al
door alf. Nov 1, 2014 om 20:13
Computers & telefonie

Het leasen van een cv ketel >

Ik heb een tijd geleden eenwoning gekocht in 2005 en we woonden er met 4 personen erin.
Dus we wisten van de oude cv ketel van de meter.
Maar verder deed de ketel het goed heb hem goed met water gevuld en betaald automatische wat ze wensten voor het bedrag netjes.
De monteur die deed zijn werk 'schoonmaken'.
Dus toen kwam het .
Een jaar geleden heb ik dan maar een cvketel geleast .
Nou komt het zit nu bij de uwv om aan een mooie baan te zoeken waar ik met plezier mijn know how in kan steken
Maar ben 54 jaar met ervaring in werkte in de off shore Ridderinkhof BV Hasselt (o)
De hypotheek onder water dus ik moest bij mijn familie 's aan kloppen .
Daar kon je een mooie auto van kopen.
En de nieuwe kopers hebben een bedrag voor de cv ketel in gezet de makelaar mijn famlie ' s.
En ik ,
Zit nu in een boven woning die ik huur

1195 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2014 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is dit voor onbegrijpelijk verhaal?

Hoe dan ook, zeer onverstandig hier een telefoonnummer te vermelden. Vraag de redactie dit weg te laten halen.

al
door alf. - Nov 1, 2014 om 20:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee een woeker leas contract....................

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2014 om 21:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, duidelijk!

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2014 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste lease contracten voor cv ketel duren 12 jaar. Dus als u de woning verkocht hebt, had daar of een overname van het lease contract in moeten staan, of u had de woning zonder cv ketel moeten verkopen.

Nu blijft u tegenover die ketelboer aansprakelijk voor de rest van de termijnen.

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2014 om 22:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=alf. schreef op zaterdag 1 nov 2014, 20:51]Nee een woeker leas contract....................

Niks woeker leasecontract.

En waarom zouden wij gaan kortsluiten met de makelaar? Je zit nu op het forum. Lijkt me stug dat de redactie zo maar even dergelijke akkefietjes op gaat lossen voor iedereen.

door 1953 - Nov 2, 2014 om 02:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U zit geestelijk in een probleem met een warrig verhaal waar niets van valt op te maken.

Wat met die geleaset CV-ketel?

U zit in de financiële malaise?

sw
door swat1500 - Nov 2, 2014 om 10:12
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Wat is de vraag?

ro
door ron530 - Nov 2, 2014 om 10:59
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Vraagsteller had een oude cv ketel die wel werkte maar toch een nieuwe cv ketel geleased m.a.w. op afbetaling. Voor zover ik begrijp staat de woning in de verkoop en willen eventuele kopers de ketel met daarmee het lease contract niet over nemen, de rest van het verhaal is m.i. irrelevant. Vaak is de overname van het lease contract als voorwaarde opgenomen in de verkoop van de woning maar dat moet wel bij de koper gemeld worden. Heeft de koper geen zin om het leasecontract over te nemen gaat de koop van de woning gewoonweg niet door.

me
door mein33 - Nov 2, 2014 om 13:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De verkoper kan het leasecontract van de cv afkopen.
De verkoper kan het leasecontract overdoen aan de koper en de kosten daarvan in mindering brengen
op de verkoopprijs van de woning, maar daar moet de bank dan wel mee akkoord gaan omdat de opbrengst van de woning blijkbaar lager is als de hypotheeksom.