ro
door rockroll Apr 3, 2007 om 05:41
Computers & telefonie

Gewiste files terug halen

heb per ongeluk data gewist van de harde scijf en ze staan ook niet meer in de prullebak. Is er een programma waarmee ik toch die gegevens nog terug kan krijgen ? Heb wel eens gehoord dat er zo'n programma is

561 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rockroll,

ik verwijs u naar de duidelijke uitleg van J.P. Kloosterman op http://www.mget.nl/gewiste-verwijderde-bestanden-terughalen-herstellen.html.

Succes!

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rockroll,

Om te beginnen het volgende. Als de bestanden op de C: schijf stonden, dan heb je kans dat ze niet meer terug te halen zijn. Windows leest/schrijft zeer veel data van/naar de harde schijf en hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat de 'oude' bestanden worden overschreven.
Maar er zijn wel wat 'recovery'-tooltjes waar je het mee zou kunnen proberen. Via onderstaande link kun je het programma Restoration
downloaden. Start het gedownloade programma en je kunt het uitpakken
naar een map van je keuze (liefst niet op de schijf waar de 'oude' bestanden stonden). Het 'uitgepakte' programma hoef je verder
niet te installeren.

Als je het programma start, selekteer je rechts de schijf van je keuze en druk je vervolgens op de knop Search deleted files.
Het kan dan even duren, maar als het goed is verschijnt er dan een
lijst met verwijderde bestanden. Zet de betreffende bestanden wèl terug
naar een andere schijf/partitie. Dit voorkomt dat je andere verwijderde
bestanden overschrijft.

Restoration 2.5.14

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in tussen wat weg hebt geschreven is het waarschijnelijk niet meer herstelbaar.

Valerius

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem kan vaak heel eenvoudig opgelost worden. Kijk maar eens op de volgende site en download deze tool.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Voor prive gebruik is deze tool gratis. Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee. Deze maker heeft ook de gratis tool Smart Recovery. Deze kun je ook op hun website vinden. Hiermee kun je gewiste foto's van geheugenkaartjes terughalen. Vaak zelfs nog als er alweer mee gefotografeerd is.

Klinkt bijna onmogelijk, maar het is echt waar. Succes!!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem kan vaak heel eenvoudig opgelost worden. Kijk maar eens op de volgende site en download deze tool.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm

Voor prive gebruik is deze tool gratis. Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee. Deze maker heeft ook de gratis tool Smart Recovery. Deze kun je ook op hun website vinden. Hiermee kun je gewiste foto's van geheugenkaartjes terughalen. Vaak zelfs nog als er alweer mee gefotografeerd is.

Klinkt bijna onmogelijk, maar het is echt waar. Succes!!

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,
De makers van het superprogamma CCleaner , zijn zo goed geweest om een nieuw progamma te ontwikkelen, voor het probleem waar u mee zit probeer het   www.recuva.com

groet,

ve
door verwijderd - Apr 3, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel: alles wat je installeert na het verliezen van de data, kan deze verloren data overschrijven en voorgoed verloren doen raken. Het beste is dus om de pc onmiddelijk uit te zetten, de betreffende harde schijf eruit te halen en deze in een andere pc als 2e (of 3e etc.) schijf te plaatsen c.q. in een externe behuizing in te bouwen en dan pas aan de gang te gaan met datarecovery programma's zoals eerder genoemd.

Voor de toekomst na het oplossen van dit probleem: installeer alvast zo'n programma, dan kun je met meer kans van slagen een recovery slag doen.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2007 om 05:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hiebij bedankt voor jullie reaktie's , met suggesties kan ik wat mee