Ne
door Neelie15 Aug 23, 2019 om 14:28
Computers & telefonie
Heeft iemand ervaring met wifi boost van The Gadget Review Guy com.?

Heb me laten verleiden tot de aanschaf van deze wifi boost omdat mijn snelheid van  internet laag is en ik hoopte deze te kunnen verhogen. Is dus niet gelukt, maar ze weigeren het apparaat  retour te nemen en geld terug te storten. Toch € 60,-!

21940 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2019 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Met een wifi boost kun je natuurlijk niet de snelheid van je internet verhogen.
Dat ze weigeren het apparaat retour te nemen komt naar ik aanneem omdat je het apparaat gebruikt hebt.
En aangezien het niet kapot is .....
Wellicht kun je het aan iemand anders overdoen  of op MP zetten.
Voor een volgende keer je eerst eens goed informeren voordat je tot aanschaf van zoiets op een website overgaat.

Ter info: https://www.consumentenbond.nl/router/wifi-boost

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2019 om 15:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u niet vooraf uitgezocht heeft of het werkt, en prijzen vergeleken heeft. Dit is ook nog een bedrijf dat gevarieerd allerlei verkoopt zoals luchtbedden. Elders had u zo’n ding al voor onder 20 euro kunnen kopen én terug kunnen sturen of kunnen terugbrengen. Hoe heeft u dit bedrijf gevonden?
Nee, ik heb dus geen ervaring met dit spiksplinternieuwe bedrijf (ik kan er ook niets over vinden) omdat ik bij zulke bedrijven niets koop en vooraf eerst allerhande uitzoek. Overigens denk ik niet dat u iets met mijn eventuele ervaring met dit bedrijf iets zou kunnen.

ma
door malty - Aug 23, 2019 om 15:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De wegsite hanteert wel een 30 dagen geld terug garantie.
Ze schrijven wel dat de booster een hoge internetsnelheid aan kan.
Maar wanneer de wifi snelheid van de (oude) computer of laptop zelf niet hoog is kun je dat niet verbeteren met een repeater.
Dan zou je voor de betreffende computer of laptop een wifi usb adapter moeten kopen die de nieuwere wifi standaarden ondersteund b.v.  de AC en die ook nog dual band, kosten zo’n €25.

Waarom nemen ze de booster niet terug als ze adverteren met, 30 dagen geld terug garantie, wijs ze anders daar maar eens op.

Wanneer die internetsnelheid nog niet opgelost is, lees eens
https://webwereld.nl/hardware/61744-12-tips-om-je-trage-wifi-verbinding-te-versnellen

Ne
door Neelie15 - Aug 23, 2019 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
En ja, ik heb het bedrijf gewezen op de 30 dagen teruggarantie, maar ook daar reageren ze negatief op.
Midden in een verhuizing en te snel op het aanbod ingegaan. Normaal doe ik dit niet en zoek ik het eerst uit, maar ja, zo is het nu gelopen.

marita5
door marita5 - Aug 23, 2019 om 16:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Neelie15 ,

Deze site is geregistreerd op 22 - 1 - 2019 , adres :  Straat , BPM 333868 Banzelt 4 A  , stad Root - sur - Syre  6921 ,  Luxemburg

De site wordt beheerd door : Denk Tech Enterprises Limited Rm 709B , 7 / F welderige Building 402 406 Hennesy Road Wanchai , Hong Kong .
M.a.w.  u heeft Chinese rommel ontvangen .

De Voorwaarden ( Google Vertaling )

Limited Lifetime Warranty (optioneel en alleen van toepassing als afzonderlijk aan te schaffen)

Voor een extra vergoeding, die u in uw aankoop bij het uitchecken, heb je gemaakt van Limited Lifetime Warranty Service ( “Garantie”) op  Super Boost WiFi Booster .

Deze garantie dekt defecten in materiaal en vakmanschap voor de praktische levensduur van Super Boost WiFi Booster gekocht van deze site of andere erkende dealers. Wij bieden geen garantie voor producten gekocht bij iedereen die niet een erkende dealer. Als producten worden ingekocht bij een niet-geautoriseerde verkoper, deze garantie niet geldig. Deze garantie  dekt Super Boost WiFi Booster voor zijn leven op de markt voorzien van de dekking eindigt als u verkoopt of overdragen van het product.

Producten moeten worden teruggestuurd naar ons voor de evaluatie met de originele aankoopbon, bewijs van aankoop of dealer factuur record. Items met defecten in materiaal en vakmanschap zal worden gerepareerd of vervangen. Schade als gevolg van slecht onderhoud of een ongeval kan worden gerepareerd met een redelijke snelheid en een vergoeding in rekening gebracht voor de retourzending. We zullen het product te inspecteren zonder kosten voor jou. Als we vaststellen, naar eigen goeddunken, dat het product een defect onder deze garantie , we zullen herstellen of vervangen.

Klanten zijn verantwoordelijk voor de verzending van het product naar ons. Mits we vaststellen, naar eigen goeddunken, dat het product een defect onder deze garantie , zullen we dekking van de kosten van de retourzending. Wij raden u aan uw product te verzenden met een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij die het bijhouden van informatie en bewijs van levering kan bieden. Klanten zijn verantwoordelijk voor hun product tot we tekenen voor ontvangst. We kunnen niet verantwoordelijk voor pakketten verloren tijdens het transport worden gesteld.

panter22
door panter22 Aug 23, 2019 om 17:10
6599 Antwoorden / Vragen

Terugsturen wordt een dure grap.

marita5
door marita5 Aug 23, 2019 om 17:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , Ts moet eerst via de klantenservice een retouradres krijgen , maar ze reageren nu al niet . En dan nog is het gemakkelijk om te zeggen wij hebben niks ontvangen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2019 om 18:10
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Jammer van uw geld, zeker nu ik ook zie dat het apparaat dat u noemt veel en veel goedkoper wordt aangeboden. Door Nederlandse bedrijven)
Heeft u het apparaat on-line gekocht, dan had u recht om het binnen 14 dagen terug te zenden en zo niet dan geldt hoe dan ook de consumentenbeschermingswetgeving maar naleving door vorderen bij een bedrijf in HongKong kan u nog veel meer geld kosten.

(Ook) ik neem aan dat uw vraag doelt op lage snelheid van uw WiFi en dan kan de oplossing zelfs nog goedkoper zijn door na te gaan of u op het kanaal waar uw WiFi werkt niet veel 'concurrentie' aanwezig is en het kiezen van een ander, in uw omgeving minder druk kanaal, de oplossing is. Uw provider kan u daarbij assisteren, u kunt ook op uw gsme een wifi analyzer installeren en het dan zelf nagaan.

ro
door ron503 - Aug 23, 2019 om 19:39
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de 'booster' in gebruik heeft genomen kan die niet meer retour. Er worden veel namen aan die dingen gegeven maar de internetsnelheid verhogen doen ze niet. Als bij het modem de snelheid zeg 50 Mb is kun je wel zo'n wifi versterker in de ruimte plaatsen om in de volgende ruimte ook die 50Mb te halen m.a.w. het beschikbare signaal wordt voor de volgende ruimte op peil gehouden en is er voor elke ruimte die er volgt weer zo'n versterker nodig. De apparatuur die meeste providers in bruikleen geven blinken qua wifi signaal niet uit maar u kunt er wel een externe router met wifi op aansluiten die een groter bereik heeft.