mizzmo
door mizzmo Jul 23, 2008 om 13:42
Computers & telefonie

Graag uitleg....

Beste experts en andere belanghebbenden..

Kan iemand mij het volgende uitleggen!!!

Hoe kan het dat je met een mobieltje overal kan internetten, terwijl je thuis allerlei verbindingen moet hebben?   Waarom deze optie niet in de pc`s?

Glimlach Mizzmo

452 4 Rapporteer

ph
door phinder - Jul 23, 2008 om 13:50
433 Antwoorden / 4 Vragen

mizzmo,

Als je zou willen is het geen enkel probleem om met een GPRS-verbinding ( die van je mobiel ) te internetten op je PC thuis en/of laptop..

Waarom dit niet gebruikt wordt ?
- GPRS is VEEL te langzaam voor normaal internetgebruik ( mobiele pagina's zijn veel kleiner )
- Mobiel internet is vrij duur ( t.o.v. "normaal" internet )
- Deze verbinding ligt er al ( telefoonlijn ), waarom dus mobiel ?

Gr. Phinder

mizzmo
door mizzmo - Jul 23, 2008 om 13:56
66 Antwoorden / 46 Vragen

Bedankt!  ik zou dat niet willen hoor, vroeg me alleen af hoe het werkte.. GPRS dus!!

edwardus
door edwardus - Jul 23, 2008 om 19:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De reden is simpel. Internet thuis bestaat al jaren, zowel langzame als snelle varianten. Internet via mobiele telefonie is minder oud en minder snel en vooral extreem duur, maar het kan wel degelijk. Je kunt bij sommige telecom providers (van KPN en Vodaphone weet ik het bijvoorbeeld) een dingetje kopen dat je in de laptop steekt zodat je net als een mobiele telefoon overal internet verbinding hebt. Dus thuis, op je werk, onderweg, bij je tante, doet er niet toe. Nogmaals, er hoort dan een vreselijk duur abonnement bij waarbij je per megabyte betaalt.

Je kan het dus doen via je mobiele telefoon, of met een dedicated dingetje met z'n eigen simkaart.

mizzmo
door mizzmo - Jul 26, 2008 om 11:28
66 Antwoorden / 46 Vragen

Dank voor je uitleg!

Het is me duidelijk.

Glimlach Mizzmo