ei
door eindhoven Jun 2, 2008 om 12:02
Computers & telefonie

Glasvezel

Wij hebben ons aangemeld voor aansluiting op glasvezel,maar hoe is de ervaring van andere mensen .Na de zomervakantie gaan ze beginnen met werkzaamheden.Hoe zit het met de snelheid als je gebruik maakt van een router en moet je in huis je kabels ook gaan aanleggen .We laten alles maar door een monteur doen .Maak nu gebruik van een router voor alleen de laptop ,maar denk erover op de pc ook draadloos te gaan verbinden. De snelheid die ze garanderen is 50 mb/s en dat lijkt me best veel. In geld bespaar je volgens mij ook nog best wat.

gr h.v

383 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 2, 2008 om 13:38
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Het is niet helemaal duidelijk wat u bedoelt met het aangemeld hebben voor glasvezel. Ik begrijp dat u bedoelt glasvezel tot uw woning. Daarna zult u toch verder gebruiki (moeten) maken van koperdraad, grotere lengte als u niet draadloos gaat en korter als u wel draadloos gaat wereken (lengte van modem tot router) Ik zal me niet verbazen als de "geggarandeerde snelheid" niet gehaald wordt, maar dat behoeft op zich geen enkel probleem te zijn.

Wat laat u aanleggen door een monteur, een glasvezel aansluiting aan huis zal door een monteur gedaan moeten worden.

ei
door eindhoven - Jun 2, 2008 om 14:20
2 Antwoorden / 4 Vragen

De monteur gaat zowel de tv ,internet als telefonie verbinding werkend maken.Hij sluit ook de glasvezelkabel aan op het kastje.Daar wil ik dan een router op aansluiten voor de pc's.In huis zou je met coax kabel/koperdraad de andere tv's die ik boven heb staan weer kunnen aansluiten .Of dat allemaal gaat werken is mijn vraag. het is in onze woonplaats nieuw, dus ik kan er ook niemand vragen hoe het bevalt. Ik heb nu planet,kpn en ziggo.Dat vervalt straks allemaal.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 2, 2008 om 14:33
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullende vraag: u heeft nu KPN en Ziggo. Dat vervalt allemaal stelt u. Wat krijgt u dan en heeft u zowel KPN als Ziggo al rechtsgeldig opgezegd? Zo ja, houd dan rekening met grote problemen, als u Kassa 2 heeft gezien (en Kassa 1 weet u waarom) en ook Ziggo heeft de grootst mogelijke problemen. Bovendien, bij niet rechtmatige opzegging dus niet via aangetekend schrijven en met in acht name van opzegtermijn bent u niet zonder meer van die overeenkomste af. Vraag is verder wie dan wel levert, voor Kabel TV blijft u afhankelijk van Ziggo.

ei
door eindhoven - Jun 2, 2008 om 14:36
2 Antwoorden / 4 Vragen

Ik krijg een nieuwe provider xms en ga pas bij hun betalen als de contracten bij mijn huidige providers zijn opgezegd en wordt dan pas aangesloten .Zij helpen me ook met nummerbehoud en zeggen kpn op  ik moet zelf ziggo en planet opzeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 2, 2008 om 17:02
16950 Antwoorden / 202 Vragen

zeg voor alle zekerheid ook zelf KPN op. U bent namelijk altijd zelf verantwoordelijk voor deze opzegging, ook is er toegezegd dat dat voor u zal worden geregeld. Als het fout blijkt te gaan, zoals helaas vaak het geval (zie klachten top 1) dan zou u hoogstens via civiele weg degenen die de opzegging heeft toegezegd kunnen aanspreken op tekortkomen maar de vraag is dan zelfs of dan toch de fout niet bij KPN ligt ( op dat moment) dus ga voor zekerheid is mijn advies.