Geopende verpakking ontvangen bij bestelling nieuwe telefoon. Daarnaast dode pixel in het scherm.
Ik had op vrijdag 17-1-20 een Pixel 3XL besteld. Deze zou de volgende dag geleverd worden maar dit werd helaas vertraagd naar de maand opvolgend 20-1-20.
Geopende verpakking
Bij ontvangst was de telefoondoos duidelijk eerder geopend. De doos was beschadigd doordat de originele sealing stickers er af waren gehaald. Ook lag de inhoud anders in de doos dan Google origineel levert, de telefoon lag onderin met het scherm naar boven. We hebben dezelfde telefoon (van mijn vrouw) een jaar eerder bij de Google Store gekocht dus we weten hoe het hoort.
Telefoon is wel geseald
Bij het uitpakken viel op dat de telefoon nog wel was voorzien van de originele? plasticje op het scherm.
Dode pixel in scherm
Na 10 dagen de telefoon te hebben gebruikt viel een klein zwart puntje op rechtsonder in het scherm. Omdat de telefoon precies op deze plek een donkere achtergrond had en dit gedeelte bij bv foto's vaak zwart is, is dit niet eerder opgevallen.
1e contact Belsimpel
Na de constatering van de dode pixel in het scherm heb ik Belsimpel gebeld. Deze adviseerde me om Google direct te contacteren omdat deze zelf de garantieafhandeling doet voor de Pixel telefoons.
Contact met Google Nederland
Na het verhaal gedaan te hebben bij Google gaven deze aan dat ik nog binnen de wettelijke 14 dagen bedenktijd zit. Google adviseerde me om weer met Belsimpel contact op te nemen omdat deze volgens Google een nieuwe, ongebruikte en ongeopende telefoon dienen te leveren. Google wou de telefoon ook omruilen maar dit zou dan een gerefurbished zijn.
2e contact Belsimpel
Het tweede gesprek werd erg merkwaardig. De medewerker gaf aan dat ik de telefoon maar moest opsturen en dat Belsimpel na ontvangst zal gaan bepalen wat hun gingen doen. Hier ben ik uitdrukkelijk niet mee akkoord gegaan. De medewerker probeerde vervolgens de situatie om te draaien. Waarom meld u het pas na 10 dagen? Misschien heeft u de telefoon wel laten vallen.... Pfff ik heb uitgelegd dat ik de telefoon als 2e (prive) telefoon naast mijn werktelefoon gebruik, dus zeker niet intensief. Daarnaast is de locatie van de dode pixel precies op een plaats waar de telefoon vaak donker is. Als je een telefoon laat vallen heb je hele andere zorgen en problemen dan een dode pixel in het scherm. De medewerker bleef volhouden dat ik als gebruiker de telefoon wellicht beschadigd heb. Toen ik aangaf dat de telefoondoos bij ontvangst zichtbaar eerder was geopend kreeg ik als antwoord dat Belsimpel dit vaker doet ivm steekproeven. Erg raar.....
Dit maakte me enorm boos aangezien ik erg zuinig op de telefoon ben geweest en deze nauwelijks heb gebruikt. De telefoon is direct is een stevige rubebren hoes gegaan na ontvangst en heeft 0,0 gebruikssporen. Ik heb uiteindelijk gevraagd om met een leidinggevende te mogen spreken. Dit werd in eerste instantie ontweken maar ik werd na herhaaldelijk aandringen in de wacht gezet. Na 20 minuten te hebben gewacht, ik had het idee dat ik helemaal niet meer zou gaan spreken, kwam de medewerker weer terug aan de lijn. Hij had met zijn leidinggevende gesproken en deze had besloten dat ik de telefoon weer terug kon sturen. Als de telefoon bij ontvangst geen (zichtbare) gebruikssporen zou hebben en enkel een dode pixel dan zal Belsimpel direct een nieuwe telefoon gaan opsturen.
2de contact met Google
Na dit zeer merkwaardige telefoongesprek met Belsimpel heb ik weer met Google gebeld. Deze waren verbaasd dat Belsimpel zo reageerde. Hun uitspraak wa sgewoon duidelijk, meneer u heeft een nieuwe telefoon gekocht. U dient dus een nieuwe, ongebruikte en ongeopende telefoon te ontvangen.
Opvallend Google geeft aan dat een dode pixel in het scherm 99,99% van de gevallen er al af fabriek in zit, dus een fabrieksfout. Een dode pixel kan nooit ontstaan na bijvoorbeel vallen of dergelijke.
De telefoon is nu onderweg naar Belsimpel.
Ik ben heel benieuwd hoe dit verder zal gaan. Zeker gezien de horror verhalen over Belsimpel.
Al met al heb ik eeen zeer vervelend gevoel hierover!
Topantwoord
Topantwoord
Als al gemeld, u had een en ander meteen terug kunnen zenden binnen 14 dagen maar dat heeft u kennelijk en helaas niet gedaan.
Hoe dan ook geeft men u bij Belsimpel (enn kennelijk omdat men daar erg simpel is) wel totaal verkeerde aanwijzingen. U heeft helemaal niet met Google te maken. Men is bij Belsimpel als verkoper verantwootrdelijk voor het leveren van een goed product en men is bij Belsimpel ook nog eens verantwoordelijk voor adequate verzending of anders gezegd, dat het geheel in een ook heel pakket aankomt.
U kunt een klacht indienen bij Beldimpel, zie https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen en zie ook https://www.ictrecht.nl/blog/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer en ook deze https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
Bedankt voor uw inhoudelijke reactie!
Ik wil overigens WEL binnen de 14 dagen retour gemeld.
Ik heb de telefoon ontvangen op 20-01-20 en retour gemeld op 31-01-20.
Dus 11 dagen na ontvangst van de telefoon.
Maar dat neemt niet weg dat Belsimpel in eerste instantie zegt dat het zou kunnen dat ik de dode pixel heb veroorzaakt binnen deze 11 dagen.
Nadat ik duidelijk heb uitgelegd dat dit niet zo is en dat ik de telefoon terug stuur zoals ik hem heb ontvangen werd uiteindelijk na lang aandringen het besluit genomen om een nieuwe te verturen als de dode pixel het enige probleem is. Ik ben heel benieuwd of men deze belofte waarmaakt.
Desondanks vind ik het schandalig dat men 1. een telefoon verstuurt waarvan de verpakking als eens eerder open is geweest en 2. dat men ondanks dat ik binnen de 14 dagen zit toch in eerste instantie probeert om te zeggen dat ze de retour niet gaan accepteren omdat de telfoon beschadigd is.
Ik ben blij dat ik het binnen de 14 dagen geconstateerd heb, gemeld heb en retour heb gemeld.
.
Bij on-line bestellen is binnen 14 dagen melden niet voldoende, het doient dat ook binnen 14 dagen geretourneerd te worden. In uw geval is de consumentenwetgeving als genoemd in het BW boek 7 van belang: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Ik heb de telefoon ontvangen op 20-1 en het probleem het probleem gemeld 11 dagen na ontvangst.
Telefoon retour gemeld 11 dagen na ontvangst
Pakketje is ingeleverd bij Post NL op de 14e dag nag ontvangst.
In mij optiek zit ik dan toch binnen de 14 dagen die zo belangrijk zijn?
Overigens geeft Belsimpel zelf een 30 dagen retourtermijn aan.
De 14 dagen retourtermijn heeft betrekking op het zonder reden mogen terugzenden.
Ik gaf al aan dat voor u de consumentenwetgeving m..b.t. een ondeugdelijk product van belang is en ook het gegeven dat de verzender verantwoordelijk is voor het op een juiste wijze verzenden en juiste ontvangst bij u.
Men had u bij Belsimpel, als al gezegd, niet naar Google mogen verwijzen omdat men bij Belsimpel verantwoordelijk is voor reparatie en als dat niet kan voor het aan u terugstorten van het door u betaalde bedrag. U kunt op de sites van de consumentenbond, consuwijzer en ook juridisch loket voorbeeldbrieven vinden om te benutten.
Ik wacht in eerste instantie af hoe Belsimpel dit gaat oplossen.
Dat zal ik laten weten in dit topic.
Nogmaals dank voor de inhoudelijke reactie!
Graag gedaan!
Bedankt voor uw inhoudelijke reactie!
Ik wil overigens WEL binnen de 14 dagen retour gemeld.
Ik heb de telefoon ontvangen op 20-01-20 en retour gemeld op 31-01-20.
Dus 11 dagen na ontvangst van de telefoon.
Maar dat neemt niet weg dat Belsimpel in eerste instantie zegt dat het zou kunnen dat ik de dode pixel heb veroorzaakt binnen deze 11 dagen.
Nadat ik duidelijk heb uitgelegd dat dit niet zo is en dat ik de telefoon terug stuur zoals ik hem heb ontvangen werd uiteindelijk na lang aandringen het besluit genomen om een nieuwe te verturen als de dode pixel het enige probleem is. Ik ben heel benieuwd of men deze belofte waarmaakt.
Desondanks vind ik het schandalig dat men 1. een telefoon verstuurt waarvan de verpakking als eens eerder open is geweest en 2. dat men ondanks dat ik binnen de 14 dagen zit toch in eerste instantie probeert om te zeggen dat ze de retour niet gaan accepteren omdat de telfoon beschadigd is.
Ik ben blij dat ik het binnen de 14 dagen geconstateerd heb, gemeld heb en retour heb gemeld.
Lang verhaal.
Een beetje zwanger = zwanger; nauwelijks gebruikt = gebruikt.
Waarom heeft u die telefoon niet per omgaande geretourneerd?
En waarom heeft u die telefoon bij Google gekocht en niet rechtstreeks bij Belsimpel?
Ik ken overigens geen "horrorverhalen" over Belsimpel. Integendeel: wij hebben alleen mar goede ervaringen met Belsimpel.
Heeft u niet al eens eerder een nieuw toestel gekocht en dat dat volgens u een gebruikt toestel was?
De reden dat de telefoon niet direct terug gestuurd is, is dat dat de dode pixel pas op de 11e dag na ontvangst is geconstateerd.
De telefoon is niet bij Google maar bij Belsimpel gekocht. Ik refereer in mijn tekst aan de telefoon van mijn vrouw welke we een jaar eerder via de Google Store hebben gekocht. De Pixel 3 XL welke ik heb gekocht is niet meer leverbaar via Google zelf (helaas).
Ik vind dit toch best een horrorverhaal:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/belsimpel/klachten/defect-geleverd%2C-zelf-betalen/details?complaintId=7395c26f-680c-443e-bf89-1a4b19f35d54
Ja het klopt 8 jaar geleden heb ik een gebruikt toestel gekregen van toen BelCompany. Mede dankzij de hulp op dit forum heeft BelCompany dit erkend en uiteindelijk opgelost.
Ik snap overigens niet zo goed wat u bedoeld met een beetje zwanger is ook zwanger in de context van mijn klacht/vraag?!?
Daarnaast vind ik het heel fijn voor u dat u goede ervaringen heeft met Belsimpel. Ik kan tot nu toe helaas niet hetzelfde vertellen.
Met 1 mogelijk slechte ervaring met Belsimpel? Dan had u dit vooraf moeten controleren en daar niet moeten kopen. U bent steeds te lang van stof met te veel niet ter zake doende informatie geven en dat maakt het verhaal minder duidelijk. Wat begrijpt u niet aan dat een beetje gebruikt domweg gebruikt is? Maar u heeft het ding gebruikt ipv het direct te retourneren. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Gebruikt of niet gebruikt, het feit is dat binnen 14 dagen er een probleem is geconstateerd en gemeld.
Als de dode pixel er niet had gezeten was er geen enkele aanleiding om te gaan zoeken naar soortgelijke klachten.
Overigens is het denk ik niet relevant of Belsimpel 1 of meerdere klachten heeft.
Gelukkig heeft een andere gebruiker wel een aantal inhoudelijke reacties gegeven waar ik iets mee kan..
U hoeft natuurlijk niet te reageren als u mijn verhaal te lang en te moeilijk vind. Desondanks wens ik u een prettige dag verder.
U ook een prettige dag gewenst. U meldt hier iets dat u als probleem ervaart, dus wordt er gereageerd. Met argumenteren hier bereikt u natuurlijk helemaal niets. Net zomin als u met lange wollige verhalen iets bereikt, en een vervelende toon als een reactie u niet bevalt. U gaat nl niet over hoe men reageert. U bent onverstandig geweest (wat u niet wilt horen) en zit nu met de gebakken peren. Succes met eea.
Beste medegebruikers,
Mede dankzij de erg constructieve bijdrage van @HEREMIETKREEFT ontving ik zojuist het bericht dat Belsimpel een nieuwe telefoon gaat opsturen. Naar verwachting zal deze morgen geleverd moeten worden.
Ik werd bedankt voor het duidelijke verhaal en uitgebreide fotorapportage welke ik in de doos heb gedaan bij de retourzending.
Het is natuurlijk nog even afwachten maar ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat.
Nogmaals bedankt voor de wetsartikelen die je hebt gepost zodat ik als consument weet wat mijn rechten zijn!
En fijn om op te merken dat er wel degelijk medegebruikers zijn die niet alleen "bashen" maar gewoon goede adviezen geven.
groet,
Sabas
Succes wensen heeft kennelijk geholpen...
En natuurlijk wil Belsimpel niet onterecht gebasht worden.
Maar weet u eigenlijk wel wat dat woord betekent? Ik zou toch maar afleren akelig te reageren op adviezen die terecht zijn maar u niet bevallen.
Dit heeft zeker geholpen, bedankt!
Maar ik heb op niemand akelig gereageerd!
Er zat welliswaar een persoon tussen die een vertekend beeld van de situatie wou geven.
Er werd niet alleen, niet inhoudelijk gereageerd, maar deze persoon probeerde een vertekend beeld te schetsen. "Bashen"?
Bashing is het gericht zwartmaken van personen, bedrijven of instanties. De letterlijke vertaling van bashen is beuken of slaan, maar in de praktijk wordt het woord gebruikt als aanduiding voor afzeiken, pesten of zwart maken. De drijfveer voor bashing bestaat vaak uit onmin of rancune over een bepaalde persoon, situatie of behandeling, al dan niet terecht. Bij het beschadigen van de persoon of het bedrijf worden vaak details gebruikt die geheel los staan van de motivatie.
Neemt niet weg dat er gelukkig altijd mensen zijn die wel inhoudelijk reageren en niet proberen de situatie anders te laten lijken.
Daar doe ik al deze moeite dan ook voor.
U weet niet van ophouden heb ik de indruk. Ik had nog willen toevoegen dat het mooi is dat Belsimpel blij was met uw uitvoerige verhaal. Bij deze dan. Meestal lezen mensen lange verhalen niet dan wel verdwijnt de concentratie....
Aah ik zie nu dat u die persoon bent die vervelend/akelig reageert. Schijnbaar kunt u hoe raar dat ook klinkt, geen vrede hebben dat een consument zijn recht wil hebben.
U blijft maar vervelende en akelige berichten posten. Bij deze heb ik dit dan ook gemeld aan de moderators van dit forum.
Come on get a life...
@sabas
Houd toch op met dat gedoe. U hebt een klacht, maar zet een roman neer met verwijzingen naar zaken die helemaal niet relevant zijn,
Het probleem is opgelost. Klaar ermee zou ik zeggen.
Maar u treft het inderdaad niet met die tweedehands toestellen.
Het probleem lijkt te gaan worden opgelost en daarmee...
Basta!
Topantwoord
Ik zou maar eerst controleren of het een hele echte nieuwe is.
In het vervolg geen beschadigde doos of voor het oog oud spul accepteren en in gebruik nemen. Direct met een klacht retour melden, voorkomt gezeur.
Daarin heb je compleet gelijk!
Ik ga ditmaal de doos en de telefoon uitgebreid inspecteren.
Een kleine status update.
De telefoon is aangekomen bij Belsimpel en men heeft geconstateerd dat er geen gebruiksporen er op zaten. Daarom is direct dezelfde dag een nieuw toestel verzonden.
Het toestel was gistermiddag aangekomen en gisteravond heb ik de (buiten)doos opengemaakt. Helaas trof ik weer een telefoon verpakking aan waarvan de originele sealing was verwijderd en men zelf eigen plakkers erop had gedaan. Mede op advies hier heb ik de telefoondoos niet geopend en weer contact met Belsimpel opgenomen.
Na een dag onderzoek van hun zeide hebben ze geconcludeerd dat hun hele batch(voorraad) Pixel telefoons eerder zijn geopend. De verklaring was dat dit gedaan is omdat de telefoons uit Engeland komen.
Ik heb afgesproken dat de telefoon (ongeopend) retour gaat. Hierna zal men mij de kosten terugbetalen en het abonnement wat in combi met de aanschaf is afgesloten annuleren. Een eventuele tegemoetkoming zal daarna volgen.
Ik heb mijn lesje geleerd en bestel een andere originele Google telefoon on Duitsland. Welliswaar iets duurder maar wel gegarandeerd nieuw en ongebruikt.
Dank voor het melden. Maar het betrof toch een telefoon op afbetaling, een lening daarvoor vanwege het abonnement. Dus wat betalen ze dan aan u?
Nee ik had de telefoon van te voren direct afgerekend. Geen betaling per maand of iets dergelijks.
Belsimpel geeft aan dat hun de volgende zaken terugbetalen:
-toestelprijs
-aansluitkosten
-het abonnement gaat opzeggen met al dan niet restitutie van de afgelopen maand.
Daarnaast zal men na afloop met een vorm van tegemoetkoming komen. Ik ben heel benieuwd.
Oké, succes met kopen in Duitsland.
Desalniettemin let heel goed bij Belsimpel.
Men verkoop schijnbaar geïmporteerde telefoons waarvan de verpakking geopend is en men niet weet wat en waarom er met deze telefoons is gedaan. Alleen wordt hier niet eerlijk over gedaan!
Als je hierover gaat reclameren dan zeggen ze (elke keer weer) dat dit vanwege steekproeven gedaan wordt. Hier is makkelijk doorheen te prikken.
Hierdoor blijkt helaas dat de "verhalen" op internet kloppen.
Belsimpel, wees gewoon eerlijk en transparant.
Belsimpel levert vaak smartphones die eigenlijk niet voor de Nederlandse markt zijn. Vandaar dat Belsimpel die toestellen vaak goedkoper kunnen leveren dan andere webshops. Ik zal daarom nooit kopen bij Belsimpel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer