tr
door trentrez Jul 13, 2014 om 14:05
Computers & telefonie

Glasvezel Telfort; 9 weken na aanvraag nog geen aansluiting. Na hoeveel dagen mag je contact eenzijdig opzeggen?

Na 9 weken na aanvraag bij Telfort voor glasvezelaansluiting is er nog steeds geen werkende aansluiting. Na hoeveel dagen na aanvraag mag je eenzijdig het contract kosteloos opzeggen, vanwege in gebreke blijven van Telfort? Telefonisch meerdere keren Telfort gebeld, maar komen afspraken niet na. b.v. zeggen dat ze contact opnemen voor vrijdags en hebben maandag erna nog niet gebeld.

1980 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jul 13, 2014 om 17:08
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

U bent niet duidelijk genoeg om u vraag te beantwoorden. Wat was de datum van aansluiting die u heeft afgesproken met Telfort? Staat daar iets over in uw contract? Is dat een streefdatum, of een definitieve datum?

En wat bedoelt u met 'geen werkende aansluiting'? Heeft u wel alle spullen in huis om de boel aan te sluiten? Werkt er helemaal niets, of een klein gedeelte wel?

NatureTravel
door NatureTravel - Jul 14, 2014 om 14:30
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als er een datum van aansluiting is overeengekomen en die is niet nageleefd dan is het netjes om een herkansing te geven. Werkt dat ook niet, dan heeft u het recht van de overeenkomst af te zien vanwege het niet nakomen van leverafspraken.
Dit mag u niets kosten, het bedrijf is in gebreke gebleven.

tr
door trentrez - Jul 15, 2014 om 19:04
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties.
Ik zal Telfort dan een uiterlijke datum geven waarbij ze moeten zorgen dat alles werkt en ik anders van de overeenkomst met Telfort afzie.

zoekster
door zoekster - Jul 15, 2014 om 19:46
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=trentrez schreef op dinsdag 15 jul 2014, 19:04]Bedankt voor de reacties.
Ik zal Telfort dan een uiterlijke datum geven waarbij ze moeten zorgen dat alles werkt en ik anders van de overeenkomst met Telfort afzie.

U moet zeggen dat u anders de overeenkomst ontbindt.

Dateer uw aangetekende brief/mail. Geef aan op welke datum de overeenkomst is aangegaan. (datum aanvraag)
Wat er is afgesproken bij de aanvraag en in hoeverre Telfort in gebreke is gebleven. Dan noemt u een termijn waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. Benoem ook het niet nakomen van afspraken wat betreft het terugbellen.

Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 of 14 dagen.

audb
door audb - Jul 16, 2014 om 10:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

U geeft de verkeerde naam op van het bedrijf het hoort te zijn TelFOUT!.
Hopelijk gaat het u lukken om het contract te ontbinden en kies voor een kleinere provider die zijn veel beter.
Wat is namelijk het geval, Mijn buurjongen heeft Telfort 50 Mb glasvezel genomen en kreeg te horen dat hij ook werkelijk 50 Mb up en down had maar in werkelijkheid kreeg hij 30Mb (*) en downloaden was niet hoger dan zo 5 Mb en dat hij niet de enige is blijkt wel uit de klachten die er zijn te vinden in forums.
* Getest met www.speedtest.net
Solcom en andere kleinere providers hebben wel een hogere snelheid dat komt voornamelijk door dat ze minder data transporteren en hun eigen servers hebben ipv KPN servers waar ook nog eens andere providers gebruik van maken.

pk49
door pk49 - Jul 16, 2014 om 10:58
243 Antwoorden / 2 Vragen
0

heeft u de (nieuw) glasvezelaansluiting zelf geinstalleerd of heeft u een monteur van Telfort dat laten dat laten doen? Dit in verband met verantwoordelijkheden.Is de glasvezelnetwerk aangelegd in uw wijk of is daar mee bezig? In mijn wijk is in juni glasvezel aangelegd en heb een aantal weken moeten wachten op activering.Na deze activering heb ik het zelf geinstalleerd met een pakket van Telfort en tot nu toe werkt het perfect.Internet en TV.

labren
door labren - Jul 20, 2014 om 23:22
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

even een vraagje , betaal je dan al voor een niet bestaande aansluiting?? als dat zo is is dat zeer dom !!

labren
door labren - Jul 20, 2014 om 23:23
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

en als je nog niks betaalt dan kan je ook nog niks opzeggen want je kan pas opzeggen als je aan iets betaalt ???

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer