row
door row May 30, 2010 om 20:20
Computers & telefonie

Herstel DVD+R

Er ging iets mis met mijn PC terwijl de schijf erin zat. Ik heb mijn computer opnieuw moeten opstarten (met de resetknop) en nu blijkt dat de DVD+R leeg is. Weet iemand een manier of een betrouwbare site om mijn bestanden terug te krijgen?

Alvast hartelijk dank.

6707 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 30, 2010 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo row,

Het lijkt me gek dat door het herstarten van je compu de dvd opeens 'leeg' zou zijn.
Wellicht is het opstartbestand beschadigd.
Probeer het eens met Recuva. Kun je hier downloaden (rechts bovenaan: latest version).

Suc6

row
door row - May 30, 2010 om 20:56
26 Antwoorden / 7 Vragen

hallo Edrick, dat is snel.
Ik heb het programma gedownload maar bij het selecteren van de D:schijf kan ik niet op de OK-knop drukken. Alleen annuleren is mogelijk. Wat nu?

row
door row - May 30, 2010 om 22:07
26 Antwoorden / 7 Vragen

De PC geeft trouwens aan: CD-station
gebruikt 0 bytes
beschikbaar 0 bytes

freya
door freya - May 30, 2010 om 22:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=row schreef op zondag 30 mei 2010, 22:07]De PC geeft trouwens aan: CD-station
gebruikt 0 bytes
beschikbaar 0 bytes
Van dit soort waarden hoef je niet vreemd op te kijken. Controleer eerst eens of je met de Windows Verkenner op die DVD kunt kijken of er bestanden op te vinden zijn. Controleer die DVD anders eens op een andere computer/laptop.

Freya

row
door row - May 30, 2010 om 22:35
26 Antwoorden / 7 Vragen

Dag Freya. Ik heb via my computer gekeken maar de schijf zou leeg zijn. Ik was inderdaad van plan om het morgen op een andere PC te proberen. Ik laat jullie nog weten hoe dit afloopt.
Gr
RoW

row
door row - May 31, 2010 om 11:24
26 Antwoorden / 7 Vragen

Nou zeg, op een andere PC doet 'ie het wel. Ik ga het vanavond thuis weer eens proberen.

freya
door freya - May 31, 2010 om 11:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, met die DVD is dus niets mis. Probeer op je eigen computer dan ook eens een andere DVD af te spelen. Mocht dat ook niet werken, dan is er blijkbaar iets met de aansturing van je DVD speler/brander. Je kunt dat herstellen met het tooltje FixIt *[u]klik[/u]* van Microsoft.

Freya

jessy1
door jessy1 - May 31, 2010 om 12:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat ook een programmaatje, dat heet: CDRoller; dat kan soms dingen zichtbaar maken die je normaal niet meer kunt zien.
Dit is echter wel een commercieel, (dus te betalen) programma.
Kijk er maar eens naar via Google.

lo
door lover1953 - May 31, 2010 om 17:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi row
Als ik jou verhaal zo lees heeft dit volgens mij met de driver van je DVD speler te maken. Vooral omdat hij aangeeft dat het een CD speler is. Dit is m.i na te gaan door rechts te klikken op het station in Verkenner en dan de eigenschappen op te vragen . Daarna op het tabblad hardware klikken daar de dvd speler aan te klikken en kijken of ik het met de probleemoplosser op te lossen is.
suc6

Grtx

Rob

row
door row - May 31, 2010 om 22:55
26 Antwoorden / 7 Vragen

Dag iedereen.
De betreffende DVD-R doet het dus wel op een andere PC. Het gekke is dat een andere DVD-R wel door de D:schijf wordt gelezen.
Het is de combinatie van mijn PC + alleen die ene specifieke DVD-R die niet werkt. Hopelijk weet iemand de oplossing.
Ik ga het nu in ieder geval proberen met fix-it.

freya
door freya - May 31, 2010 om 23:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht FixIt niet helpen, maak dan op die andere computer een kopie van die 'probleem' DVD en kijk of je die kopie wel op je eigen computer kunt lezen.

Freya

row
door row - May 31, 2010 om 23:56
26 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Freya, Fixit heeft het niet kunnen oplossen. Vervolgens de driver installatie ongedaan gemaakt en PC opnieuw opgestart maar dat hielp ook niet.
De andere computer heeft geen RW dus jouw idee gaat helaas niet op.

@lover1953 volgens de verkenner werkt het apparaat correct

Voor vanavond houd ik ermee op, ga eens een nachtje over slapen.
Gr
RoW

driemaaldrie
door driemaaldrie - Jun 1, 2010 om 01:15
229 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Row,
Zoek een leuke kennis met Linux distributie (live Ubuntu,Knoppix) en bekijk het eens opnieuw.
Wat voor Windows niet bestaat gaat onder Linux vaak weer leven.
Sterkte.

freya
door freya - Jun 1, 2010 om 09:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=row schreef op maandag 31 mei 2010, 23:56]....
De andere computer heeft geen RW dus jouw idee gaat helaas niet op.
....
Nou ja, die kopie kun je natuurlijk op elke andere computer maken waar een brander in zit (en waar die DVD te lezen is).

Freya

row
door row - Jun 1, 2010 om 19:19
26 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad Freya, zal ik zeker doen.

Dag driemaaldrie, ook bedankt voor de tip.

En Jessy1, ik was eigenlijk niet van plan om iets te betalen. Maar ik waardeer jouw input echt wel.

Gr
RoW