gu
door guidovb Dec 3, 2011 om 19:29
Computers & telefonie

Glasvezel misleidend

Enkele maanden geleden is mij woonplaats Leusden aangesloten op glavezel.
Bij het aangaan van een abonnement bij KPN of XMS zouden de aansluitkosten naar het huis van € 350 niet in rekening gebracht worden.
Later een aansluiting nemen kon ook, maar dan zouden die kosten wel betaald moeten worden.
Ik heb het goedkoopste abonnement genomen om een aansluiting in huis te krijgen en zo voorbereid te zijn op het "netwerk van de toekomst". Dit abonnement moet ik binnen een jaar activeren
Nu blijkt echter dat alle huishoudens van Leusden een gratis aansluiting krijgen, met of zonder abo.
Als ik dat had geweten had ik geen abo genomen, ik ben immers tevreden over het abonnement wat ik heb.
Ik voel me daarom misleid en vraag me af of ik om die reden de overeenkomst kan ontbinden.

1083 4 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 3, 2011 om 19:42
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Misschien bent u misleid door de manier waarop het één en ander omschreven wordt.
Ieder huis zal wel de glaskabel in de meterkast krijgen, dat is dus "gratis".
Hoewel u natuurlijk gewoon belasting betaald aan uw Gemeente dus dat gratis zal dus ook wel mee[tegen]vallen.

Maar dan moet u, als u dat wilt, een abbo afsluiten.
De glaskabel moet dan "geactiveerd" worden.
En neem maar van mij aan dat de providers daar dan "gewoon" €350 voor rekenen.

U bent m.i dus zeker voordeliger uit, maar u heeft gelijk als u beweert dat het niet nodig was geweest.
Het is maar hoe u het gepresenteerd heeft gekregen.
Papier is immers geduldig en lezen is meestal niet onze sterkste kant.

Veel plezies met uw aansluiting, poltol

ba
door bachanaal - Dec 3, 2011 om 20:46
248 Antwoorden / 7 Vragen

elke overeenkomst heeft een opzegtermijn, dus na die opzegtermijn kan u ervan af. zelf wilde ik wegens een verhuizing een andere provider in het nieuwe huis en had al een abo toen bleek dat daar door hun geen signaal te leveren was. zat ik er een jaar aan vast zonder gebruik( betaalde 2 providers: 1 met signaal en 1 zonder). momenteel heb ik ook zo'n gratis glasvezelkastje maar houd gewoon de bestaande provider via de telefoonlijn.

sk
door skelly - Feb 7, 2012 om 00:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

beide antwoorden geven een deel van de juistheid weer, ware het niet dat er toch nog iets meer achter zit.
Waarschijnlijk heeft Leusden een zogenaamde "vraagbundelingstraject" gehad. Hierin is samen met de gemeente, de investeerders en het bedrijf Reggefiber een convenant afgesloten dat alvorens er glasvezel daadwerkelijk word aangelegd, éérst 30% van de huishoudens in de gemeente zich moeten hebben aangemeld voor een abonnement op een glasvezelproduct. Op het moment dat deze 30% ook daadwerkelijk is behaald, gaat het bedrijf Reggefiber van start met het aanleggen van de glaskabel (na een hoop administratief gedoe met vergunningen).
Omdat op dat moment de Reggefiber tóch al bezig is met het aanleggen van de kabel, is het dus voor iedereen die tot op dát moment nog geen abonnement heeft afgesloten, toch nog mogelijk om een aansluiting in de meterkast te krijgen. U zit op dit moment dan wel vast aan een abonnement op een glasvezelproduct, maar het is door u (en de overige mensen in uw gemeente die hebben gekozen voor een product via de glaskabel) dat nu iedereen van de glasvezel kan genieten.
Pas op het moment dat het hele 'circus' voorbij is en de Reggefiber de gemeente (of zelfs wijk/straat) heeft verlaten, en op DAT moment iemand alsnog een glaskabel-aansluiting wilt hebben, worden de eenmalige kosten van (om en nabij) €350 in rekening gebracht.

mayonaise
door mayonaise - Apr 19, 2012 om 12:14
33 Antwoorden / 1 Vragen

eerlijk antwoord? je had geen pakket hoeven af te nemen om een kabel te krijgen...
DE PROVIDER LAAT U GELOVEN DAT AFNAME VAN EEN ABBONEMENT VERPLICHT IS OM GLASVEZEL IN HUIS TE KRIJGEN. DIT IS.... lees verder www.pclooptvast.nl

een aanmelding bij reggefiber was voldoende geweest.