dodge
door dodge Apr 2, 2009 om 10:54
Computers & telefonie

Google aanvullen zoekvak definitief uitschakelen

Sinds een dag of wat heeft Google de optie in het zoekvak gezet om automatisch suggesties te geven voor wat je wilt gaan typen & ik ben daar helemaal niet van gecharmeerd.
Je kunt het uitzetten, maar iedere keer dat je je browser (in mijn geval Firefox, maar IE heeft er ook last van) opnieuw opstart, gaat het weer in werking.
Wie weet de oplossing om definitief uit te schakelen?

8617 17 Rapporteer

birdies
door birdies - Apr 2, 2009 om 11:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Via toolbar opties, tabblad zoekfuncties, vinkje weghalen bij 'zoekfuncties voorstellen tijdens het typen'.
 Niet vergeten op 'opslaan' te klikken; bij mij werkt dit in ieder geval.

dodge
door dodge - Apr 2, 2009 om 11:12
96 Antwoorden / 28 Vragen

Heb geen Google toolbar, gebruik Google alleen als startpagina in Firefox. In Firefox staat alles m.b.t. autoaanvullen al uitgeschakels (opties, privacy etc.)

varabas
door varabas - Apr 2, 2009 om 11:23
450 Antwoorden / 35 Vragen

dodge,

Volgens mij:

In IE : Extra-Internetopties - Inhoud - Automatisch aanvullen - Instellingen - vinkje weg bij Formulieren.

Bassie

dodge
door dodge - Apr 2, 2009 om 11:31
96 Antwoorden / 28 Vragen

Ook niet, dit is iets dat niet aan de browsers ligt volgens mij, maar Google zelf verzonnen heeft & die je in de voorkeuren uit kunt schakelen, maar dat is maar tijdelijk.....

varabas
door varabas - Apr 2, 2009 om 11:42
450 Antwoorden / 35 Vragen

dodge,

Ja, ik zie wat je bedoeld, wat ik aangaf is volgens mij de optie om jouw zelf "ingetikte" gegevens uit te schakelen. Maar Google geeft zelf aan wat je wilt zoeken.

Ik had dat nog niet bemerkt omdat ik de Google zoekbalk in mijn browser gebruikt en daar komen die suggesties niet, dus installeer de Google zoekbalk en je kunt "ongestoord" zoeken.

Bassie

jos-euro
door jos-euro - Apr 2, 2009 om 12:02
244 Antwoorden / 91 Vragen

Beste Dodge, ik gebruik ook Ff en Google als startpagina.
Ik heb naast de Google-invulbalk bij voorkeuren, onderaan de optie suggesties uitgezet en opgeslagen. Daarna opnieuw de pagina als startpagina benoemd en hierna geen probleem meer. Succes, Jos

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 12:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag dodge, heb ik ook sinds ca 2 dagen last van.

Ga naar de startsite van google, rechts naast het zoekvakje voorkeuren aanklikken, onderaan die pagina zoekopdrachtsuggesteis uitzetten dan rechtsonderaan voorkeuren opslaan. Zo moet het zijn opgelost.

vr.gr.

dodge
door dodge - Apr 2, 2009 om 12:36
96 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, klopt Aurora, maar als ik FF afgesloten heb en weer opnieuw opstart, dan moet ik het wéér uitschakelen en dáár wil ik vanaf.
Komt misschien omdat FF alles zo netjes opruimt? (leve de goede browsers!)

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@dodge, u heeft gelijk. Bij IE (heb ik als standaardpagina) is het wel gelukt, bij FF springt de optie steeds terug ondanks opslaan. Ook werkt niet als je rechtsboven in het zoekvakje in FF rechtsklikt en suggesties niet hebt aangevinkt. Ik heb geprobeerd om het advies op te volgen wat in onderstaande link wordt gegeven, maar krijg dan een waarschuwing, dus heb dat niet verder uitgevoerd. Andere gevonden adviezen werken ook niet. Ik zag op forums dat meer mensen dit probleem ook sinds kort hebben. Met FF ben ik er nog niet uit, mocht ik nog iets tegenkomen dat wel werkt dan post ik het hier. Mogelijk hebben anderen nog verdere suggesties.

Vr.gr.

dodge
door dodge - Apr 2, 2009 om 14:33
96 Antwoorden / 28 Vragen

Dat irritante aanvullen had ik inderdaad ook al gehad & opgelost via de about:config optie.
Anders zullen we FirefoxMozilla óf Google eens moeten gaan benaderen?

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@dodge, bij mij blijft het in ff aanvullen, ondanks de about blanc etc. optie. Waarde 1 of waarde 0 maken niets uit. Misschien komt dezer dagen nog een andere oplossing ergens, want ik vind het ook irritant.

vr.gr.

dodge
door dodge - Apr 2, 2009 om 16:13
96 Antwoorden / 28 Vragen

Hier komt de oplossing: niet ideaal, maar werkt wèl:
- open www.google.nl via IE tabopties, wijzig je voorkeur & sla de pagina op (dus toevoegen) als "altijd in IE tab openen".
Dan blijft het weg! Maar: niet ideaal, want ik ben niet gek op IE met al z'n lekken.
Overigens: zelf uitgevogeld door wat logisch nadenken.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 18:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de tip dodge. Ik wil echter FF als FF houden want gebuik ik vooral voor internetbankieren e.d. Ik laat FF dus voorlopig maar met die suggesties. Misschien verdwijnt het weer even mysterieus zolas het opeens verscheen.... En anders komen er wel oplossingen voor FF opduiken op internet. Met mijn IE was het al opgelost.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 18:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

P.s.:Ik gebruik afwisselend beide zoekmachines, heb beide iconen op mijn bureaublad.

dirck
door dirck - Apr 2, 2009 om 19:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bij het afsluiten van Firefox de Cookies niet verwijderen zal dit probleem ook oplossen.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2009 om 19:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@dirck, dank voor de tip, maar ik ruim expres alles op bij het afsluiten van ff (en IE). Er staat overigens ook iets over cookies op de pagina voorkeuren van google via FF. Ik laaat het zoals het is.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Apr 2, 2009 om 22:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ook kan: de plugin NoScript installeren, daarmee kun je google verbieden scripts uit te voeren in FF. Persoonlijk vind ik de aanvul-optie best wel handig, dit terzijde.