bu
door bulthuis Apr 7, 2011 om 14:23
Computers & telefonie

Google

Mijn dochter heeft Windows 7 op haar computer. Nu kan ze sinds een paar weken Google niet meer op haar computer vinden. Ook bij haar gmail kan ze niet meer komen. Verder werkt alles prima. Ze vraagt zich af hoe dit kan en hoe ze google weer terug kan krijgen omdat haar kinderen veel voor school moeten opzoeken en dit erg lastig is.

1103 14 Rapporteer

rj
door rjw - Apr 7, 2011 om 14:31
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Wat bedoel je precies met "google niet meer vinden"? Dat de browser verdwenen is?

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 14:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rjw schreef op donderdag 7 apr 2011, 14:31]Wat bedoel je precies met "google niet meer vinden"? Dat de browser verdwenen is?
google is een zoekmachine

www.google.nl in de adresbalk typen.
Vervolgens startpagina of favoriet van maken.

Op dezelfde manier g-mail herstellen.

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 14:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

BTW

Als ze nadat ze naar google site gegaan is zoals hierboven omschreven, kan ze bovenaan de pagina klikken op gmail en dan daar inloggen.

pschaecker
door pschaecker - Apr 7, 2011 om 14:45
171 Antwoorden / 0 Vragen

Als u IE gebruikt klik dan op het raderwieltje rechtboven en kies voor "internetopties", op het tablad algemeen kunt u google als standaard zoekmachine instellen. Voor gmail kunt gewoon surfen naar gmail.com.

mvg

Paul Schaecker

bu
door bulthuis - Apr 7, 2011 om 14:46
10 Antwoorden / 3 Vragen

Het probleem is, dat, als ze www.google.nl intypt, de computer dit niet kan vinden. Het heeft wel gewerkt, maar is om een totaal onbekende reden nu niet meer het geval.

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 15:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Welke browser gebruikt ze. Internet Explorer of Firefox?

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 15:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Lukt het wel als ze het adres zo intypt?

http://www.google.nl/

bu
door bulthuis - Apr 7, 2011 om 15:52
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ze gebruikt als browser Google Chrome.

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 16:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien is Google niet meer als standaard zoekmachine ingesteld.

[[ Standaard zoekmachine instellen:

Uw standaardzoekmachine instellen

1. Klik op het pictogram 'Gereedschap' pictogram 'Gereedschap' in de browserwerkbalk.
2. Selecteer Opties (Voorkeuren op een Mac; Instellingen voor Chrome OS).
3. Klik op het tabblad Basisinstellingen en ga naar het gedeelte 'Zoeken'.
4. Selecteer in de vervolgkeuzelijst de zoekmachine die u wilt gebruiken. Als de zoekmachine die u wilt gebruiken, niet in de vervolgkeuzelijst wordt weergegeven, klikt u op Zoekmachines beheren.
5. In het dialoogvenster 'Zoekmachines' dat wordt weergegeven, selecteert u de zoekmachine die u wilt gebruiken in de lijst.
6. Klik op de knop Instellen als standaard die in de rij wordt weergegeven. ]]

Anders zou ze gewoon via de adresbalk van google chrome moeten kunnen zoeken:

Zoeken op internet en webadressen openen.

Typ uw zoekopdracht in de adresbalk en druk op Enter om resultaten van uw standaardzoekmachine weer te geven. U kunt de adresbalk ook gebruiken om specifieke sites te zoeken. Naast zoektermen kunt u ook het webadres van een site in de adresbalk typen. Vervolgens drukt u op Enter om naar de site te gaan.

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2011 om 16:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Google chrome help: klik hier

http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=nl&answer=95440

bu
door bulthuis - Apr 7, 2011 om 16:28
10 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor alle tips. Ik neem ze vanavond mee naar mijn dochter en dan proberen we de zaak op te lossen.

maassteen
door maassteen - Apr 7, 2011 om 16:35
23 Antwoorden / 0 Vragen

De Startknop linksonder indrukken, dan naar 'uitvoeren' gaan, type daar "http://www.google.nl".
Als u een browser aan boord heeft, Voila.

bu
door bulthuis - Apr 8, 2011 om 12:57
10 Antwoorden / 3 Vragen

Gisteravond ben ik bezig geweest met alle tips. Het mocht niet baten. Hoogstwaarschijnlijk moet Windows 7 opnieuw geinstalleerd worden, want ondertussen blijken diverse programma's niet meer te werken. Taakbeheer, security essentials en nog enkele programma's laten het afweten.
In elk geval: heel hartelijk dank voor het meedenken en alle tips.

so
door softwarehell - Apr 8, 2011 om 16:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Een nieuwe installatie is waarschijnlijk niet nodig, er is malware in omloop op het Internet waardoor services van google en google zelf niet meer bereikbaar zijn.
Laat uw PC scannen door een up to date antivirus scanner. Dat zou het probleem moeten oplossen.