEWEEST ?
DAAROM WIL IK HET TOCH MELDEN . DAT ZE MISSCHIEN BEGRIJPEN WAT ZE AANRICHTEN ?
1 - ZIJ GEVEN GEEN ANTWOORD OP DE VRAAG MAAR ? MAAR VITTEN OP IETS DAT NIET OVER DE VRAAG GA , WAT VOOR PERSONEN ALS PESTEN OVER KOMT ( MEESTAL ZIJN DAT OUDEREN MENSEN DIE DOOR DE JEUGD OP DE KORREL WORDEN GENOMEN ) DAAR STEKEN ZIJ HUN TIJD IN < DAT IS OOK NIET VOLGENS DE REGELS , EN GEBREK AAN RESPECT >
2 - SIC. 'netiquette', waarin internationaal is afgesproken hoe men op internet hoort te communiceren. < DAT HIER IS DISCRIMINATIE TEGEN MENSEN MET EEN HERSENEN STOORNIS > OOK ZET DAT MENSEN AAN TOT HET PESTEN , WAT BIJ WET VERBODEN IS ? DUS DEZE REGEL MOET UIT GEWIST OF VERWIJDER WORDEN , OOK INTERNATIONAAL .
3 - MIJ VERBAAST DAT NIET MEDICUS GESTUDEERDE MENSEN , WETEN WAT DYSLECTISCH IS ( ER ZIJN DUIZEND VERSCHILLENDE VORMEN WAAR MEDICUS WERELD NOG NIET ALLES WETEN WAT HET ALLEMAAL BEVAT ) .
A - HET IS NIET DE GROTE VAN TEKST < IK KAN 2MM. LEZEN > IK BEN GEEN SLECHTZIENDE < WAAR HAALT JE HET UIT OM TEKST TE VERGROTEN DAT HET ZOU OPGELOST ZIJN ? >
B - MAAR MAAR HET VERSCHIL VAN HOOFD LETTER EN KLEINE LETTERS ASSIMILEREN MIJN HERSENEN ANDERS . ALS IK VROEGER SCHREEF WAS DAT NOOIT GESCHREVEN TEKST , MAAR ALTIJD IN DRUKLETTERS EN IN HOOFDLETTERS .
EN IS DAT VOOR U STOREN WEL LEES HET DAN NIET ? MAAR ZIJ DIE DAAR NIET OVER ZEUREN , HET DAN WEL LEZEN ?
C - OOK LEES IK WAT IK DENK EN NIET WAT ER STA < MOET DAAROM MEERDERE MALEN HET LEZEN EN MIJN GEDACHTEN OP IETS ANDERS TE RICHTEN ALS IK HET HERLEES , ALS IK SCHRIJF ONTBREKEN ER AL EENS WOORDEN OMDAT IK DENK DAT ZE ER STAAN > .
IK HEB NU EEN SPRAAK PROGRAMMA GEKOCHT MAAR KRIJG HET NIET OPGESTART ZIT IN EEN LUS ? < IS OOK MISSCHIEN DOOR MIJN DYSLECTISCH ZIJN > EN DAN SCHRIJVEN ZAL HET IN KLEINE LETTERS ZIJN , EN VOOR MIJ HET ZAL VOORLEZEN < DAN ZULLEN DEZE DIE GRAAG VITTEN OOK BLIJ ZIJN > .
4 - ZE ZEGGEN DAT HET SCHREEUWEN IS IK HEB NOG NOOIT EEN GESCHREVEN TEKST HOREN ROEPEN < IK WAS VAN MENING DAT SCHREEUWEN EEN GELUID WAS EN DIT IS WEL HINDERLIJK > EN KLEINE OF HOOFDLETTERS ZIJN HET ZELFDE ENKEL DE VORM IS ANDERS ? EN VOOR MIJ ZIJN DAT HOOFDLETTERS .
EN JIJ ZEGT DAT DIT SCHREEUWEN IS DAT WIL DUS ZEGGEN DAT U ER OORPIJN VAN KRIJGT ( WEL DURF JIJ MET MIJ WEDDEN VOOR € 1000 ) ALS JIJ OORPIJN KRIJGT VAN MIJN HOOFDLETTERS GEEF IK DEZE AAN U ALS SCHADE VERGOEDING , MAAR IS DAT NIET ZO JIJ MIJ € 1000 BETAALD VOOR U PEST GEDRAG . DURF JE DAT ? WEL ZEG DAN NOOIT MEER DAT HOOFDLETTERS SCHREEUWEN IS < EN ALS JE NIET LAF BENT VERONTSCHULDIG U DAN ALS JE DAAR HET LEF VOOR HEBT > .
IK HOOP DAT DEZE BOODSCHAP MENSEN HUN OGEN OPENEN EN ALS DEZE REGEL INTERNATIONAAL VERWIJDER ZOU WORDEN DEZE VITTERS HUN TIJD VOOR WAT NUTTIGER KUNNEN GEBRUIKEN EN WAT MEN SCHRIJFT HET ANTWOORD KRIJGT WAT DE VRAAG IS EN GEEN DISCUSSIES MEER UITLOKKEN ! ( NIEMAND ZAL ER DOOF VAN WORDEN MAAR HET PESTEN ZAL ER WEL ZIJN MET OPGELOST ? )
DE VOS HUBERT DIE IN TENERIFE WOONT .

Ik denk dat je, je punt nu wel gemaakt heb. Ik vind het erg storend dat alles in hoofdletters staat, aangezien dat binnen internet betekent dat je schreeuwt.

We vinden het allemaal erg vervelend voor je, maar dit is niet de plek om je ongenoegen te blijven uiten, andere mensen... andere meningen... Daar is dit forum voor. Verstandiger is om er nu gewoon mee op te houden, je krijgt je gelijk toch (helaas?) niet. Het heeft geen zin.

Geef gewoon antwoord op de vraag van de TS!

qp
door qpc - Sep 14, 2010 om 11:31
203 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat reacties op het hoofdlettergebruik als pesten gezien wordt, terwijl dit helemaal niet het geval is. Deze opmerking komt dus geheel voor de rekeninng van de schrijven, net zoals deze het woord discrimininatie gebruikt. Ik voel me daardoor aangevallen door de schrijver, daar dit helemaal nooit de intensie van mij is geweest.
Iemand die zo reageert, daar heb ik dan verder ook geen respect of medelijden mee.
Als laatste de opmerking 'als je geen hoofdletters wilt lezen' dan lees het maar niet' dat is natuurlijk omgekeerder wereld! Als jij je niet aan de netiquette wilt houden, dan schrijf je maar niet!

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 14, 2010 om 16:01
226 Antwoorden / 8 Vragen

De Discussie over hoofdletters vind ik een beetje onzinnig worden. Dat hoofdletters voor schreeuwen staan is een algemeen erkende regel op het internet. Nee Oorpijn krijg je er niet van, maar aan de betekenis van hoofdlettergebruik doet dat niets af.

Niemand wil je hier gaan pesten, als je dat zo beschouwd vind ik dat jammer. Als je zegt dat hoofdletters je helpen om te schrijven, dan vind ik dat prima, maar lezen doe je onze 'gewone letters' toch ook. Ik denk dat het een kweste van 'even wennen' is.

Hoofdletters zijn geen verzinsel van ons. Over hoofdlettergebruik zijn zelfs rechtszaken geweest. Kijk hier maar eens:
http://www.nrcnext.nl/geld-en-werk/2009/09/11/schreeuw-toch-niet-zo-in-je-e-mail/

birdies
door birdies - Sep 14, 2010 om 16:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nogal kinderlijk voor een man van 73 jaar (!) om het woordje pesten te gebruiken, terwijl er alleen op gewezen wordt dat onnodig gebruik van hoofdletters op het www schreeuwen betekent.

Je had natuurlijk ook een reactie kunnen geven van: dat wist ik niet, bedankt v.d. tip. Waren er verder geen woorden aan verspild. Maar eerst kom je dan met de smoes dat het met dyslexie te maken heeft, terwijl je n.b. in je laatste reactie zelf meldt je letters van 2mm kunt lezen.

wi
door wijkertjes - Sep 14, 2010 om 17:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik zelf vind hersenletsel geen reden tot deze reactie
ongeacht leeftijd ,(word 3 nov 50 jaar) ik kan moeilijk een foto van de catscan van mijn hersens neerzetten om te laten zien hoe veel er bij mij weg is door een ongeluk omdat een deurkruk van een volkswagenbusje bij mij als 6 jarige in mijn hersens afgebroken is
dus JA ik heb ook hersen letssel en NEE ik gebruik het niet als middel omdat IK er nou toevallig ook vaak mee gepest word

DIT is geen aanvallen maar puur even er bij blijven , ook ik moet mijn berichten 10x overlezen en dan nog sluipen er fouten in

denk dat het verstandig is om het HOOFDstuk " hersens" te sluiten en met de SPAM vraag verder te gaan

daar was U toch ook mee gebaat ?
of word ik nu para ??

hu
door hubertdevos - Sep 16, 2010 om 02:41
9 Antwoorden / 0 Vragen

SORRY SORRY SORRY MAAR IK KAN DEZE PERSONEN NIET ANDERS BEREIKEN ?
IK HAD MIJN MAILADRES GEGEVEN EN WAS IN KLEINE LETTERS MET HET IDEE DAT ZE NIET MEER HOEFDE TE REAGEREN BIJ KASSA ?
MAAR NAAR MIJ KONDEN RICHTEN ? < MAAR BLIJVEN ANDER LASTIG VALLEN >
WAAR HET NIET OVER HET ONDERWERP GA , MAAR DEZE PERSONEN DIE HET HEBBEN OVER REGELS ANDEREN REGELS BLIJVEN OVERTREDEN ?

- OVER PESTEN HEBBEN ZIJ OOK EEN ANDEREN NORM .
MEN DUNKT , DAT PESTEN IS OVER EEN PERSOON MET EEN GEBREK MET REGELS AF TE KOMEN , TERWIJL ZIJ REGELS ZELF OVERTREDEN . WAAR IK NIETS KAN TEGEN DOEN .

- EN ZIJ AANVAARDEN WAT ONBEDACHT ALS REGEL WORDT VERZONNEN DAT MAAR AANVAARDEN EN TE ACCEPTEREN ZONDER EENS EEN UITZONDERING OP TE MAKEN OF TE AANVAARDEN ? < MOEST HET NU SCHADELIJK ZIJN O.K. MAAR DAT IS NIET HET GEVAL > .
MAAR ZIJ OVERTREDEN BEWUST REGELS DAT VOOR ZIJ DIE EEN VRAAG STELLEN DAAR TUSSEN OVER EEN ANDER ONDERWERP HEBBEN DAT NIET DE VRAAG IS ?
ZEER STOREND IS ?

SORRY SORRY SORRY MAAR IK HEB GEEN ANDERE KEUZEN WANT IK REAGEER OP HUN VRAAG . < DUS BIJ MIJ IS HET NIET BEWUST MAAR NOODZAAK > ?

EEN BEETJE GESCHIEDENIS .
SOCRATES HAD OOK GEZEGD TEGEN GELEERDE JULLIE NEMEN ALLES AAN WAT EEN ANDERE GELEERDE ZEGGEN , MAAR DEZE MANDENMAKER WAT JULLIE MINDERWAARDIG MAN VINDEN , WEET WAAROM HIJ HET ZO DOE .
GEVOLG HIJ MOEST DE GIFBEKER DRINKEN WAT HIJ HEEFT GEDAAN ? ZE DACHTEN HIJ ZAL VLUCHTEN ? MAAR ACCEPTEERDE HET EN VOLGEN HUN REGEL EN BEVEL .

- IN DE JAREN 30 WAREN ER OOK PERSONEN DIE REGELS MAAKTE < ZE HEBBEN HET WEL NIET OVERLEEFD >
NIET TEGEN STAANDE VOOR HEN HET DE OPLOSSING WAS ALS ZE DAT DEDEN .

- DE RELIGIE < GELIJK WELKEN CHRISTELIJK MOSLIM JEHOVA GETUIGEN ENZ ...... HEBBEN OOK HUN REGELS > DUS WELKEN MOETEN WE DAAR VOLGEN ?

- DE PAUS WOONT MET ALLE RIJKDOM , MAAR ZEGT HELP DE MEDEMENS < WAAROM DOE HIJ DAT NIET > DAT IS ZIJN REGEL ? OOK NIET OPVOLGEN DUS ER IS EEN UITZONDERING OP ?

WEL DENK EENS NA OVER REGELS .
WELKE WAARDEN HEBBEN DEZE ?
EEN MAN DIE DEKT , EN NIET ALS ZIJ DIE HET OVER REGELS HEBBEN ALS KIP ZONDER KOP HET MAAR VOLGEN ? .