no
door novice Jul 17, 2010 om 13:27
Computers & telefonie

GSM in Frankrijk

Bellen vanuit het buitenland is nog steeds een kosrtbare geschiedenis.
Van iemand kreeg ik de tip om in bv Frankrijk ter plekke een SIM-kaart te kopen en die in een SIM-lock vrij toestel te plaatsen. Dit zou stukken goedkoper zijn!!!
Klopt dit??

8209 22 Rapporteer

mastag
door mastag - Jul 17, 2010 om 14:14
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Novice,
Het klopt wel als je zelf veel locale nummers gaat bellen, dus nummers in Frankrijk zelf. Ook gebeld worden is goedkoper maar duurder voor de achterblijvers in Nederland
Bel je echter met een Franse prepaid naar Nederlandse nummers of Nederlandse mobieltjes dan gaat het heel erg hard met je beltegoed.
Bellen in het buitenland is veel goedkoper geworden bellen kost 0,51 ct per minuut en gebeld worden 23 cent. Met prepaid betaal je zomaar het dubbele van dit tarief.

Mastag

yke
door yke - Jul 17, 2010 om 14:52
82 Antwoorden / 0 Vragen

@mastag
De tarieven voor bellen binnen de EU zijn onlangs verlaagd. Voor bellen naar Nederland betaal je nu 46 cent per minuut en gebeld worden kost 18 cent per minuut.

erik008
door erik008 - Jul 17, 2010 om 15:12
1401 Antwoorden / 25 Vragen

met mijn pre-paid.

Bellen kost iedere keer € 0,79 als start tarief
gesprekken €0,35 per minuut.

Bij Gebeld worden alleen het starttarief.

Hier een info pagina

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2010 om 17:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag novice,

Op internet kwam ik nog tegen : klik
en klik

vr.gr.

sa
door sanssouci - Jul 19, 2010 om 13:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen via Skype op internet kost niets. Je kunt ook normale nummers bellen als je Skypetegoed koopt. Dat is altijd nog stukken goedkoper dan mobiel bellen.

th
door theakemna - Jul 19, 2010 om 13:16
29 Antwoorden / 0 Vragen

Yke:
Dit is ex BTW

yke
door yke - Jul 19, 2010 om 13:41
82 Antwoorden / 0 Vragen

@theakemna

Nee hoor, de tarieven die ik heb genoemd zijn inclusief btw. Deze tarieven kun je terugvinden op de websites van de verschillende providers en ook o.a.hier.

pl
door plebpleb - Jul 19, 2010 om 13:50
113 Antwoorden / 60 Vragen

't Is best moeilijk om je mobiel simlock-vrij te krijgen..De "HI" die ik op 't moment heb, heeft 'n heel ingewikkeld systeem...Eerst moet je 'n umlock aanvragen en dan pas krijg je via de pc 'n simlock-code....
Je moet zeker tig keren lezen wat hun beschrijving inhoud, om je mobiel simlock vrij te krijgen....Nog steeds heb ik 't nog niet uitgevoerd, bang dat ik iets verkeerds doe....Dus als men in 't buitenland 'n mobiel aanschaft die niet simlock-vrij is...Heb je 'n Gsm die niet in Nederland werkt of anders als je er gebruik van maakt...Zit je weer met hoge kosten als je niet goed op let....

vatoslocos
door vatoslocos - Jul 19, 2010 om 13:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=plebpleb schreef op maandag 19 jul 2010, 13:50]'t Is best moeilijk om je mobiel simlock-vrij te krijgen..De "HI" die ik op 't moment heb, heeft 'n heel ingewikkeld systeem...Eerst moet je 'n umlock aanvragen en dan pas krijg je via de pc 'n simlock-code....
Je moet zeker tig keren lezen wat hun beschrijving inhoud, om je mobiel simlock vrij te krijgen....Nog steeds heb ik 't nog niet uitgevoerd, bang dat ik iets verkeerds doe....Dus als men in 't buitenland 'n mobiel aanschaft die niet simlock-vrij is...Heb je 'n Gsm die niet in Nederland werkt of anders als je er gebruik van maakt...Zit je weer met hoge kosten als je niet goed op let....

je kan toch in zo een belwinkel je telefoon simlock vrij laten maken of op de markt kom ik ook vaak van die gasten tegen, je betaalt 5 of 10 euro en voila je phone is simlock vrij

ju
door juleo - Jul 19, 2010 om 14:58
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is volkomen logies als ik in het buiteland ben verwissel ik mijn simkaartIn Oostenrijk Tsjechie of Hongarijen pas de kaart aan of pri pe of een goedkoop abonnement. Dan belaald je hetzelfde als in Nederland alleen die jou beld van uit Nederland betaald de rek. Dat is dus omgekeerd. Maar ik ben niet van plan de rek. voor anderen te betalen voor wat zij zo modig moeten weten. Doe dit al jaren.

M.vrgr.L.Olislagers

vliegenderob
door vliegenderob - Jul 19, 2010 om 17:36
292 Antwoorden / 1 Vragen

Als je toch bellen moet, koop in het buitenland gewoon een gebruikt toestel voor één of twee tientjes in een telefoonwinkel met prepaid kaart en als je terug gaat verkoop je hem weer. Problemen met simlock vrij maken heb ik weinig meegemaakt, meestal kun je ergens op internet een gratis code vinden om hem vrij te maken, is mij tenminste twee keer gelukt!
In de meeste hotels mag je toch gratis gebruik maken van internet?

bo
door boltesr - Jul 19, 2010 om 17:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen in Spanje en naar Nederland is heel goedkoop met een simkaart van www.
happymovil.es verkrijgbaar bij The Phone House in Spanje(niet in Nederland). Ca. € 0,06/minuut.
Je hebt hebt natuurlijk wel een simlock vrij toestel nodig.
Het tegoed blijft meer dan 10 maanden geldig is onze ervaring.
Succes!!

jscholtes
door jscholtes - Jul 19, 2010 om 18:22
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=boltesr schreef op maandag 19 jul 2010, 17:55]Bellen in Spanje en naar Nederland is heel goedkoop met een simkaart van www.
happymovil.es verkrijgbaar bij The Phone House in Spanje(niet in Nederland). Ca. € 0,06/minuut.
Je hebt hebt natuurlijk wel een simlock vrij toestel nodig.
Het tegoed blijft meer dan 10 maanden geldig is onze ervaring.
Succes!!

Gelukkig heb je de vraag gelezen en weet je dat iemand die in Frankrijk wil bellen helemaal niets heeft aan je antwoord.......

sinypots
door sinypots - Jul 19, 2010 om 20:08
55 Antwoorden / 1 Vragen

Op vakantie bellen; gebruik de telefoon alleen in noodgevallen en zorg dat je bereikbaar bent (bv. elke avond 1800-1930 uur?), dan valt het allemaal reuze mee! Je hebt immers vakantie, toch?
Heerlijk, een week GEEN telefoon.
Kijk desnoods 1 x per week in je mail, kost vaak maar weinig.

ha
door haastrecht_1 - Jul 19, 2010 om 22:41
26 Antwoorden / 9 Vragen

Voorig jaar heb ik in Karinthïe een Simkaart voor 9.95 gekocht,het toestel uit Nederland meegenomen Simkaart geplaatst en het bellen in heel Oostenrijk was voor 8ct per minuut. Ik had nog een tweede toestel bij me om naar Nederland te bellen omdat je met de andere Simkaart niet naar buitenland kan bellen dus alleen binnen Oostenrijk.

peedee
door peedee - Jul 19, 2010 om 23:13
96 Antwoorden / 10 Vragen

Er is een klein kansje dat men in Frankrijk misschien hetzelfde kent als in Griekenland... Ik ga al jaren op vakantie naar Griekenland. Terplaatse koop ik voor 5 euro altijd een gewone belkaart met kraslaagje. Bijvoorbeeld van het merk SAT. Het werkt zo: Vanuit iedere willekeurige telefooncel of via de telefoon op je hotelkamer bel je naar het gratis nummer van SAT (dat kost je dus niks). Als je verbinding hebt toets je eerst het nummer in dat onder het kraslaagje zit. Daarna toets je het nummer in dat je wilt bellen. Voor die 5 euro kan je vier uur (!!) bellen met Nederlandse vaste nummers. Dat is dus 2,1 cent per minuut. Daar kan geen mobiele telefoon tegenop. Vraag dus eens na of men dit in Frankrijk ook heeft.

el
door ellyzelf - Jul 20, 2010 om 12:36
12 Antwoorden / 3 Vragen

wat dacht je wat van een simkaart kopen bij Technos???
kijk even op www. technos.nl.
goedkoper kan volgens mij niet. Is met een terugbelfunktie.
En de rekening klopt als een bus.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 21, 2010 om 14:45
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=jscholtes schreef op maandag 19 jul 2010, 18:22][quote=boltesr schreef op maandag 19 jul 2010, 17:55]Bellen in Spanje en naar Nederland is heel goedkoop met een simkaart van www.
happymovil.es verkrijgbaar bij The Phone House in Spanje(niet in Nederland). Ca. € 0,06/minuut.
Je hebt hebt natuurlijk wel een simlock vrij toestel nodig.
Het tegoed blijft meer dan 10 maanden geldig is onze ervaring.
Succes!!

Gelukkig heb je de vraag gelezen en weet je dat iemand die in Frankrijk wil bellen helemaal niets heeft aan je antwoord.......

Bij de vraag van t.s. stond ook "bijv." Frankrijk, dus...........als hij toevallig vanuit Spanje zou willen bellen heeft ie waarschijnlijk wel wat aan dit antwoord.

jscholtes
door jscholtes - Jul 21, 2010 om 17:31
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op woensdag 21 jul 2010, 14:45][quote=jscholtes schreef op maandag 19 jul 2010, 18:22][quote=boltesr schreef op maandag 19 jul 2010, 17:55]Bellen in Spanje en naar Nederland is heel goedkoop met een simkaart van www.
happymovil.es verkrijgbaar bij The Phone House in Spanje(niet in Nederland). Ca. € 0,06/minuut.
Je hebt hebt natuurlijk wel een simlock vrij toestel nodig.
Het tegoed blijft meer dan 10 maanden geldig is onze ervaring.
Succes!!

Gelukkig heb je de vraag gelezen en weet je dat iemand die in Frankrijk wil bellen helemaal niets heeft aan je antwoord.......

Bij de vraag van t.s. stond ook "bijv." Frankrijk, dus...........als hij toevallig vanuit Spanje zou willen bellen heeft ie waarschijnlijk wel wat aan dit antwoord.

Je hebt helemaal gelijk. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet......
Excuus.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 21, 2010 om 22:03
632 Antwoorden / 58 Vragen

@jscholtes

ach, ff een maandagavonddipje (leuk woord voor galgje trouwens) moet kunnen ;-)

la
door lana de hulk - Jul 25, 2010 om 19:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit Gambia bellen naar Nederland met mijn abonnement kost ongeveer € 2.50 per minuut, met een plaatselijke simkaart ongeveer € 0.35 per minuut !

no
door novice - Aug 4, 2010 om 15:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, iedereen bedankt voor zijn inbreng.
Ik heb genoeg info gekregen om over na te denken.